Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Det är väl få som har tvivel om hans skuld efter FUP och rättegången? Även domaren och nämndemänmen tror nog han är skyldig men tyvärr måste SD vara bevisad mördare bortom rimligt tvivel.
Om det inte tillkommer något nytt till HR och/eller HD tror jag inte han fälls.
Finns några i tråden som är övertygade om det. Uppenbart är dock att de är närstående Stefan. Möjligt att de är mordhotade till att försvara honom iofs. Han brukar ju jobba med mordhot för att få sin vilja igenom.
Ab 154 s 37-48
S = Stefan Davidsson K = K3nn3th Ni1ss0n
K: då misstänker jag att du inte va när du säger så är min fråga om du var på begravningen eller inte
S: nä jag var inte informerad, och
vad jag förstår så är det ingen som har informerat Flashback heller, det är inget som jag har hört talas om i alla fall, så det verkar inte ha nått dit
K: okej, men du följer så pass mycket att du läser varje dag?
S: nej nej jag läser aldrig, jag läste nångång här i början av september kanske det var nånstans, och nu har jag faktiskt bett dom,
det är några som brukar rapportera nästan flera gånger varje dag, nu har jag bett dem att inte göra det. Men om det kommer nåt roligt eller intressant då kan dom gärna berätta men inte det där vanliga dravlet.
Släpper man Stefan fri så är det ett sånt jävla stort statement: fritt fram att mordhota, misshandla, stalka, påverka vittnen, radera bevis och anpassa sig efter FUP. Men kanske framförallt att det är fritt fram att brutalt slå ihjäl folk.