2020-04-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Tolkningshjälp ombedes.

Det har diskuterats idag (och tidigare) hur SD kan veta att det är NW som ringer på morgonen 15 maj eftersom han svarar "Hej N*a"

Om man går in på tidslinjen hos SD 15 maj (AB 145/149) så ser man att strax efter han har haft samtal med någon så dyker posten "kontakter" upp några rader nedanför. Och det gör den till samtliga han känner (har inlagda i sin adressbok?). Döttrarna, hustrun, arbetskontakter OCH N*a. Jg kan inte tolka det som annat än att han har honom inlagd i sin adressbok och därför ser att det är han som ringer på morgonen.

Tips ifall man vill kolla. Om man ställer sig på sidan 128 och sedan skriver in Kontakter i sökfunktionen så kan man "beta av" samtliga.
SD har själv sagt att han har N*a i sin adressbok, och att det var därför han visste vem som ringde. Minns inte om det var förhör eller rättegång.
Citera
2020-04-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Har för mig att N*oa säger i förhör att:
"- Stefan har tydligen mitt mobilnummer eftersom han svarar Hej N*oa när jag ringer".
Fritt ur minnet.

Jag har också för mig det, men det har skrivits så mycket om att SD har fått veta via sina dotter (trots att det inte framgår någonstans att de har kontakt förrän vid 8-tiden).

Tänker att polisen måste ha tillgång till adressboken och att de VET - det är väl bara här det spekuleras om det.
Citera
2020-04-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
SD har själv sagt att han har N*a i sin adressbok, och att det var därför han visste vem som ringde. Minns inte om det var förhör eller rättegång.

Okej, det har jag missat. Då kan ju den spekulationen upphöra.
Citera
2020-04-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, det är ju detta jag tjatat om sen FUP kom. Han/duschade säkert av sig med vattenslangen. Men eftersom det var torka, så var jordytan torkad och hård och svalde inte så bra. Därför tjatade han i 10 dagar om att typ alla skulle vattna. Så att ALLT drogs kanske ner i jorden. Allt han spolat av sig.

GRÄV UPP, kära polis! Innan han gjuter något på plätten.

#TeamÅsaHiding

Härads-Psykopaten SD frågade sin granne Ström om de sett vederbörande i dennes trädgård under natten, frågan från SD var av sådan partikuljär natur att den absolut talar sitt eget klarspråk.

SD's fråga till sin granne Ström i konnektion med den situationen och de omständigheterna som fanns vid det då aktuella tillfället talar för att SD var ute och fiskade.

Jag undrar om SD saknar både dusch och badkar inom sitt hus efter som vederbörande tycks behöva hjälp av en trädgårds-slang för att sköta om sin hygien ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-29 kl. 00:03.
Citera
2020-04-29, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Mitt intresse handlar om när LWs mobil kunde bekräfta smset från NWs mobil.

Om LWs mobil slogs på och pingades i Vivallaskogen inom tre dygn från det NW
skickade sitt sms till LWs mobil så tycker jag att det är logiskt att LWs mobil
då skickar sin läsbekräftelse till NWs mobil.

Tycker du inte att det låter troligt?

Hur pingar man en mobil som är avstängd?
Citera
2020-04-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ovan inlägg postade du 18:56 denna kväll.

Sedan negerar du fräckt kännedom om ditt inlägg. Och skriver att man kan rätta dig om du har fel. Men det går uppenbarligen inte att rätta dig.
Trots att man återger/citerar de tokigheter som du anfört så nekar du genomgående totalt till all vetskap om dina egna inlägg.
Och kastar i stället ur dig absurda motbeskyllningar.

Ja nog faller det på sin totala orimlighet att de som analyserat ett insänt objekt skulle uttrycka sig så. Det kan nog alla och envar inse.
Med ett undantag: Silverko.

Förresten; har du kanske koll i övrigt på analyser etc? Tänker på hårstråt som hittades i LW:s vagina; vad framkom avs det?

Någon som vet?

Du letar verkligen efter fel, din sorgliga fan. Detta skrevs samma dag alldeles efter varandra och innebär i nr 2 natt jag itererar det jag skrev innan = att jag endast skrivit om det den dagen, inom en tidsrymd. Inte olika veckor eller månader. Tror alla andra begriper det. Men du ditt pucko vill bara jävlas. Igen och igen och igen.

