2020-04-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Men snälla 2:an.
Du kan inte på fullaste allvar mena att HD inte visste att Lena var förvunnen när hon sa "hoppas hon är död".

Så HD säger rakt ut "hoppas hon är död" utan annan anledning än att hon varit med om mordet (eller vet om) att Lena är mördad?

Det ligger väl i sakens natur att inbillningssjuka bortser från att HD skulle vara tyst som en mus om hon varit inbandad. -Eller?

Min övertygelse är att att hon aldrig skulle sagt så om hon visste Lena var mördad. No way!

Edit: Tacka fan att SD släpptes då "indicierna" består av sånt lättgenomskådat skitsnack.

Känner du för att säga något om HD och hennes sjukdom eller känns det inte relevant längre ?
Citera
2020-04-29, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Inte alls!
Det visar på att du inte läst vad Lena utsatte HD för. Här får du ett litet smakprov som säkert även det är för smärtsamt för att ta dig igenom,.
---------------------
Lenas facebook messenger till Hanna.

Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten.

Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet.

Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst.

Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig".

Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

----------------------
Det finns mycket mer. Och du,,,anator Lena höll på att trakassera Hanna i åratal..

Och du, klaga inte på att Hanna sagt att "hoppas hon är död" om du inte vill veta varför..

Dina exempel visar inte på något sätt att LW har skrivit och skickat dessa till HD. Du styrker det inte på något vis.
Rent allmänt att önska livet ur någon är inte sunt.
Citera
2020-04-29, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Dina exempel visar inte på något sätt att LW har skrivit och skickat dessa till HD. Du styrker det inte på något vis.
Rent allmänt att önska livet ur någon är inte sunt.
Det är ju helt enkelt för att det inte är styrkt att det skickats. Snarare verkar det vara dagboksanteckningar/förberedelse till brev, då hon skickar det till sig själv, vilket kan ses uppe i hörnet där hennes namn står och inte Hannas.

Såhär avslutar hon det förövrigt

”Ledsen Hanna, vi älskar någon som aldrig kommer vara trogen. Han kanske aldrig har älskat nån av oss, bara använt oss för att få ett snyggt skal och rolig förströelse. Det är så sorgligt.”

Snor-Johans enda bidrag till tråden är snart 2 års smutskastande av Lena.
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-29 kl. 14:51.
Citera
2020-04-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mobil pingad

Från Aftonbladet 18/5:

"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen pingat Lenas mobiltelefon till ett område i närheten av hennes bostad."

"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisens utredare via mobilmaster lyckats lokalisera Lenas mobiltelefon till närområdet. Själva telefonen är emellertid ännu inte hittad."

Expressen 18/5: kl 15.09, uppdaterad 22.50:

"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen pingat Lenas mobiltelefon till ett område i närheten av hennes bostad och sökandet ska bland annat ske efter den. "

I Expressens videorapport vid 2.44- 3.15 :

- Vad kan det finnas för motiv som gör att polisen misstänker att brott inte kan uteslutas?
- Ja, det finns flera indikationer enligt våra uppgifter på varför man misstänker att det är människorov. Det ska finnas flera privata ägodelar bl a då kvar i huset däribland mobil och plånbok och att vissa saker ska ha liksom lämnats halvt klara på något sätt då.

Tillägg:
Postare Bensprattel skriver i tråden 18/5, kl 21.13 om pingningen:

"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen pingat Lenas mobiltelefon till ett område i närheten av hennes bostad."

Intressant fynd i skogen 19/5 vid lunchtid

Från Aftonbladet 19/5:

"Kring lunchtid på lördagen gjordes ett fynd.

– Vi har fått uppgifter från allmänhet om ett fynd i skogen som åklagare bedömt är intressant i utredningen.
"

"Aftonbladets reporter och fotograf såg polisens utredare komma från området med en brun papperspåse, uppskattningsvis 15 gånger 40 centimeter stor.

– Det skulle kunna vara ett föremål i storleken av en mobiltelefon eller ett mobilskal, en hårsnodd eller liknande, säger Oskar Forsberg.
"

Uppgifterna om pingningen verkar ha skett 18/5Tidpunkt för pingningen framkommer inte av artiklarna. I Expressens sena uppdatering kanske mobilpejlingen var det som lades till?
Reportern nämner då inget om att en mobil ska ha pingats. Möjligheten finns att filmen gjorts på torsdagen förstås, då man gick ut med bild på efterysningen av LW. ("Under torsdagen gick man ut och vädjade till allmänheten och publicerade en bild på Lena")

I tråden nämns pingningen kl 21.13 första gången.

Reportern pratar i Expressens film om att L*nas mobil ska ha funnits kvar i hemmet, samtidigt nämner man i AB om det intressanta fyndet som kan ha storleken av en mobil, mobilskal eller hårsnodd.

Fyndet ska sedan alltså hittats på lördagen 19/5 vid lunchtid.

https://www.flashback.org/sp64085844

notknapparens inlägg från den 8/3 -19.
Aftonbladet och Expressen skriver
den 18/5 om att Lenas mobil har pingats, om
pingningen skedde den 17/5 eller 18/5
skrivs det ej. (Jo, jag vet att man inte skall
ta kvällstidningarnas uppgifter för sanning!)

Fyndet som gjordes lördagen den 19/5
vid lunchtid, kanske är det som @notknapparen spekulerat om i ett inlägg tidigare idag - man hittade något instoppat i en stubbe, kläder samt ett smycke?

