Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Ni är många som ber oliktänkande att flytta. Ja det vore bekvämt för er. Och säger mycket om er syn på oliktänkande. Det ger lite kalla kårar, när man tänker på vilken typ av länder det är där man brukar vilja att oliktänkande skall försvinna. (På ett eller annat sätt).
Men så funkar det inte riktigt i en demokrati (så länge vi nu ändå har det). Så vi kommer inte att ge oss med att påtala hur många som dör i Corona i Sverige och hur onödigt det är, och varför det händer, hur man kunde förhindrat det, och vilka som är ansvariga.
Vi kommer aldrig att tystna. Och vi kommer aldrig glömma.
Ha ha, ta och lugna ner dig lite. Det är ingen som säger att man inte får ha en avvikande åsikt här men man får räkna med mothugg när man överdriver och ljuger för att försöka få lite tyngd i sina påståenden.
Lite för många ägnar alldeles för mycket tid åt att förringa, klanka ner och kasta skit på Sverige, allt är värdelöst är vad man hör så jag tycker inte att det är särskilt konstigt att man undrar varför i hela friden man bor kvar här? (Här har jag en teori eller två om varför men låter bli att lufta den. )
Prata på du, ingen eller inget har hindrat dig hittills. Vansinnigt dåligt att komma dragandes med att det skulle vara diktaturfasoner när någon säger emot - har du inget bättre att komma med och blir tvungen att ta det värsta du kan komma med därför?
Och vad ska alla de säga som blir kallade folkmördare och andra hemskheter här när de försöker hålla en mer sansad syn på ett komplext problem? Ska de kalla er för förtryckare och diktatorer.
Ta något lugnande, en lång skön promenad långt från andra, du är för rädd och för uppskruvad.
Tack för att jag fick uttala mig.