Du ser gärna grandet i andras ögon men inte bjälken i ditt eget.
Citera
2020-04-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fasadbelysningen släcktes plötsligt ner på Bet*sväg*n och en spöktakulär atmosfär svepte in huset i sitt sköte och Mållgorna började så sakterliga att hotfullt intaga området,

Då kom den stora hjälten SD och tog saken i sina egna händer, det tyckte Björn Lindén var rättsinnat gjort av SD och tyckte sålunda att SD var en rättskaffens person som ville skydda folket i området efter mörkrets inbrott.

Har det aldrig gått upp för dig, att SD är manipulationerna:s mästare ?

Mvh/ @JokerMannen

Kan på intet vis kritisera de poetiska aspekterna i ditt inlägg men avseende det substantiella känner jag en viss tveksamhet.

Tror inte att Lindén ser SD som någon direkt föredömlig person. Tror däremot att Lindén inte bedömt Hidings framlagda bevisning som habil och därför kommit fram till att SD ej kan ställas till ansvar för mordet på LW.
Om man lever i tron att domstolar som försätter misstänkta på fri fot per inneboende nödvändighet även måste tycka om de man släppt så har man nog en hel del att lära inom gebitet i fråga.

Och nej, insikten att SD skulle vara en manipulationernas okrönte kung har ej slagit mig. Om så nu vore fallet: varför då manipulera sig till häkte med fullst restr i 7 mån?
Och nu gå runt stämplad som mördare.
Tycker det rimmar illa.
Citera
2020-04-29, 00:35
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den ende som kunnat få henne att bara avsluta en chatt tvärt, eller bara lämna paketinslagningen, det är SD. Ett sista möte innan HD och SD skulle till USA. Hon hade bjudit in honom på kladdkaka, han hade sagt att det blev lite för sent. Men när han dök upp blev hon jätteglad och bara lämnade allt och hängde med ut en stund.

Spekulation naturligtvis, men jag tror det kan vara väldigt nära sanningen.

Den här kladdkakan, framgår det i FUPen om den/hur mycket av den som fanns kvar när ex-maken och barnen kom på morgonen?

Är väl inte något som tyder på att SD var inne hos Lena en längre stund om han ens var innanför dörren när hon fortfarande var i livet, men ändå? Finns det foton från köket i FUPen? Det jag fiskar efter är om något tyder på att SD raderat meddelanden som sagt "kommer strax" i stil med att hon dukat fram assietter, bryggt kaffe eller att kakan stod framdukad eller liknade.
Citera
2020-04-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Det undrar jag också. Det har bara stått i Aftonbladet om det vad jag kan se. Finns inget i it-protokoll eller teknisk undersökning. Eller?
Citera
2020-04-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Har tidigare lanserat tanken om att GM ställde in larmet på lämplig dag/klockslag (då GM tänkte befinna sig någonstans långt borta) innan GM slog av mobilen och gömde den i Vivallaskogen.
När sedan mobilen larmar så blev den pingbar.

Tekniskt möjligt?
Citera
2020-04-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Den här kladdkakan, framgår det i FUPen om den/hur mycket av den som fanns kvar när ex-maken och barnen kom på morgonen?

Är väl inte något som tyder på att SD var inne hos Lena en längre stund om han ens var innanför dörren när hon fortfarande var i livet, men ändå? Finns det foton från köket i FUPen? Det jag fiskar efter är om något tyder på att SD raderat meddelanden som sagt "kommer strax" i stil med att hon dukat fram assietter, bryggt kaffe eller att kakan stod framdukad eller liknade.
Den finns en bild på den någonstans, den stod i kylen. Det som saknas av den är det LW och NW åt. Gaffeln ligger kvar i.
Citera
2020-04-29, 01:56
Medlem
Någon kanske redan har uppmärksammat detta, jag har läst lite slarvigt i tråden på sistone.
Minns ni att SD skrev i sitt fina brev till tingsrätten att när han träffade polisen 11/5 så hade hans vindjacka inga fickor?
https://www.docdroid.net/eANls3r/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-483-skrivelse-fran-stefan-davidsso-pdf ,sid 5

Aktbilaga 145 huvudprotokollet, sid 13. Polisens PM:
Han har en blå träningsjacka, typ orienteringsjacka...”

Jag ser fickor på båda dessa blå jackor:
Aktbilaga 157, Teknisk undersökning del B, sid 163

Är det dessutom inte ovanligt att en vindjacka inte har fickor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in