2020-04-29, 05:53
Medlem
(I dag) " Politiets hodepine: Flere hull i tidslinjen.
Drapssiktede Tom Hagen blir «borte» fra tidslinjen i løpet av forsvinningsdagen, noe som har skapt hodebry for etterforskerne."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

"Forsvinningsdagen: 31. oktober
Anne-Elisabeth Hagen er denne morgenen i en telefonsamtale med en person som har ansvar for lønnskjøringer i ektemannens selskap, får VG opplyst. De to kjenner hverandre godt, og det er ikke uvanlig at de snakker sammen på telefon.

VG er ikke kjent med om Tom Hagen fortsatt er i huset under denne samtalen."

"Politiet har minutt for minutt forsøkt å kartlegge bevegelsene til Tom Hagen og andre interessante personer som beveget seg rundt åstedet i Lørenskog den aktuelle dagen."

28.04.20 "Politiet mener milliardær Tom Hagen spilte bekymret ektemann for å skjule drapet på kona".
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/70vKew/som-et-utspekulert-dobbeltspill
Senast redigerad av POlROT 2020-04-29 kl. 06:02.
Citera
2020-04-29, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvilke forbindelser, kontakter, og hestehandler som foregår i det øvrige lag, som jeg antar at ikke heller du er en del av, kan ingen av oss egentlig vite noe om...

Det finnes flere verdener der ute, men jeg tror ikke at noen av oss lever i akkurat den verdenen TH lever i.....

(Edit: I hvert fall ikke den verdenen han lever i nå, og takke faen for det, skadefryden lenge leve )

Tror du han får tøff soning eller, en konemorder står nederst på rangstigen og så har du alderen Det blir litt av en pensjonisttilværelse
Citera
2020-04-29, 05:59
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tror du han får tøff soning eller, en konemorder står nederst på rangstigen og så har du alderen Det blir litt av en pensjonisttilværelse

Om jeg skulle valgt mellom kriminalomsorgen og alders/sykehjem, så vet jeg hva jeg ville valgt...

Og hva som hadde kostet meg minst...
Citera
2020-04-29, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(I dag) " Politiets hodepine: Flere hull i tidslinjen.
Drapssiktede Tom Hagen blir «borte» fra tidslinjen i løpet av forsvinningsdagen, noe som har skapt hodebry for etterforskerne."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

"Forsvinningsdagen: 31. oktober
Anne-Elisabeth Hagen er denne morgenen i en telefonsamtale med en person som har ansvar for lønnskjøringer i ektemannens selskap, får VG opplyst. De to kjenner hverandre godt, og det er ikke uvanlig at de snakker sammen på telefon.

VG er ikke kjent med om Tom Hagen fortsatt er i huset under denne samtalen."

"Politiet har minutt for minutt forsøkt å kartlegge bevegelsene til Tom Hagen og andre interessante personer som beveget seg rundt åstedet i Lørenskog den aktuelle dagen."

Da er det tydelig at TH ikke har alibi likevel.
Citera
2020-04-29, 06:11
Medlem
(29.04.20) "Eksperter uttalte til NRK at hunden kunne bli et viktig bevismateriale i saken."
https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-forsvinningen_-dette-er-politiets-spor-sa-langt-1.14998946
Citera
2020-04-29, 06:12
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Da er det tydelig at TH ikke har alibi likevel.

Dette er jo kjempeinteressant, for vi har jo her lenge snakket om hva det er som beviser ar TH befinner seg på arbeidsplassen fra han (beviselig) ankom 09.08, til han dro hjem 13.30. angivelig fordi datteren hadde ringt og var bekymret fordi hun ikke fikk kontakt med mor, som hun hadde avtale om å møte.

Og nå snakkes det om hull i tidslinjen?

Dette er jo så mye bullshit at det er til å spy av, og da snakker jeg om hva TH og bistandsadvokat har servert i 18 måneder...........
Citera
2020-04-29, 06:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
(29.04.20) "Eksperter uttalte til NRK at hunden kunne bli et viktig bevismateriale i saken."
https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-forsvinningen_-dette-er-politiets-spor-sa-langt-1.14998946

Hvis hunden fikk løpe fritt rundt i huset kunne den jo forstyrre de nøye, utlagte planlagte sporene, må vite!

Det kan vi jo ikke ha noe av! Tenk om den forstyrret noe, slik at det ikke ble akkurat slik han hadde tenkt...

