2020-04-28, 14:03
Medlem
coldcasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vad kan motivet vara

Ville hon skilja sig och ta en stor del av hans pengar?

Ja, det ville hun. Hun var dessverre gift med en gjerrig narsissist som kun leverte til seg selv.
Han kan ikke og vil ikke dele noe som helst, spesielt penger. Stakkars dame. Jeg ville sett på steder og personer i inn- og utland (Finland?) som har kjøpt større mengder salmiakk fra januar 2020.
Citera
2020-04-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det ville jo være en voldsom lettelse om det faktisk var sant.

Da ville drapet ha skjedd i affekt, og kidnappings-stagingen ville ha blitt improvisert samme natten.

Sønnen vil bli siktet for å hindre etterforskningen, villede politiet og å bistå faren i å skjule drapet på moren.

Så ville det komme an på hva sønnen har bidratt med. Om han har hjulpet til med å skjule liket, eller ikke. Osv.

Det er noe av det sykeste jeg har lest noen gang.
Citera
2020-04-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martekors
Det ryktes om at sønnen har bistått etter det som skal være et affektdrap av Tom Hagen
Er det sant? Hvor ryktes dette?
Citera
2020-04-28, 14:11
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Det ryktes om at sønnen har bistått etter det som skal være et affektdrap av Tom Hagen

Det synes jeg høres helt vilt ut. Hvor kommer de ryktene fra? Affektdrap rimer ikke med planleggingen.
Citera
2020-04-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Låter som du är nära sanningen i det du säger frågan är vart dem gömde kroppen då???
Låter som att dem går igenom hela huset & tomten samt strandkanten igen med hundar, Ska bli intressant och se om dem hittar kroppen runt huset eller nere mot strandkanten...

Hagen kan ikke ha gjort dette alene, med tanke på Monero avledning, han er for gammel til å koke ihop noe sånt tenker jeg, men med en slik avledningsmanøver kan han myrdet hun selv og dumpet henne i Langvannet, men det er ikke mer enn 11 meter dypt tror jeg, og i lengde 1,3 km og bredde 0,03–0,18 km, en sporhund i båt burde kunne sniffet seg frem til henne her
Citera
2020-04-28, 14:22
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Javel. Det innebærer at politiet bløffer om at de har funnet spor av forberedelser til drapet allerede tidlig på sommeren 2018. Eller at spor etter tidlige forberedelser var tilfeldige.

Det ville være en voldsom byrde å legge på sønnen.

Ja, politiet kan ikke jobbe sånn. Jeg kan heller ikke tro at sønnen er involvert i et planlagt mord på sin mor.

Det som kan ha skjedd, gitt lydtestingen med Forden, er at han kom til Sloraveien rett etter riggingen av åstedet da TH ringte politiet.
Citera
2020-04-28, 14:24
Medlem
Snyggingggs avatar
Misstänkte redan från början att han var inblandad. Lätt väldigt otroligt att någon skulle röva bort AEH utan att lämna några som helst bevis och polisen har ju lagt enorma resurser på sökningen, dom skulle garanterat ha hittat ledtrådar tidigare, om kidnappningen verkligen hade ägt rum.

Min kollega gick på vgs (gymnasium) tillsammans med deras son och hon sa att far och son var väldigt speciella. Har inte frågat om detaljer, men tycker att Tom ser ut som en egenkär narcissist på alla sina bilder:-/
Citera
2020-04-28, 14:27
Medlem
drsniffers avatar
Rolig nå.

Det var sommer ifjor også, med hunder både her og der. Hun ligger ikke å dupper i Langvannet.

Men når snuten har fått en rettslig kjennelse og gått til pågripelse uten et lik, så er det naturlig å fysisk endevende tomten og huset. Noe annet ville være svært spesielt.

Ikke nødvendigvis for å finne noe lik, men andre ørsmå spor som kan bidra til å belyse saken.
Citera
2020-04-28, 14:31
Medlem
Citat:

affekt etter at hun ønsket skilsmisse fra en kald og kynisk ektemann, ikke alle i deres omgangskrets er like overrasket over at han nå er pågrepet, mulig hun betrodde seg om ekteskapet til en venninne og så kan man legge sammen to og to.. Men sønnen har jeg oppfattet som en attpåklatt og mammagutt, litt stakkarslig uten egen karriere, litt kunstnerisk/musikalsk, ikke veldig lik sin far..
Citera
2020-04-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Ja, politiet kan ikke jobbe sånn. Jeg kan heller ikke tro at sønnen er involvert i et planlagt mord på sin mor.

Det som kan ha skjedd, gitt lydtestingen med Forden, er at han kom til Sloraveien rett etter riggingen av åstedet da TH ringte politiet.

Sønnen måtte utelukkes, tenker jeg. Han var den siste som snakket med henne. Og ankom sikkert raskt da han fikk vite om det han trodde var en grufull kidnapping. Så dro han av gårde da faren ringte politiet. Og det hørtes på opptaket. De måtte sjekke ut at forklaringen stemte med lydbildet. Barna har levd i ren terror siden den dagen. Og nå dette. For en fryktelig tragedie dette er.
Citera
2020-04-28, 14:41
Medlem
Rykter om at sønnen har hjulpet faren.

Det utelukker ikke at TH kan ha planlagt og gjennomført drapet, skjult liket, og etterpå sett at han trengte hjelp fra sønnen for å eksempelvis arrangere alibi-samtalen 09:14.

TH kan ha løyet til sønnen om at drapet skjedde i affekt, eller som en ulykke.

Eller, ryktene om at sønnen skal ha vært involvert som medhjelper, trenger ikke være sanne.
Citera
2020-04-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygginggg
Misstänkte redan från början att han var inblandad. Lätt väldigt otroligt att någon skulle röva bort AEH utan att lämna några som helst bevis och polisen har ju lagt enorma resurser på sökningen, dom skulle garanterat ha hittat ledtrådar tidigare, om kidnappningen verkligen hade ägt rum.

Min kollega gick på vgs (gymnasium) tillsammans med deras son och hon sa att far och son var väldigt speciella. Har inte frågat om detaljer, men tycker att Tom ser ut som en egenkär narcissist på alla sina bilder:-/
Dette er nok akkurat vad politiet vurderer. Oxo.

Men. När TH senere blir frisleppt, i brist på bevisning och erkännande.
DÅ håper jeg, at miljardären stämmer skiten ur politiet, norsk rettsvesen og den norske stat.

Fallet förblir, sannsynlig, i status quo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in