Citat:
Ursprungligen postat av
ittepa
Snarare resten av världen som stängt ned på grund av att politiker vill framstå som handlingskraftiga. Funkar på såna som dig. Dr Doom (Neil Ferguson) är en tönt som vill vara i rampljuset. Hans rapport som resulterade i lockdowns är ett skämt, och senast han var i farten var under fågelinfluensan då han förutspådde 200 miljoner dödsfall. Den största frågan för de grävande Flashbackarna borde vara hur en rapport som inte är per reviewed, modellerad med 13 år gammal kod som de vägrar visa för allmänheten, och skrivet av en person som förutspådde 200 miljoner dödsfall av fågelinfluensan, kan få i stort sett alla länder i hela världen att stänga ned totalt. Neil Ferguson är dessutom teoretisk fysiker, inte epidemiolog eller virusexpert i grunden. Som grädde på moset så har Dr Doom inte funderat en sekund på hur man ska komma ur dessa lockdowns, och som svar på det säger han att han inte hann tänka på det, och man får testa sig fram! Bra jobbat! Men fortsätt propagera för lockdown du, det saknar helt stöd i vetenskapen och är resultatet av att en tönt är bra på snacka och älskar rampljuset. Alla länder har börjat inse det nu, och börjar sakta men säkert försöka närma sig Sveriges taktik. Regeringarna skäms, och kommer göra allt för att måla upp det som att lockdown var fullt nödvändigt.
Om du inte orkar läsa detta så kan du väl iallafall besvara detta:
Rapporten som resulterade i lockdowns förutspådde 500.000 dödsfall i UK utan lockdown, och 20.000 med lockdown. Detta är en kolossal skillnad. Borde inte Sverige nu ha fler dödsfall än UK per capita? Är inte det rimligt, ärligt talat?
Allt som räddar väldigt många liv fungerar bra på mig. Jag känner inte till Neil Ferguson så mycket men han är en brittisk epidemiologist och professor i matematisk biologi. Han kan troligen räkna mycket bättre än Tegenell.
En prognos som ger väldigt många döda utan åtgärder mot epedemin kan ju inte direkt jämföras med ett slutresultat där åtgärdes togs. Man har tidigt inte heller full kunskap om virsuset eller sjukdomen så visst kan det fela en del. Jag tro du förstår kopplingen här.
Hur man tar sig ur nedstängningar har vi tagit upp många gånger här så läser du inte så varför skriva alls. Nedstängningar är som karantäner och har fungerat i många hundra år. Visst är det komplicerat i vårt tidevarv och det är imponerande att det fungerar och så många har modet.
Storbritannien var sena och därför många döda men antalet nya smittade kommer att sjunka om dom sköter sig. Vi bromsar också en del och kan därför inte uppnå naturlig flockimmunitet men inte tillräckligt för att få ner antalet nya smittade. Vi kommer troligen att dras men höga dödstal länge och då få fler dödsfall per capita.
Nej, jag läser inte om någon Dr Doom på tvivelaktiga sajter som inte ens kan få hans utbildningar eller yrke rätt.