Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Om det jag gör inte dödar nån, varför skulle jag inte få leva mitt liv så gott det går? Du verkar vara en mörk pessimist som helt enkelt vill se allt i svart och att alla andra ska dela din dystra sinnesstämning. Den säck-och-aska-mentaliteten räddar ingen. Jag är pragmatisk, jag gör vad som fortfarande fungerar.
Min kära vän. Jag är helt säker på att du har väldigt goda intentioner. Att om det var för dej så skulle du aldrig skada en annan människa. Ännu mindre skulle du på något sätt äventyra för andra människor i form att du skulle kunna smitta dem detta okända virus. Jag tror verkligen på dej.
Det är däremot så att alla är inte så schyssta som du. Man brukar säga att "folk är idioter".
Det finns en sanning i det. Det som menas är att det finns många som tycker de får göra som de vill.
Av den anledningen går det inte att förlita sig på att folk gör exakt det man blir tillsagd.
Det går inte att säga till folk: "Ni måste ta ansvar. Det är INTE så smart att köra om ni dricker alkohol".
Av den anledningen finns det förbud. Man kan få fängelse om man kör rattfull.
Detta kan nu transporteras till pandemin. Det finns folk som tänker att de inte kan smitta (precis som han som druckit några glas och tror han har fortfarande bra reflexer).
Med det sagt: jag skyller inte på dej. Gå till cafeet eller krogen (jag gör det också). Och ta ditt ansvar och var försiktig.
Inget förbjuder dej att göra det idag. Men restriktioner inne i lokalen kommer göra dej ännu mer uppmärksam.
Utöver det, är det helt fel väg att gå. Men mer att jag skriver det här kan jag inte göra. Hade det varit för mig hade alla restauranger stängts i februari.