2020-04-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Risken är stor för det. Jag försöker bara nära ett hopp om att man i sista stund faktiskt ändrat sig. Men det är väl lönlöst kan jag tänka. Men han är frisläppt i VÄNTAN på dom. Dock var formuleringen att han skall "släppas ur häkte omedelbart". Så du har nog rätt.

Nå. Fallet är inte klart. Och skulle det bli överklagande till HR, och han blir frigiven även där, så finns alltid chans att söka resning om något nytt skulle komma upp. Jag har SDs arroganta ord klingande i huvudet att "detta mord kommer aldrig klaras upp".

Gällande Härads-Psykopaten SD's tidigare gjorda utsaga enligt följande citat:

- "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet" ... slut citat /

En sådan utsaga från en vederbörande som vid det då aktuella tillfället befann sig i en sådan situation samt sett till de omständigheterna som fanns, så vet SD med sig själv att han var Gärningsmannen bakom mordet på L*na Wesstr*m, det berättar samtidigt att mordet på L*na Wesstr*m var planerat in i minsta detalj.

Ingen kan uttrycka sig på ett sådant sätt utan att vara tvärsäker på att vissa spår aldrig kommer att uppenbara sig för Polisens mord-undersökningar.

Örebro-Poliserna har själva tidigare uttryckt sig gällande St*fan Davidss*n, att vederbörande är en mycket smart individ, till och med jag måste hålla med Poliserna i detta fallet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Åkl Åsa Hiding nådde inte verkshöjd med sitt åtal även om det var pyntat med 14 000 sidor papper. Stackars alla svenska träd som fått sätta livet till för att fluffigt garnera ett undermåligt åtal.

Min gissning (och förhoppning) är att när åkl ÅH läst domen, hon istället för att överklaga den, hon väljer att uppsöka ett retreat-centre för en tids kontemplation.
Det borde kunna göra henne gott.

Exakt på det mycket partikuljära sätt du skrivit är det tillfyllest flagrant att du personligen tycker väldigt illa om KammarÅklagaren Åsa Hiding, dessutom är jag mycket övertygad om, att den dagen du ger dig tid till att genomläsa förundersöknings-protokollet gällande detta mordfallet på L*na Wesstr*m, så kommer du att ändra din uppfattning om mycket och då speciellt gällande Härads-Psykopaten SD.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-29, 11:17
Medlem
Rastades avatar
Det är alltså fritt fram och döda folk nu för tiden, så länge man nuddat varandra innan så är det fritt fram, att ha offrets blod över allt är inget styrkande bevis.. Han hade till och med kunnat erkänna mord och ändå gå fri, för det är väl så de jobbar i rätten.

Efter att ha lyssnat på alla förhören på youtube så tycker jag att misstankarna fan borde höjas till sannolikt att det är han som är den skyldiga till mordet...

Det kunde ju fria en våldtäktsman nyss i tingsrätten bara för att offret satt för stelt i rättsalen. Hela rättsystemet är ett spel. Nämndemän borde avskaffas.

Men ännu finns det hopp och det har hänt flertal gånger att hovrätten till slut dömder dom skyldiga efter friande domar från tingsrätten.
Senast redigerad av Rastade 2020-04-29 kl. 11:29.
Citera
2020-04-29, 11:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Polisen var där med hund men jag kommer inte ihåg vilket datum. Kanske kommer upp något om de gräver djupare i jorden (efter all vattning).

Kanske var det JG:s hund som var där först (när SD skällde ut honom ang att hålla reda på sin hund) och reagerade på någon lukt?

Jag tycker mig minnas det var hundar där vid fler tillfällen. Jag tror därför att polisen har tagit i beaktning att blodspår kan spolats ner i trädgården.

Har för mig det stod i tråden om hundar både efter första och andra avspärrningen. Har du eller någon annan något minne av det också?

Om det är så lär hundarna knappast missat blodexistens därav ingen uppgrävning av trädgården.
Citera
2020-04-29, 11:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den frågan är ju redan avgjord, den om han ska förbli i frihet.

