2020-04-28, 15:44
Medlem
Nesten helt utrolig hvis han er skyldig. I såfall.må mannen være en klassisk psykopat. Hvordan er det i det hele tatt mulig og spille uanfektet og troverdig over en så lang periode.
Jeg har vel hele tiden trodd det var han, jeg er kanskje mer nysgjerrig på personligheten til en mann som har klart og holde en slik maske over lang tid.

Og det er nesten umulig å tro at han har klart hele dette uten hjelp, men hvem vet.
Sett at hun ble drept kvelden /natten før. Kanskje et uhell da han ble forbannet. Da har han hatt en natt og lage en slik plan. Er der mulig tro?

Hvis det er sant at hun var i live da han reiste på jobb må det ha vært en eller flere medskyldige.
Eneste alternativ hvis han har vært alene om det er at det må ha skjedd natten/kvelden i forveien.

Like utrolig er det å tenke at en snart 70 år gammel mann.tar en sånn sjanse å planlegge et drap. Hvis han blir dømt vil han jo trolig dø i fengselet.

Synes og det er rart at en.mann som TH har lyssky venner som stiller opp til et sånt oppdrag.
Klart det kan være et familiemedlem, han hadde vel noe sånt som 12 brødre ettersom jeg har forstått.
Citera
2020-04-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Rykter om at sønnen har hjulpet faren.

Det utelukker ikke at TH kan ha planlagt og gjennomført drapet, skjult liket, og etterpå sett at han trengte hjelp fra sønnen for å eksempelvis arrangere alibi-samtalen 09:14.

TH kan ha løyet til sønnen om at drapet skjedde i affekt, eller som en ulykke.

Eller, ryktene om at sønnen skal ha vært involvert som medhjelper, trenger ikke være sanne.
Tviler på at det er sønnen, men mannen hadde jo mange brødre og som du sier kan han ha fortalt at det var et uhell og bedt om hjelp.
Citera
2020-04-28, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nesten helt utrolig hvis han er skyldig. I såfall.må mannen være en klassisk psykopat. Hvordan er det i det hele tatt mulig og spille uanfektet og troverdig over en så lang periode.
Jeg har vel hele tiden trodd det var han, jeg er kanskje mer nysgjerrig på personligheten til en mann som har klart og holde en slik maske over lang tid.

Og det er nesten umulig å tro at han har klart hele dette uten hjelp, men hvem vet.
Sett at hun ble drept kvelden /natten før. Kanskje et uhell da han ble forbannet. Da har han hatt en natt og lage en slik plan. Er der mulig tro?

Hvis det er sant at hun var i live da han reiste på jobb må det ha vært en eller flere medskyldige.
Eneste alternativ hvis han har vært alene om det er at det må ha skjedd natten/kvelden i forveien.

Like utrolig er det å tenke at en snart 70 år gammel mann.tar en sånn sjanse å planlegge et drap. Hvis han blir dømt vil han jo trolig dø i fengselet.

Synes og det er rart at en.mann som TH har lyssky venner som stiller opp til et sånt oppdrag.
Klart det kan være et familiemedlem, han hadde vel noe sånt som 12 brødre ettersom jeg har forstått.

Psykopater er fødte skuespillere. De kan leve seg sånn inn i en historie de har laget, at de faktisk tror at det er slik. De kan bli så lei seg av anklager/beskyldningerde får rettet mot seg, at de faktisk begynner å gråte eller blir rasende, fordi de selv tror at de ikke har gjordt noe galt. Men innerst inne vet de jo selvsagt sannheten. Skremmende type folk.
Citera
2020-04-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtinine
Hittar man inte liket efter frun, eller att TH erkänner, då kan han inte dömmas som mördare.

Det er nok riktig men så langt som teknologien er kommet vil jeg tro de iallefall finner spør av liket.
Så en dokumentar fra USA hvor en fyr var mistenkt for drap på en kvinne og han hadde brent liket. Selv om det var brent helt opp klarte politiet og finne dna.i asken.

Jeg håper inderlig de finner et eller annet slags lik.Enten hun er gravd ned, brent opp eller ligger på bunnen av havet.
Citera
2020-04-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Psykopater er fødte skuespillere. De kan leve seg sånn inn i en historie de har laget, at de faktisk tror at det er slik. De kan bli så lei seg av anklager/beskyldningerde får rettet mot seg, at de faktisk begynner å gråte eller blir rasende, fordi de selv tror at de ikke har gjordt noe galt. Men innerst inne vet de jo selvsagt sannheten. Skremmende type folk.

Ja tenker at om han er skyldig må han nesten være psykopat for tror ikke jeg kjenner noen som hadde klart finne på en slik historie og fremstå som normal.
Citera
2020-04-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldcases
Ja, det ville hun. Hun var dessverre gift med en gjerrig narsissist som kun leverte til seg selv.
Han kan ikke og vil ikke dele noe som helst, spesielt penger. Stakkars dame. Jeg ville sett på steder og personer i inn- og utland (Finland?) som har kjøpt større mengder salmiakk fra januar 2020.

Kan man tilintet gjøre et lik med salmiakk.
Citera
2020-04-28, 15:59
Medlem
GG99Slayers avatar
Hva skjer med formuen hvis han blir dømt? Politiet kan vel ikke ta pengene hans?

21år maks-straff + rabatt han er vel ute 85-90åring, dvs at det senarioet var bedre for han, enn at Anne fikk fortelle hva hun viste om fortiden?

At han var skyldig, tror jeg mange her inne har visst lenge, men motivet gudene vet
Citera
2020-04-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det sista är nog ett citat från G.W.
Men kanske är dom inte så dumma. Kanske dom spelat med för att invagga Hagen i säkerhet, medan dom avlyssnade hans telefonsamtal.

Siden 2012 er oppklaringsprosenten for drap i Norge 100%.
I Sverige 67% og stadig lavere.

Men G.W vet vel best som vanlig😂
Citera
2020-04-28, 16:02
Medlem
"Politiet bærer ut esker fra næringsparken Futurum på Rasta tirsdag morgen"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y32Rde/tom-hagens-styreleder-til-vg-en-tragedie

Om hemmelig etterforskning:
"VG får opplyst at politiets vurdering var at Tom Hagen ikke ville være samarbeidsvillig dersom han ble kalt inn i avhør som siktet på et tidlig tidspunkt."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2A8X/tom-hagen-ble-hemmelig-etterforsket
Citera
2020-04-28, 16:06
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Politiet bærer ut esker fra næringsparken Futurum på Rasta tirsdag morgen"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y32Rde/tom-hagens-styreleder-til-vg-en-tragedie

Om hemmelig etterforskning:
"VG får opplyst at politiets vurdering var at Tom Hagen ikke ville være samarbeidsvillig dersom han ble kalt inn i avhør som siktet på et tidlig tidspunkt."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2A8X/tom-hagen-ble-hemmelig-etterforsket

Sovet lenge idag ? ^^
Citera
2020-04-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtinine
Nu när vi vet att frun ville skiljas, så användes pengar för att få henne mördad.

Hvordan vet du at hun ville skilles. Det har ikke jeg hørt noe om.
Citera
2020-04-28, 16:07
Medlem
Hvis jeg har forstått det riktig så har ingen av barna motsatt seg at Holden fortsatte som advokat, noe de kunne gjort fordi han var bistandsadvokat for familien.
Tolker det som de støtter han fortsatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in