2020-04-28, 15:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Blir mer spännande tråd då. Skulle viruset och spridningen upphöra skulle ni inte få något och skriva om här.
Ha ha, det finns de som hade gått tillbaka till sitt arbete om viruset slutat spridas. Då har man inte tid att hänga här.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Socialstyrelsen har dessa uppgifter som är insamlade från äldrevården och dödsregistret.. Mer exakt än så är det svårt att få.
Ligger publikt på socialstyrelsens hemsida inder statistiska publikationer.
Det är därför jag räknat på det i mitt excelark. För att erhålla bättre jämförelsetal

Anders är en hjälte i vilket fall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej. Det finns inget kanske kunde. Det är bara något Trump påstår för att rädda ansiktet. Modellen, som inbegrep en miljon döda vid en samhällsnedstängning, visade sig vara totalt missvisande och man har sedermera reviderat den här fantasifulla mångmiljon siffran i omgångar, nu hela vägen ner till 60.000 förväntade döda. Det motsvarar en influensa.

Fast det är din åsikt. Inte fakta eller logisk resonemang.
Citera
Medlem
schuberts avatar
"Vi börjar se en viss avtrappning" - A.Tegnell

Vilken tur i ordningen har denna man yttrat detta nu? Historiskt sett har han varit en total kontraindikator för den närmaste framtiden så jag bävar inför veckans resterande siffror.
Citera
2020-04-28, 15:01
Medlem
Stod Tegnell djävulen precis och ljög att man mest bara smittas om man står ansikte mot ansikte?!
Blir så förbannad, den mannen har många människors liv på sin samvete om han hade ett samvete vill säga men det har han inte. Förbannade mördare, må han och den evigt ljugande illröda käringen från Socialstyrelsen brinna i helvetet!
Citera
2020-04-28, 15:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Stod Tegnell djävulen precis och ljög att man mest bara smittas om man står ansikte mot ansikte?!
Blir så förbannad, den mannen har många människors liv på sin samvete om han hade ett samvete vill säga men det har han inte. Förbannade mördare, må han och den evigt ljugande illröda käringen från Socialstyrelsen brinna i helvetet!
Jag reagerade också på detta.
Citera
2020-04-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Den största åldersgruppen som dör är 82-89 år och det är där kvinnornas död närmar sig männens.
Vi har fler kvinnor i den gruppen.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2020/covid-19-veckorapport-vecka-16-version2.pdf

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

För att Sverige låter de "äldre äldre" kvävas till döds utan vård och de flesta "äldre äldre" är kvinnor.
Citera
2020-04-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Han har ju rätt i just det. Det här är en aerosolsmitta.
Citera
Medlem
415brushans avatar
81 fucking döda bara idag!

Haha vart är ni förnekare nu. Ni som babblat om att vi skulle ha 40 döda om dagen
Som att ens det är en liten siffra

Hahahha vilka jävla idioter ni är. Sverige går åt helvete! Ligger 8a i VÄRLDEN med antalet döda per miljon
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Bra fråga från ETC, om varför kvinnor avlider mer kontra varför så många män får IVA vård?

Vad pratar du om? Det har pratats i flera månader att fler män blir svårt sjuka och att fler män dör.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det är därför jag räknat på det i mitt excelark. För att erhålla bättre jämförelsetal

Anders är en hjälte i vilket fall

Anders är lika mycket hjälte som alla andra som är ansvariga för det här i Europa, dvs inte alls!
Citera
2020-04-28, 15:04
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Lol! Island har haft samma åtgärder som Sverige, förutom på tre punkter:

Gränsen för offentliga sammankomster är satt till 20 personer, (kommer att lättas nu till 50 personer).

Man har testat mycket.

Man har lyckats skydda den äldre delen av befolkningen bättre än Sverige. (Befolkningen på Island är yngre än Sveriges.)

https://www.government.is/news/article/?newsid=c65cf658-6eb6-11ea-9462-005056bc4d74

Jag skulle säga att islänningarna lyckats lite för bra med det svenska modellen. Där har bara 2,6 procent av befolkningen, ännu, haft covid-19. Islänningarna kommer dock att öppna upp för resor till Island, utan krav på karantän från den den 15 maj, (jag undrar just om de inte vill elda på smittspridning lite?)

https://www.vulkanresor.se/kundservice-och-kontakta-oss-vulkanresor/information-angaende-coronaviruset-pa-island

Själv kommer jag att resa till Island när jag blivit frisk och haft möjlighet att ta en test som visar att jag har antikroppar mot SARS-COV2.
Andra framtida resmål är Vietnam, Albanien och Nya Zeeland. Sedan tillkommer USA med New York, Seattle och Kalifornien. Men det ligger längre fram i tiden än Island. Jag kommer att resa mycket de närmaste åren.

Men Du, vem är du utsänd av, Aftonbladet eller regeringen? Ditt svar framstår som ganska kul när du själv svarar på vad som skiljer Island och Sverige åt. Island har följt SydKorea-mallen (vilken WHO flaggade för) d.v.s. testa så många som möjligt. Resten av vad du babblar om var du själv ska resa är totalt ointressant för tråden. Kanske du ska ta ett test för att se hur dina organ eller ditt organ har påverkats efter genomgången sjukdom. Allt fler svenskar framstår som hur ska jag uttrycka mig...hmm..lite struts-zombies är kanske en rättvis definition...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in