Det som kommer att bli intressant är hur pass eniga de är i den kommande domen och hur välskriven domen är, min gissning är att de är eniga i sitt domslut och att Björn Lindén har formulerat en oantastlig och välskriven dom.

Björn Lindén har sannolikt sedan dag ett följt fallet och sett bristen på bevisning. Det är han som godkänt en del tvångsåtgärder och sett de fruktlösa resultaten av dem.

Det var därför Hiding gjorde jävsinvändning för att få en "fräsch" domare utan insyn i alla dessa nitar i utredningen.
Citera
2020-04-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Jag utgår ifrån att du vet att läskvittot är en tjänst som du kan ställa in på mobilen.
Har du inte ställt in den på det så får du en förfrågan,
"avsändaren önskar en läsrapport, godkänn eller icke godkänn", men
det visste du väl.

.

Läser ikapp så någon har kanske redan svarat?

Men jag har Iphone, och funktionen med läskvitto avstängd som standard, har ALDRIG fått en sådan förfrågan.
Citera
2020-04-29, 11:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Precis!
Det är som att chocken över att SD blev försatt på fri fot fullständigt grumlat förmågan hos många här i tråden att kunna ta in fakta.
Ett "vackert" exempel på det ofta använda uttrycket 'syntax error'. Därav uppstår också mycket diskutersnde om oväsentligheter.

Håller med om att det mesta tyder på att rätten varit enig gällande beslutet om att frisläppa SD.
Åkl Åsa Hiding nådde inte verkshöjd med sitt åtal även om det var pyntat med 14 000 sidor papper. Stackars alla svenska träd som fått sätta livet till för att fluffigt garnera ett undermåligt åtal.

Min gissning (och förhoppning) är att när åkl ÅH läst domen, hon istället för att överklaga den, hon väljer att uppsöka ett retreat-centre för en tids kontemplation.
Det borde kunna göra henne gott.

FUP var pyntat med så många sidor just för att det inte var ett solitt fall. När det finns konklusiv bevisning som entydigt pekar på en mördare behövs inte 14k sidor.
Citera
2020-04-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
FUP var pyntat med så många sidor just för att det inte var ett solitt fall. När det finns konklusiv bevisning som entydigt pekar på en mördare behövs inte 14k sidor.
En väldigt viktig del i indiciefall är att utesluta alternativa gärningsmän och då kan man man ju behöva utesluta en hel del människor. Just detta har man lagt mycket krut på. Sen blev det ju massa fel och strul i början av utredningen också, vilket lär ha utökat antal sidor.

Om man läst FUP och tror att Stefan är oskyldig så är man helt klart efterbliven, så är det bara och jag orkar inte höra på tramset längre. Tvivel kan man väl alltid så i allt som inte har videobevis etc, eftersom man inte var med vid tillfället, meeeen är det rimligt? Det är frågan. Så fan heller att det finns här, enligt mig. Jag tror att han torskar i Hovrätten.
Citera
2020-04-29, 12:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det undrar jag också. Det har bara stått i Aftonbladet om det vad jag kan se. Finns inget i it-protokoll eller teknisk undersökning. Eller?

Om man nu bortser från N*as bekräftade sms, som är ett frågetecken hur det kunnat avläsas utan spår, så finns det tidpunkten då mobilen stängdes av vid 01- tiden på natten.

Jag minns att det diskuterades mycket i tråden i samband med att mobilen pingsts, att det i media inte stod NÄR det skett, bara ATT det hade skett och att det var i närområdet till bostaden, vilket masten är.

Jag är ganska övertygad om att det är denna pingningen 15 maj som gjordes till Hjalmar Bermans väg, vilket ju är nära L*enas bostad.

Att det inte nämns särskilt i FUP om pingningen kanske beror på att alla mastuppkopplingar finns samlade i FUP.

Nu har jag inte FUP framför mig, men tror att Aktbilaga 166 innehåller en del intressant information om detta.