Eller, enda verre, tenk om den tråkket rundt i blodet og sølte til de nøye utlagte Sprox-fotsporene, som det var ment at Politiet skulle finne....
Citera
2020-04-29, 06:22
Medlem
(8 timer siden) "Nå, syv måneder senere, sier Green at han ikke overrasket over at 70-åringen er siktet i saken.

– Nei, det vil jeg ikke si at jeg er.

Reagerte på oppførselen
Green beskriver Hagen som svært rolig under møtet om konas forsvinning.

– Jeg synes mannen virket veldig rolig. I min verden litt for rolig, alvoret i saken tatt i betraktning, sier Green.

– Hvordan var stemningen på møtet?

– Når jeg møter folk som har problemer, er de ofte nervøse. Han var veldig jovial og avslappet. Det forventet jeg ikke."
https://www.tv2.no/a/11409855/
Citera
2020-04-29, 06:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
(8 timer siden) "Nå, syv måneder senere, sier Green at han ikke overrasket over at 70-åringen er siktet i saken.

– Nei, det vil jeg ikke si at jeg er.

Reagerte på oppførselen
Green beskriver Hagen som svært rolig under møtet om konas forsvinning.

– Jeg synes mannen virket veldig rolig. I min verden litt for rolig, alvoret i saken tatt i betraktning, sier Green.

– Hvordan var stemningen på møtet?

– Når jeg møter folk som har problemer, er de ofte nervøse. Han var veldig jovial og avslappet. Det forventet jeg ikke."
https://www.tv2.no/a/11409855/

Helt i tråd med alt som er fornuftig, dette.

En person som har fått sin kone, barn eller øvrig familie bortført eller eventuelt drept, er stressa.

Sånn helt åpenlyst stressa, sånn typ går rundt seg selv stressa.

Han har nok sikkert prøvd å gi uttrykk for dette, men han har nok kommet litt til kort når det kommer til den helhetslige gjennomføringen av skuespillet.
Citera
2020-04-29, 07:29
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan jag inte tro. De låter nog ogärna en 70-plussare sitta så länge också. Men före sommar lär ju inte gå.

Vad säger Norge?

Hur lång rättegång hade den lille ubåtskaptenen?

ubåtskaptenen är från Danmark.
Citera
2020-04-29, 07:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
ubåtskaptenen är från Danmark.

Så mycket kände jag redan till.

Hur långa rättegångar har ni i Norge då?
Citera
2020-04-29, 07:44
Medlem
I en av gårdagens artikler var det skrevet noe om et tidsrom mellom kl 9:14 og like før kl 10 den 31.

Jeg tenker fremdeles på om det kan ha vært noen lyder fra inne i huset som ble med på en ev talebeskjed på AEs telefon, fra en oppringning fra telefonen til en person som var utenfor huset.

I en artikkel i går sto det noe om flere personers bevegelser i området ved Hagens hjem.

"(Oppdatert for mindre enn 20 minutter siden) Minuttene mellom klokken 09.14 og like før klokken 10 beskrives overfor VG som et svært interessant tidsrom. Politiet har en teori om at det var da Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling, muligens et drap, i sitt eget hjem."
"Politiet har kontroll på Tom Hagens første stund på jobb, men mister på et tidspunkt oversikten, får VG opplyst. Han kan være i arbeidslokalene, men han kan også være et annet sted, mener politiet.
Hva gjør Tom Hagen i disse timene? Det er et spørsmål som har vært krevende, men samtidig svært viktig for politiet å finne et svar på.

Ifølge egen forklaring, har Tom Hagen alibi."
(Det som jeg merket med understrek, kan jeg ikke huske at sto i den artikkelen i går. Så det kan være lagt inn i artikkelen i dag da den ble oppdatert for kort tid siden).

Jeg merket meg også dette: "Omtrent klokken 14.10, en drøy halvtime etter at han angivelig kom hjem, varsler Tom Hagen politiet"
Tenker politiet at han kan ha kommet hjem før det tidspunktet han sa at han kom hjem? Hadde han i så fall ikke med seg telefonen hjem (for den kan jo spores angående hvor den var)? I så fall har telefonen da blitt hentet fra arbeidsplassen og til Sloraveien på et senere tidspunkt?

"Tom Hagen, som har forklart at han var på jobb, og kom hjem ved 13.30-tiden, hadde angivelig et alibi.
I dette tidsrommet er det også flere personer og biler som beveger seg i nærheten av åstedet, og etter det VG kjenner til er flere av disse observasjonene fortsatt ikke identifisert. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g7lWv5/dette-er-loerenskog-saken
Senast redigerad av POlROT 2020-04-29 kl. 08:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in