2020-04-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Fattar inte varför en man med 1000 tals miljoner inte bara köper ut din fru och skiljer sig. Sannolikt alkohol eller ngt bråk dom spårat ut och han strypte henne alt lejde någon.
Allt detta besvär för att bli av med frun vid 70 års ålder.

De gifte sig när de var 19,han var inte rik då.Troligen finns inget äktenskapsförord. Då får hon hälften. Lägg till maktbehovet och "kränkningen".
Citera
2020-04-28, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Fristende å tenke som Kornblomst, men politiet har sagt at de vet når AE ble fraktet bort?

Ja, hm, sant. De må ha funnet noe spor som de ikke har nevnt da, eller at disse slepesporee går lengre. Måten de har utrykket seg på tidligere har fått meg til å tenke at slepesporene bare var på badet, men de var kanskje andre steder også. Og det blodet de nevnte, det har de heller ikke fortalt hvor ble funnet. Kanskje det ble funnet en dråpe eller to med blod utendørs, og så litt mere inne. Men alt dette kan være plantet også, akkurat som brevsporet som ble plantet. Det må jo være en grunn hvis de vil rive gulvet, eller ihvertfall har hintet om det. Jeg leste at det har vært mye politi på baksiden av huset, og at de drev på med et elektronisk apparat. Kanskje en bakkesøker, (nå husker jeg ikke rette ordet). Tydelig at det er mye de har ønsket å gjøre tidligere, men som de har ventet med for å kanskje få TH til å tro at han ikke er mistenkt. De har jo alt å tjene på at TH ikke føler seg mistenkt. Et stort antall politifolk er i Futurumbygget nå også, og bærer ut beslag.
Citera
2020-04-28, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
De gifte sig när de var 19,han var inte rik då.Troligen finns inget äktenskapsförord. Då får hon hälften. Lägg till maktbehovet och "kränkningen".

Tror mer på det senare än pengarna. ja hälften av mer pengar än du någonsin kan bränna på 10 livstider, spelar det ngn roll? En man med logiskt tänkande som är 70 år har på sin höjd 20 år kvar att leva. Men antar att hans drivkraft gjort honom framgångsrik och att han är driven till gränsen på alla områden så även när det blir bråk hemma. all in sas.
Citera
2020-04-28, 13:13
Medlem
Att man häktar honom för mord eller medhjälp till mord, tyder inte det på att polisen inte vet tillräckligt om vad som hänt?
Citera
2020-04-28, 13:14
Avslutad
Jag borde bli polis:

2019-08-06, 12:57 #6297
tvabytesyahoose
Medlem
Reg: Mar 2011
TH är gm eller har betalt gm för att utföra detta mord. Anne Eilsabeth Hagen lever såklart inte. Sannolikt har TH betalt 10 Mkr till sin bulvan. Ingen betalar 10 Mkr efter 9 mån och däremellan flera månaders tystnad. Kidnapparna har dessutom sagt att inte Polis och media skall involveras vilket de gjort flera ggr. Om de nu visar sig acceptera att polis och media ändå involveras så visar de stor svaghet.
Hur kan det vara en annan gm än TH? Tror Polisens huvudspår är att analysera TH och hur de skall hitta bevis mot honom. Tror inte ett enda ögonblick att detta är en kidnappning eller att AEH är i livet.
Citera
2020-04-28, 13:15
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Wizard]
Utan riktigt bra bevis så är det först och främst svårt att gripa någon, och då proklamerar man ju också sina misstankar, och när denne sen släpps i brist på bevis så kommer vederbörande att förstöra andra spår eller bevis som ännu inte polisen har hittat.
Om man i stället låter den misstänkta få gå och tro att han är allt annat än misstänkt då är risken minimal att han sätter några käppar i hjulet på undersökningen. Han kan till och med troligen försöka att hjälpa till, och här finns nog risken att de avslöjar sig själva till och med?

Jag är helt övertygad om att den norska polisen hade honom som huvudmisstänkt väldigt tidigt men att de måste följa upp alla spår, och under tiden bygga upp ett bevismaterial mot den misstänkta utan att personen i fråga misstänker något. Det är inte omöjligt att han försagt sig till och med under dessa månaderna?

Men det är ingen skandal att han inte gripits förrän nu för de har helt enkelt inte haft några bindande bevis, och han är knappast någon fara för omgivningen heller, och de har i lugn och ro kunnat få bygga upp tillräckligt med bevisföring för att det skall leda till en fällande dom, även om hans fru aldrig hittats.

