2020-04-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var vad man sa i fupen. Att Noa kunde se att han fått en läsrapport men det gick inte att läsa av när han fick den. Jag är inte nån it-tekniker. Så det får du fråga dom om.

Jag frågar FUP:et i stället.
Hur tycker du att det stämmer med det du påstår?

Citat:
Noa tittar i sin telefon som stöd för minnet och ser att den senaste sms kontakten han hade
med Lena var 3 maj. Noa skickade också ett sms på morgonen 15 maj till Lena 06,41 där han
skrev vart är du
Han noterar vid förhörstillfället att detta meddelande står som läst (Read) i hans telefon, som
att meddelandet är öppnat. Noa har iPhone och Lena hade Samsung. Noa har inte tidigare sett
att det stått Read vid detta meddelande
Citera
2020-04-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag frågar FUP:et i stället.
Hur tycker du att det stämmer med det du påstår?
Se där ja. står det där nånstans att man inte kan se när läsrapporten är mottagen?

Edit: Jag tror du försöker missförstå mig med flit. Är inte intresserad av att försvara något som faktiskt är sant. Det går INTE att se NÄR han mottog read-rapporten, och alltså inte heller när sms:et lästes. Begriper du inte vad jag menar så får det stå för dig.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-28 kl. 18:01.
Citera
2020-04-28, 17:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nja, han skickade nån minut över sju till HD:
"Ledig?"

Och det är ju här det där med Telegram och sånt kommer in i funderingarna för de flesta, skulle jag tro...
Har de haft kontakt mellan klockan sju:ish och elva:ish via sina "hemlighetsmakeri-tjänster"?

Kan tyvärr inte leta fram aktbilaga och sida.

AB 145/130
6:58 skickade SD det meddelandet till HD
6:59 ringer NW till SD
Citera
2020-04-28, 18:01
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtkalhygge
Exakt!

En annan faktor är att varför anmäler man BO försvunnen så tidigt? Man är snabb med att rubricera det som människorov.

Kan det vara så att S och exet planerade att kvinnan skulle hittas när de var utomlands (alibi)? Kan det möjligen vara så att dom räknade med att tidsramen för hennes försvinnande skulle vara mer vid än nuvarande natt?

Om man planerar ett mord och är känd ”geocachare” väljer du då att få det se ut som ett ”joggingmord” motsvarande? Istället för att försöka gömma kroppen på ett finurlig plats, som alla förväntar och någon likförbannat hittar förr eller senare?

Observera gärna när detta inlägg skrevs: 2018-05-19, 17:43. Hur mycket längre har vi kommit sedan dess?
Citera
2020-04-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
AB 145/130

Tajt med minuten..!

Bra att du hade tiderna!
Citera
2020-04-28, 18:02
Medlem
Citat:
Se där ja. står det där nånstans att man inte kan se när läsrapporten är mottagen?

Du får läsa själv. AktB: 146 sid: 86.
Citera
2020-04-28, 18:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Tajt med minuten..!

Bra att du hade tiderna!

145, Huvudprotokollet, är guld!

Det finns säkert någon i tråden som tror att ÅH har anställt folk till att klippa och klistra i dessa listor. Själv litar jag på siffrorna och tiderna.
Citera
2020-04-28, 18:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nja, han skickade nån minut över sju till HD:
"Ledig?"

Och det är ju här det där med Telegram och sånt kommer in i funderingarna för de flesta, skulle jag tro...
Har de haft kontakt mellan klockan sju:ish och elva:ish via sina "hemlighetsmakeri-tjänster"?

Kan tyvärr inte leta fram aktbilaga och sida.

Tack för det.
Någon minut över sju föranleder mig att posta detta igen:

18,3 minuter in i förhöret med Noa nämner Åkl att telefontömning visat att samtalet från Noa till SD ringdes kl 06:59 morgonen det 15 maj så det är väl kanske inte konstigt att Hanna informerades då?

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=OK2VncntKsY[/quote]
Citera
2020-04-28, 18:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
AB 145/130

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för det.
Någon minut över sju föranleder mig att posta detta igen:

18,3 minuter in i förhöret med Noa nämner Åkl att telefontömning visat att samtalet från Noa till SD ringdes kl 06:59 morgonen det 15 maj så det är väl kanske inte konstigt att Hanna informerades då?

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=OK2VncntKsY
[/quote]

Citat:
145, Huvudprotokollet, är guld!

Det finns säkert någon i tråden som tror att ÅH har anställt folk till att klippa och klistra i dessa listor. Själv litar jag på siffrorna och tiderna.

Döm själv.
Citera
2020-04-28, 18:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Första meningen: "Man har kommit fram till att man tror att det var en fläck
(spermafläck) av äldre datum."

Nu vill jag inte vara petig - jag har förmodligen missat den informationen - men
har man kommit fram till att spermafläcken är av äldre datum och ej från de sista
dagarna/ veckan av Lenas liv?

Tack Ozzie, piastrone och fröken Sverige för att ni ”städar” i trådsanningarna!

Ibland verkar vissa inte lyssna, utan bara fortsätter med nästa fabricerade ”sanning”.

Som sagt, vi har ett FUP. Utgå från det och hålla sig till den fakta som finns där.

Piastrone gjorde ett bra och pedagogiskt inlägg varför man inte kan basera sina spekulationer på andra skribenters uppgifter.

Tyvärr är det svårt (iaf för mig) att använda jottacloud i mobilen. Men på datorn är det ett fantastisk redskap.
Citera
2020-04-28, 18:09
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Det var vad man sa i fupen. Att Noa kunde se att han fått en läsrapport men det gick inte att läsa av när han fick den. Jag är inte nån it-tekniker. Så det får du fråga dom om.
aktbil 146 s 86
"Hade Noa någon kontakt med Lena under kvällen?
Noa tror inte att han hade någon kontakt med Lena under kvällen efter att de skiljdes åt vid
polisen i Vivalla, han hittar i vilket fall inget sms.
Om de hade kontakt så var det mestadels på sms eller samtal, inte messenger.
Noa tittar i sin telefon som stöd för minnet och ser att den senaste sms kontakten han hade
med Lena var 3 maj. Noa skickade också ett sms på morgonen 15 maj till Lena 06,41 där han
skrev vart är du
Han noterar vid förhörstillfället att detta meddelande står som läst (Read) i hans telefon, som
att meddelandet är öppnat. Noa har iPhone och Lena hade Samsung. Noa har inte tidigare sett
att det stått Read vid detta meddelande. "
Citera
2020-04-28, 18:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
AB 145/129
Jag noterar att WD skrivit ett mail till SD 6:54, enligt samma lista

Enligt vad NW hävdar så frågade han bara efter numret till SD när han ringde WD, han sa inte anledningen.

WD skickar ett mail till SD och det förklarar varför SD säger: "Hej N" när NW ringer honom.
WD visste ej vad NW ville, alltså kunde hon inte berätta det för SD.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-04-28 kl. 18:32. Anledning: ej 130 utan 129
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in