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har också tänkt det, men det är något med tidslinjen som inte stämmer för mig. N*a skickar ju sitt meddelande efter det och det är sedan registrerat som läst. Man har ju gjort tömning av hennes dator till långt senare, och jag tolkar fup som att man har kollat med Telia för att leta efter meddelandet, men att det är raderat från deras server pga att den inte har blivit levererat. Det är så många motstridiga fakta om just detta. Det har spekulerats om pingningen gjordes på torsdagen (var väl den 17:e i så fall?).

På min mobil kan jag använda flygplansläge och wifi samtidigt. Om jag har dessa inställningar så får jag fortfarande meddelanden (sms/mms/messenger) och kan läsa dem. Irriterande när jag satt på flygplansläge på natten för att inte bli störd, men glömt stänga av wifi. Kan LW mobil ha ställts i flygplansläge? Då kan man väl inte pinga den och den skickar inga signaler till någon mast. Är osäker på hur det detta funkar på en android, men bör vara samma?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-04-29 kl. 14:41.
Citera
2020-04-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

vid lunchtid, kanske är det som @notknapparen spekulerat om i ett inlägg tidigare idag - man hittade något instoppat i en stubbe, kläder samt ett smycke?

Detta "fynd" nämns i avsnittet från rättegången igår.
Polisen som vittnar berättar att allmänheten hittade eldade kläder vid en grillplats i skogspartiet och att han därför bevakade området.
Citera
2020-04-29, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Tack Ozzie!
Du är fantastisk på att hitta inlägg.

Citera
2020-04-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack Ozzie!
Du är fantastisk på att hitta inlägg.

Enligt fupen så pingades mobilen sista gången den 15 maj kl 01.47 - plus/minus några minuter. Den pingades på Hjalmar Bergmans väg och där var man och sökte på torsdagen och fredagen. Fritt ur minnet.
Citera
2020-04-29, 15:36
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Jag har inte följt tråden eller detta fall särskilt noga men har lyssnat på alla delar av rättegången på youtube och förstår nu att det mycket väl kan bli så att SD kommer att gå fri från detta vilket känns så oerhört tragiskt. Tycker så synd om Lenas barn som ska behöva leva med vetskapen om att deras mammas mördare går fri och får fortsätta leva sitt liv precis som vanligt (vilket SD kommer att göra pga han är en psykopatisk narcissist).

SD är för övrigt bland det obehagligaste jag har varit med om. Jag får rysningar av att tänka på det där inspelade samtalet med hans dotter, för att inte tala om hur han uttryckte sig till LW. Så oerhört manipulativ.

SD firar nog gott nu medans andra lever i en mardröm efter käftsmällen tingsrätten utgav.
Senast redigerad av Rastade 2020-04-29 kl. 15:39.
Citera
2020-04-29, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har också tänkt det, men det är något med tidslinjen som inte stämmer för mig. N*a skickar ju sitt meddelande efter det och det är sedan registrerat som läst. Man har ju gjort tömning av hennes dator till långt senare, och jag tolkar fup som att man har kollat med Telia för att leta efter meddelandet, men att det är raderat från deras server pga att den inte har blivit levererat. Det är så många motstridiga fakta om just detta. Det har spekulerats om pingningen gjordes på torsdagen (var väl den 17:e i så fall?).

På min mobil kan jag använda flygplansläge och wifi samtidigt. Om jag har dessa inställningar så får jag fortfarande meddelanden (sms/mms/messenger) och kan läsa dem. Irriterande när jag satt på flygplansläge på natten för att inte bli störd, men glömt stänga av wifi. Kan LW mobil ha ställts i flygplansläge? Då kan man väl inte pinga den och den skickar inga signaler till någon mast. Är osäker på hur det detta funkar på en android, men bör vara samma?

Ursäkta om jag är 43a på bollen, men på min Android kan man slå på Flygplansläge och Wifi samtidigt. Men man får trixa litet för att få till det, inte standard.

Skrev inte forensikern att LWs mobil endera stängts av eller fått slut på batteri straxt efter 01 den 15onde? Och t.ex. UW menade att den knappast fått slut på batteri, att det inte skulle hänt LW så snabbt.
Citera
2020-04-29, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Detta "fynd" nämns i avsnittet från rättegången igår.
Polisen som vittnar berättar att allmänheten hittade eldade kläder vid en grillplats i skogspartiet och att han därför bevakade området.
Fantastiskt att du hittat detta! Är det ngn som vet om dessa fynd beskrivs i FUP? Jag har inte hittat dem där.
Citera
2020-04-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Ursäkta om jag är 43a på bollen, men på min Android kan man slå på Flygplansläge och Wifi samtidigt. Men man får trixa litet för att få till det, inte standard.

Skrev inte forensikern att LWs mobil endera stängts av eller fått slut på batteri straxt efter 01 den 15onde? Och t.ex. UW menade att den knappast fått slut på batteri, att det inte skulle hänt LW så snabbt.
Nån timme eller så innan hon gick ut låg batteriet på 97%. Man sa att antingen har den stängts av manuellt eller av batteriförlust. Det senare är alltså inte möjligt.Kring Kl 01.47 pingades absolut sista gången. Och då var den på Hjalmar Bergmans väg. Och där har polisen varit och rotat. De har varit nere i dagvattenbrunnar med kommunens hjälp.
Citera
2020-04-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Fantastiskt att du hittat detta! Är det ngn som vet om dessa fynd beskrivs i FUP? Jag har inte hittat dem där.

Det var inte ett "fynd". Inget som kunde kopplas till detta fall och då hamnar det i slasken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in