2020-04-28, 16:13
Medlem
FejkEmrans avatar
Blir då jäkla förbannad. Hade det varit så svårt att gå ut med rekommendationer om att hålla barn och gravida ifrån smittan med särskild försiktighet? Nej istället gapar de ut att det minsann är riskfritt för barn för så framstod det i Kina.

Alla rätt jag får i den här pandemin uppskattar jag inte att få. Fy vad illa myndigheter skötte det när ett nytt och okänt virus kom. Istället gick de ut och pratade om hur harmlöst det var när de inte visste.

https://www.expressen.se/nyheter/brittiska-lakare-larmar-corona-kan-ge-barn-ovanlig-sjukdom/
Citera
2020-04-28, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Nej, precis, man gissar bara. Men de olika testerna som använts har haft olika tillförlitlighet beroende på hur många delar av viruset som man testar mot. Enligt KTH har de ett säkrare test nu där man mäter mot 60 delar av viruset och har fått korrekt resultat till 100 %.
Det är naturligtvis oberoende som skall uttala sig om ett test tillförlitlighet och inte den som har ett egeninstresse i frågan.

Jag tror inte på uppgiften om 100% tillförlitlighet förrän den är verifierad av oberoende utomstående.
Citera
2020-04-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
För ett tag sen kunde vi läsa att 4000 slumpvis utvalda svenskar skulle testas för anti-kroppar mot Corona. Tanken var att få en bild av hur många svenskar som smittats.

Är det någon som vet vad som hänt med denna undersökning? Den borde väl vara färdig nu.

Inte sett något om detta men blir väldigt intressant att ta del av...
Citera
2020-04-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Lövin är på CNN,

CNN pushar - Sverige har extremt många fler döda än resten av Norden.

Lövin - det här måste vi utvärdera senare.

Lövin - resten av Norden tror att dom kommer få massa fler fall.

Lövin - detta måste vi ha för the long term, a marathon, if needed we will do more restrictions. If we need to close down we will.

Lövin - we need to take the right measures at the right time.

CNN - second wave, what will YOU do.

Lövin - Our first priority is to limit number of dead.

Lövin - we have appropriate care for all that are infected.

Lövin - we are very priviligied we already have a great social security system....

hon ser ut extrem obekväm ut, mest för att hon är på engelsk TV tror jag.
Hon framstår obekväm och inkompetent i alla uppträdanden tycker jag.
Var det följdfråga varför första prio skulle vara att minska antalet döda vid en andra våg när det inte har varit prio vid den första?
Citera
2020-04-28, 16:17
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Blir då jäkla förbannad. Hade det varit så svårt att gå ut med rekommendationer om att hålla barn och gravida ifrån smittan med särskild försiktighet? Nej istället gapar de ut att det minsann är riskfritt för barn för så framstod det i Kina.

Alla rätt jag får i den här pandemin uppskattar jag inte att få. Fy vad illa myndigheter skötte det när ett nytt och okänt virus kom. Istället gick de ut och pratade om hur harmlöst det var när de inte visste.

https://www.expressen.se/nyheter/brittiska-lakare-larmar-corona-kan-ge-barn-ovanlig-sjukdom/
Men hur framstod det i Kina att det var riskfritt för barn? Tvärtom alla skolor var ju nedstängda och ungarna satt hemma och fick onlineundervisning så man på TV. Det är väl någon form av önsketänkande man ägnar sig åt från FHM. Vi säger att barn inte smittar så slipper föräldrar bli oroliga typ
Citera
2020-04-28, 16:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Lövin är på CNN,

CNN pushar - Sverige har extremt många fler döda än resten av Norden.

Jöss.., så CNN börjar bli rabiata ?

Kommer det imorgon i AB stå att de har missförstått Tegnell`s strategi, eller att CNN uppvisar en "populistisk och obekväm med billiga poäng" sida ifrån sig ?
Citera
2020-04-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Barnen i landet ska ha det bra? Och vad betyder det? Att de ska få gå till skolan trots en pågående pandemi?
Och varför det? Är barn viktigare än andra människor? Det är bättre att Britt 76 dör för att barn ska fortsätta "ha det bra" och gå till skolan?
Va fan betyder ens att barn ska ha det bra? Är det ett pågående krig låter vi barn gå till skolan för att "de ska ha det bra"?
Vad är för korkat resonemang?

Nej nej vänta. Britt dör inte pga barnen går till skolan. Men att barnen går till skolan leder bara till ökat smittspridning. Så, det är kanske inte just Britt som dör pga barnen "ska ha det bra" och går till skolan. Men det är istället "Kalle 67" som dör.
Nej det är bara du och Anders Adolf Tegnell som tror att "barn smittar inte" när det inte finns nåt jävla bevis att det verkligen är så. Om det inte finns bevis till 100% att barn inte smittar då är barn potentiella smittare. Och kan potentiellt smitta Kalle 67.

Kommer barn att dö om de måste stanna hemma pga pandemi? Kommer de att begå kollektivt självmord? Är det viktigare att barnen är "glada" även om detta medför att Britt dör? I så fall kan du verkligen dra åt helvete och får hoppas att det är du som är Britt.

Det här har jag också tänkt på.
Mantrat man får höra är att barn blir slagna i hemmet pga karantänen i andra länder.

Jag tänker att det är fruktansvärt givetvis men Britt och Kalle 75 + bryr sig ingen om. Problemet är att man kan inte nämna Britt och Kalle i en sådan argumentation. Man blir plötsligt reducerad till någon som anser att barn ska fara illa.
Citera
2020-04-28, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
Känner ni någon i Stockholm som har eller har haft corona?

Ja.
Citera
2020-04-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran

Ja,, vart i h-lv-t- är vi på väg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist

Jag lever hellre ett fattigt liv. Jag går hellre med på att tjäna 10 tusen i månaden än de 70 tusen jag tjänar idag. Än att vara omringad av ett samhälle där majoriteten byter människoliv mot 1 mobiltelefon per år.

Vi säger så.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
Känner ni någon i Stockholm som har eller har haft corona?

Jag känner 2 som haft det och 2 som avlidit

Varför undrar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Tja,

Lyssnade på ett utkast med Tegnell från dagens Presskonferens.
Är det jag som är totalt efterbliven, eller blir man efterbliven av att lyssna på detta svepande jävla dravlet?
Jag råkade av misstag titta på kulturnyheterna idag.
Där var det rena idolporträtt över Tegnell i sann Nordkorea stil.
Det sas att förtroende för myndigheter är extremt stort, här finns ingen korruption eller maktmissbruk.
Dom visade folk som hyllade Tegnell och tatuerade in honom på kroppen.
Kkädförsäljning med Tegnell motiv fick reklam.
Så ja, det verkar vara du som är totalt efterbliven..
Och merparten övriga jag möter också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in