2020-04-28, 15:25
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
En inköpschef är rationell. De styr inte bort SAS på grund av detta. De vill ha bra priser i ett hållbart bolag. Punkt
Vad jobbar du med om du tror inköpschefer är mer än vanliga människor? Samt tror det är omöjligt att inköpschefer delar våran åsikt? När man kollar upp biljetter och har flera alternativ för samma summa, varför skulle man välja det företag som säger att som skandinav är man inget?
Vi läser gång på gång hur vänsterblivna väljer att lägga pengar på diverse trams enbart för värdegrunden. Men du tror det omvända är omöjligt.
Citera
2020-04-28, 17:39
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är inte inköpschefen som styr detta. Företagen har ett resebolag som sköter bokningarna. Jag mailar om var/när jag vill åka & får en 3-4 förslag på flighter med olika bolag. Sen väljer jag själv det jag tycker är lämpligast. Så har det fungerat på alla företag jag varit aktiv i. Du vet uppenbarligen inte vad du snackar om.

Nonsens att du väljer dyrare eller sämre alternativ efter reklamfilmen. Hos oss har vi också valmöjligheten, men avvikelser följs upp. Jag skulle sparka den medarbetaren fortare än de hinner säga ”svärje über alles” om de bokade dyrare alternativ
Citera
2020-04-28, 17:41
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Fast du har ingen aning om hur mycket de har förlorat på den idiotiska propagandafilmen. För förlorat har de garanterat.

Du har samma anekdotiska bevisföring som jag. Status quo ☺️
Citera
2020-04-28, 17:44
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Vad jobbar du med om du tror inköpschefer är mer än vanliga människor? Samt tror det är omöjligt att inköpschefer delar våran åsikt? När man kollar upp biljetter och har flera alternativ för samma summa, varför skulle man välja det företag som säger att som skandinav är man inget?
Vi läser gång på gång hur vänsterblivna väljer att lägga pengar på diverse trams enbart för värdegrunden. Men du tror det omvända är omöjligt.

För inköpscheferna är inte målsatta på antal kritiska inlägg SAS inlägg
Citera
2020-04-28, 17:47
Medlem
15minFames avatar
Citat:
För inköpscheferna är inte målsatta på antal kritiska inlägg SAS inlägg
Vänsterblivna inköpschefer skulle inte gynna ett företag med fel värdegrund. Samma gäller här.
Citera
2020-04-28, 17:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nonsens att du väljer dyrare eller sämre alternativ efter reklamfilmen. Hos oss har vi också valmöjligheten, men avvikelser följs upp. Jag skulle sparka den medarbetaren fortare än de hinner säga ”svärje über alles” om de bokade dyrare alternativ
Nej, jag väljer andra likvärdigt prissatta alternativ, av de 2-3 alternativ jag får att välja på vid bokning, som alltså redan är "godkända" av resebyrån utefter de direktiv dom fått från bolagen som betalar.

Det är en konkurrensutsatt bransch & några större prisskillnader finns inte längre, det rör sig om någon hundring hit & dit. Tidigare har jag valt SAS även om det kostat några hundra extra, det gör jag inte längre.

"Sämre"? Ja, jag kan gärna vänta i loungen en timme extra för att slippa SAS. Varför tycker du det är så obegripligt att folk utövar konsumentmakt när dom kan. Det brukar ni ju gilla annars. Men nu tycker du plötsligt det känns orealistiskt?

Du är ingen ärlig debattör.
Citera
2020-04-28, 18:45
Bannlyst
Citat:
Enoch Thulin har rätt. Det är så det funkar och har gjort de senaste 40 åren jag varit i branschen.
Citera
2020-04-28, 18:56
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Jouni
Enoch Thulin har rätt. Det är så det funkar och har gjort de senaste 40 åren jag varit i branschen.

Vilken bransch pratar vi om?
Citera
2020-04-28, 19:01
Medlem
Envarmsnopps avatar
Man grävde sin egna grav nu med facit i hand
Citera
2020-04-28, 19:21
Medlem
UT64s avatar
Ja, nu är SAS rätt så rökta. Corona är naturligtvis den främsta orsaken, men man kan inte låta bli att se den fenomenalt dåliga tajmingen med reklamfilmen också. SAS har blivit hånade och gjorda till åtlöje när de som bäst behövt support.

Jag tittade lite på deras övriga filmer på Youtube nyss och lade märke till att i stort sett alla filmer har blivit sågade. T.o.m. neutrala filmer som t.ex. presenterar nya flygplanstyper har förkrossande övervikt med dislikes. Kommentarer är avstängda för länge sedan. De är väl för de "ryska trollen" antar jag..
Citera
2020-04-28, 19:36
Bannlyst
Citat:
Vilken bransch pratar vi om?
Bolaget som är på tapeten. Började där den 17 maj 1979.
Citera
2020-04-28, 20:09
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Jouni
Bolaget som är på tapeten. Började där den 17 maj 1979.

SAS? Fast vi pratar om deras kunder och agerande av t.ex inköpschefer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in