Det är ofta lätt att säga "självklart är det han/hon som är den skyldige" men utan adekvat bevis som håller i domstol så kan inte polisen göra något, och har de för bråttom kan det säkert få tråkiga konsekvenser eftersom de då kan börja motarbeta polisen när de släpps i brist på bevis.

Det är min tolkning av hur det juridiska spelet måste fortlöpa vid varje brott av denna karaktären.

Sen för alla närstående så hoppas jag verkligen att hans fru hittas. Det går inte att föreställa sig hur bedrövligt hennes barn, släktingar eller vänner har mått under dessa månaderna av att inget veta?
Jag hoppas också att de har ordentliga bevis så att den som nu bevisas vara skyldig får sitt straff!

Ja vi får läsa fup om åtal blir.
Kan röra sig om både medhjälp och stämpling till mord.
Men min lutning att han eventuellt mördat henne ensam är mer troligare och att det finns 1 alternativ 2 till som hjälpt att gömma kroppen m.m..
Citera
2020-04-28, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, hva sier dere nå? Poirot, Havhest, Sosialisten, Univers123 og Floriss?
Jeg tenker på det med takboksen som jeg var inne på tidligere.
Jeg tenker at 09:14-samtalen er reell.
Jeg tenker at flere er innblandet.
Jeg tenker at politiet burde siktet TH for lenge siden, fordi det er et problem at offer/pårørene måtte dele advokat med mistenkte, og at det ikke bør være forskjell på milliardærer og Jørgen Hattemaker.
Jeg tenker på underjordiske tunneler eller kjellere på Hagen-eiendommen.
Jeg tenker på at det kanskje har vært/er mye korrupsjon i Lørenskog, og at AEH kan ha avslørt noe.

Kort sagt fremdeles mange spørsmål - men jeg vet at du fortsatt er en tosk

Du har vel fått med deg at jeg aldri utelukket TH!?
Citera
2020-04-28, 13:21
Medlem
Citat:
Tror mer på det senare än pengarna. ja hälften av mer pengar än du någonsin kan bränna på 10 livstider, spelar det ngn roll? En man med logiskt tänkande som är 70 år har på sin höjd 20 år kvar att leva. Men antar att hans drivkraft gjort honom framgångsrik och att han är driven till gränsen på alla områden så även när det blir bråk hemma. all in sas.

Det logiska tänkandet har nog försvagats (ålder,presenil?), tror inte han tänker så när det gäller möjligheten att bränna pengarna under sin livstid. Mycket vill ha mer och absolut inte dela med sig. Tror väl, som många andra att han är odödlig,det finns hur många exempel på det som helst.
Citera
2020-04-28, 13:23
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Politiet kan ha undersøkt bilen uten at TH vet det. Og derfor latt ham selge den i god tro.
Att inte undersöka bilen torde vara tjänstefel
Citera
2020-04-28, 13:26
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Fattar inte varför en man med 1000 tals miljoner inte bara köper ut din fru och skiljer sig. Sannolikt alkohol eller ngt bråk dom spårat ut och han strypte henne alt lejde någon.
Allt detta besvär för att bli av med frun vid 70 års ålder.
Min fetning. Varför tror du att det enbart handlat om pengar?
Citera
2020-04-28, 13:27
Medlem
Det ryktes om at sønnen har bistått etter det som skal være et affektdrap av Tom Hagen
Citera
2020-04-28, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tenker på det med takboksen som jeg var inne på tidligere.
Jeg tenker at 09:14-samtalen er reell.
Jeg tenker at flere er innblandet.
Jeg tenker at politiet burde siktet TH for lenge siden, fordi det er et problem at offer/pårørene måtte dele advokat med mistenkte, og at det ikke bør være forskjell på milliardærer og Jørgen Hattemaker.
Jeg tenker på underjordiske tunneler eller kjellere på Hagen-eiendommen.
Jeg tenker på at det kanskje har vært/er mye korrupsjon i Lørenskog, og at AEH kan ha avslørt noe.

Kort sagt fremdeles mange spørsmål - men jeg vet at du fortsatt er en tosk

Du har vel fått med deg at jeg aldri utelukket TH!?

Nå vrir du på det som du tidligere har sagt, slik at det skal blir vridd om til fordel for deg men okei, vi kjenner jo deg nå, så det er ikke noe nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in