Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Då hade han inte ett vått finger uppe i vinden. För det här var inte vad majoriteten av svenska folket ville. Ilskan har pyrt på forum, sociala media och kommentarfält sedan slutet av januari.
Det är mer inför resten av världen, men han har även lyckats med det i Sverige. Det handlar ju om att ingjuta förtroende i den egna befolkningen.
Människor jag normalt ser som ståendes med bägge fötterna på jorden rabblar det offentliga mantrat ”vi lyssnar på experterna” eller tycker att ”det här går väl jättebra, vad är det du säger?”.
Folk tatuerar sig med AT och tycker att det är coolt punkigt att vi kör en egen linje. Opinionsundersökningarna har visat på ett stort förtroende för Sveriges linje - och det tror jag inte beror enbart på ett selektivt urval av respondenter.
Folk är glada om livet knallar på som vanligt, de som dör dör och det är ju bara ”de andra”. Att döma av rapporterna (och vad jag sett) av krogliv, shopping, strosande etc så tar folk detta med jämnan ro vilket helt klart uttrycker ett stort förtroende för Sveriges linje.
Lyssna dessutom till förnekarna i tråden. En del av dem är säkert ”krishanterare”, men jag tror också att det bland dem finns en hel del ”vanligt folk”.