2020-04-28, 21:56
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Vet inte alls vad du fumlar efter ... vad försöker du uppnå med det ?
Jag tror bestämt du pratar om cookies eller sparade lösenord (session-ids) med mycket annat smått och gott...
Det räcker väl med att han har samma session id på en annan enhet som är synkad ?
Nej nej, det här är något heeelt annat
Citera
2020-04-28, 21:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Bra fråga, SD har nu gjort det i brevet till TR åtminstone.

En fundering jag har är om SD kalkylerat med risken att åka dit i första vändan och kunna åberopa dåligt försvar i hovrätten? Backman var ju ingen höjdare - mycket Backman kunde diskuterat vidare som inte gjordes - SD hade en lista på hur dålig åklagaren var etc. Använder han Backman som dålig om han nu åker på en ny vända med en ny advokat och liksom får bort fokus från sig själv? Hur mycket är taktik?
Citera
2020-04-28, 21:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag tror dej, Men förstår inte varför Backman inte tog in en IT-tekniker som kunde sett på det här på samma sätt som du och därmed fått SD friad mycket tidigare.
Jag tror i och för sig att du är ironisk men annars, just så .
Citera
2020-04-28, 22:00
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
En fundering jag har är om SD kalkylerat med risken att åka dit i första vändan och kunna åberopa dåligt försvar i hovrätten? Backman var ju ingen höjdare - mycket Backman kunde diskuterat vidare som inte gjordes - SD hade en lista på hur dålig åklagaren var etc. Använder han Backman som dålig om han nu åker på en ny vända med en ny advokat och liksom får bort fokus från sig själv? Hur mycket är taktik?

Det blir väl som att spela rysk roulette med sej själv, Ingen kan väl förutse hur rätten tänker och agerar.
Citera
2020-04-28, 22:01
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Det blir väl som att spela rysk roulette med sej själv, Ingen kan väl förutse hur rätten tänker och agerar.

Mmm lite så. Som att spela schack med ett ryskt proffs utan att kunna spela själv. Han verkar inte tänka som vi dock.
Citera
2020-04-28, 22:05
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Jag är bättre på IT än sånt här, men absolut kan jag hålla med om dåligt försvar.
Citera
2020-04-28, 22:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag är bättre på IT än sånt här, men absolut kan jag hålla med om dåligt försvar.

Med tanke på att han fnissat i rätten och viskat idiot så känns det som en kalkyrerad risk att säga det i nästa instans? Att spela handen liksom.
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Mmm lite så. Som att spela schack med ett ryskt proffs utan att kunna spela själv. Han verkar inte tänka som vi dock.

Nej det ska gudarna veta att han inte gör. Jag tror ärligt att hissen går inte ända upp till takvåningen på SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har riktigt svårt att tro att it-teknikern inte gjorde allt i sin makt för att reda ut hur det låg till.

Att åklagaren skulle nöja sig om det fanns ”enkla” lösningar som du nu kommer fram till borde väl inte vara troligt. För åklagaren är ju detta en av de absolut viktigaste bitarna. Hon verkar vara mycket noggrann. Inget släpps åt slumpen.

Detta är ju den enormt viktiga och kritiska tidpunkten för mordet. Jag skulle tro att It - teknikern konfererade med kollegor och undersökte på alla sätt det var möjligt för att inte spoliera 2 års utredning.

Det verkade inte som att försvaret trots att de var kritiska till detta har begärt ytterligare utredning. Minns inte hur försvaret uttryckte det.

Varför begärda man inte det eller själva begärde hjälp av någon it-kunnig?

SD skriver så här.
Datortider: Ej belyst tillräckligt av varken åklagare eller försvar.

Så helt nöjd va han nog inte med Backman alla gånger.
Citera
2020-04-28, 22:10
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Nej det ska gudarna veta att han inte gör. Jag tror ärligt att hissen går inte ända upp till takvåningen på SD.

Eller så går den ända upp fast på ett annat höghus. Det lät dumt men typ - han kalkylerar och har koll. Så känns det iaf... och med tanke på att han frikänns antagligen har han ganska bra koll.
Citera
2020-04-28, 22:18
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Eller så går den ända upp fast på ett annat höghus. Det lät dumt men typ - han kalkylerar och har koll. Så känns det iaf... och med tanke på att han frikänns antagligen har han ganska bra koll.

Jo han är nog kall och beräknande men när det kommer till den sociala biten så verkar han vara gravt handikappad.
Citera
2020-04-28, 22:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jo han är nog kall och beräknande men när det kommer till den sociala biten så verkar han vara gravt handikappad.

Ja men han vet vilken hand han ska spela och han spelar hela spelet även in the long run. Han är med på att förlora småbitar i sitt tycke för att komma loss i långa loppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in