Jag har sett i FUP att man hittat kläder och något mer ( ett smycke?)instuckna i en stubbe i Vivallaskogen.

Kanske var det detta som man kom ut med i den bruna påsen och som många tolkade som att nu har man hittat mobilen.
Citera
2020-04-29, 12:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Det är helt klart att det INTE MÅSTE vara så att alla Tingsrätten var överens om att SD skulle släppas.

Läser om om detta fall, så ser man att det räcker med att de finns olika åsikter mellan domare och nämndemän, det var två nämndemän som ville släppa MT och domaren och en tredje nämndeman var av motsatt åsikt:

Citat:
Rättens ordförande och den tredje nämndemannen menar å andra sidan att åklagaren har lagt fram bevis som räcker för en fällande dom. I domen skriver rättens ordförande: ”Målsäganden har lämnat en berättelse som är klar, detaljerad och sammanhängande. Den innehåller inte några motsägelser”.

Eftersom att det inte funnits någon majoritet för varken friande eller fällande dom, så frias mannen.

Citat:
Domstolschefen förstod då att domen skulle bli uppmärksammad, och hon hör själv till dem som har invändningar.

– Jag tycker att de två nämndemännen har gjort en felaktig bedömning.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/valdtaktsdom-i-uppsala-tingsratt-kritiseras

Vi lär inte veta om det var ett enigt beslut att släppa SD fri, förrän den 6/5.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-29, 12:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
En väldigt viktig del i indiciefall är att utesluta alternativa gärningsmän och då kan man man ju behöva utesluta en hel del människor. Just detta har man lagt mycket krut på. Sen blev det ju massa fel och strul i början av utredningen också, vilket lär ha utökat antal sidor.

Om man läst FUP och tror att Stefan är oskyldig så är man helt klart efterbliven, så är det bara och jag orkar inte höra på tramset längre. Tvivel kan man väl alltid så i allt som inte har videobevis etc, eftersom man inte var med vid tillfället, meeeen är det rimligt? Det är frågan. Så fan heller att det finns här, enligt mig. Jag tror att han torskar i Hovrätten.

Det är väl få som har tvivel om hans skuld efter FUP och rättegången? Även domaren och nämndemännen tror nog han är skyldig men tyvärr måste SD vara bevisad mördare bortom rimligt tvivel.

Om det inte tillkommer något nytt till HR och/eller HD tror jag inte han fälls.
Citera
2020-04-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är väl få som har tvivel om hans skuld efter FUP och rättegången? Även domaren och nämndemänmen tror nog han är skyldig men tyvärr måste SD vara bevisad mördare bortom rimligt tvivel.

Om det inte tillkommer något nytt till HR och/eller HD tror jag inte han fälls.
Finns några i tråden som är övertygade om det. Uppenbart är dock att de är närstående Stefan. Möjligt att de är mordhotade till att försvara honom iofs. Han brukar ju jobba med mordhot för att få sin vilja igenom.

Ab 154 s 37-48

S = Stefan Davidsson K = K3nn3th Ni1ss0n

K: då misstänker jag att du inte va när du säger så är min fråga om du var på begravningen eller inte
S: nä jag var inte informerad, och vad jag förstår så är det ingen som har informerat Flashback heller, det är inget som jag har hört talas om i alla fall, så det verkar inte ha nått dit
K: okej, men du följer så pass mycket att du läser varje dag?
S: nej nej jag läser aldrig, jag läste nångång här i början av september kanske det var nånstans, och nu har jag faktiskt bett dom, det är några som brukar rapportera nästan flera gånger varje dag, nu har jag bett dem att inte göra det. Men om det kommer nåt roligt eller intressant då kan dom gärna berätta men inte det där vanliga dravlet.

Släpper man Stefan fri så är det ett sånt jävla stort statement: fritt fram att mordhota, misshandla, stalka, påverka vittnen, radera bevis och anpassa sig efter FUP. Men kanske framförallt att det är fritt fram att brutalt slå ihjäl folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in