Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Vi hade egentligen bara smittspårning i början då vi isolerade de första fallen i Jönköping och GBG och vi har haft och har fortfarande för låg testkapacitet(även om den ökar) så det betyder inte så himla mycket, senare när det satte igång i Stockholm verkar inte smittspårning ha skett... eller så var det helt enkelt så att det var för många/för många ovetandes, vilket gjorde det till en hopplös uppgift. Det FHM säger är att det kan spridas genom t ex dörrhandtag, då kan det definitivt spridas genom beröring av andra föremål. Sedan kan man absolut sprita ner handtag etc.
Det har samtidigt som sagt sagts att för att det ska spridas så måste jag ha haft viruset på handen och du DIREKT efteråt ta på dörrhandtaget, det har gjort att man sagt att det inte finns några fall där man kan säga att det kommit den vägen men nu hamnar vi mer i rena smitto-diskussioner och en bit från topic...
Vi får hålla oss till Botaniska istället
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Om en match spelas i veckan så kan man t.ex börja höstsäsong 14-15 aug och göra uppehåll 27-28 nov.
Vårsäsongen 6-7 mars och serien avgörs 12-13 juni. Under februari spelas cupen. Det är för 16 lag.
Hur många månader gör du uppehåll nu?
Galet stor skillnad på att ha uppehåll mellan två säsonger och mitt i en säsong.
Europa-argumentet håller ju inte då det skulle missgynna mer än gynna, uppehållet blir för långt, vi missar sköna sommarmatcher under halva juni-augusti samt hela juli.
Det finns liksom ingen uppsida med att ändra säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Om jag går till mig själv och ska stå på Örebros läktare i februari i snöblandat regn eller i maj i sol är valet enkelt. Höst/vår är en chimär. Vi kommer tappa publik, särskilt marginalare i alla 08-lag som drar i en bil när det är fint väder till Norrköping, Örebro, Uppsala. Det kan jag tycka - från supporterperspektiv - är en rätt viktig del. Kontra att få möta Shakhtar Donetsk i ett kval.
Kan inte låta bli att tänka på cupmatchen i Örebro ifjol när det var just regn/snö och i feb/mars.
Det är få saker som slår sommarmatcherna i allsvenskan, speciellt om man får dessa i "sommarstäder". Kolla bara när vi hade Falkenberg borta ifjol, matchen kan vi glömma men uppladdningen och allt var ju fenomenalt kul.
Som sagt, det finns inga vettiga argument att spela höst/vår.