2020-04-28, 11:48
Medlem
Lonnrots avatar
Fire uker varetækt är lång tid. Vad har vi?

Men vi behöver anhålla och begära häktning första va? Hos TR. Efter att polisen frågat åklagaren om denne inte borde gripa, el åklagaren bett polisen gripa? Därefter två veckor? Eller fyra?

Hagen sitter i alla fall där han sitter. Det är skönt. Lite vemodigt nästan.

Blir rättegång i sommar?
Citera
2020-04-28, 11:49
Medlem
Ryktene på Jodel er at han har en sugarbabe installert i egen leilighet. Hatt lenge. Er det noe i dette?
Citera
2020-04-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Fire uker varetækt är lång tid. Vad har vi?

Men vi behöver anhålla och begära häktning första va? Hos TR. Efter att polisen frågat åklagaren om denne inte borde gripa, el åklagaren bett polisen gripa? Därefter två veckor? Eller fyra?

Hagen sitter i alla fall där han sitter. Det är skönt. Lite vemodigt nästan.

Blir rättegång i sommar?
Tvivlar jag på. De har ingen kropp. Inget vapen så vitt vi vet. Jag tippar i tidigast nobember - men då har jag bara erfarenhet av svensk rättsskipning.
Citera
2020-04-28, 11:56
Medlem
Ganske sikker på at in dubio pro reo redder ham til slutt.
Citera
2020-04-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Kanskje bare et uttrykk for at det er tøft å ha mistet sin mor på en grusom måte? Vi vet ikke.

Det kan vara en tanke om att EH är ingjuten i betong. En ofrivillig ledtråd från en sörjande.

I övrigt är det alltid så att en gärningsman återvänder till platser han är bekant med. Det kan vara platser i naturen, och i detta fall också lokaler, byggnader, eller husbyggen som TH hade tillgång till eller kännedom om.
Citera
2020-04-28, 12:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tvivlar jag på. De har ingen kropp. Inget vapen så vitt vi vet. Jag tippar i tidigast nobember - men då har jag bara erfarenhet av svensk rättsskipning.

Kan jag inte tro. De låter nog ogärna en 70-plussare sitta så länge också. Men före sommar lär ju inte gå.

Vad säger Norge?

Hur lång rättegång hade den lille ubåtskaptenen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Om man inte fattade direkt att han hade med detta å göra då har man ju noll magkänsla. Känns som en hel del poliser i Norge borde byta jobb ganska omgående, Hade inte velat ha dessa idiotier leta efter mig eller min mördare...

Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Varför har det tagit så lång tid? Skandal. Håller med GW.
Norsk polis har alldeles för stor respekt för miljardärer.

Polisen var väl smarta som inte avslöjade sina spår för honom. Sen har de väntat tills de haft honom säkert. Att skynda på och inte vara grundlig är inte vettigt alls.
Citera
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det kan vara en tanke om att EH är ingjuten i betong. En ofrivillig ledtråd från en sörjande.

I övrigt är det alltid så att en gärningsman återvänder till platser han är bekant med. Det kan vara platser i naturen, och i detta fall också lokaler, byggnader, eller husbyggen som TH hade tillgång till eller kännedom om.

Veldig interessant om den skjulte etterforskningen har ført til mulige gjemmesteder. Håper hun blir funnet.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror hon har varit död sedan hon försvann faktiskt. Och jag är inte säker på att enbart skilsmässa är orsaken. Kan hon ha haft en hållhake på honom som är så svår att han var livrädd att avslöjas?

Men nu kommer frågan: var har han gjort av henne? Samtliga fastigheter måste ju genomsökas med hundar. Både med spår- och likhundar. Det är ju också svårt när man inte vet hur långt man kommit med sina undersökningar.

Något som är besvärligt här är att det är en oerhört avancerad affär TH i så fall genomfört. Kryptovaluta, kidnappare, brev och allt vad det var. Hur genomför man sånt? Borde han inte haft någon eller några medhjälpare som fått rejält betalt? Jag pratar miljoner.

Kan ju handla om makt och kontroll. Han är van att vara den som har makten över alla andra, att vara den som tar alla initiativen. Han kunde kanske inte tåla att hon skulle vara den som begärde skilsmässan, utan i så fall skulle det ha varit han som tagit initiativet till skilsmässan. Sådana män tänker så. De är alltid rädda för prestigeförluster.

Men visst kan hon ha känt till något fult, som han gjort i början av sin karriär också. Det är inte lätt att börja med två tomma händer, och bygga upp ett sådant imperium som han har gjort med enbart lagliga metoder.

Vad får dig att tro det? Likhundar har ju som sagt inte markerat, så det finns inget som säger att hon dödades i hemmet.

På nätet kan man göra det mesta själv, under olika falska namn, så jag tror faktiskt inte att han behöver ha haft några medhjälpare. I så fall måste det ju ha varit någon oerhört nära, trofast medarbetare. Men vem lånar egentligen ut sig till, att hjälpa till att döda en oskyldig kvinna - i verkligheten, i Norge? Jag ser det som ytterst osannolikt, faktiskt. Jag tror att han planerade och genomförde detta ensam.

Men vi får kanske svaren snart nu!!!
Senast redigerad av Merwinna 2020-04-28 kl. 12:29.
Citera
2020-04-28, 12:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Veldig interessant om den skjulte etterforskningen har ført til mulige gjemmesteder. Håper hun blir funnet.

Vi får se om winger får upp nån vittring. Det är inte för sent än.
Citera
2020-04-28, 12:08
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan ju handla om makt och kontroll. Han är van att vara den som har makten över alla andra, att vara den som tar alla initiativen. Han kunde kanske inte tåla att hon skulle vara den som begärde skilsmässan, utan i så fall skulle det ha varit han som tagit initiativet till skilsmässan. Sådana män tänker så. De är alltid rädda för prestigeförluster.

Men visst kan hon ha känt till något fult, som han gjort i början av sin karriär också. Det är inte lätt att börja med två tomma händer, och bygga upp ett sådant imperium som han har gjort med enbart lagliga metoder.

Vad får dig att tro det? Likhundar har ju som sagt inte markerat, så det finns inget som säger att hon dödades i hemmet.

På nätet kan man göra det mesta själv, under olika falska namn, så jag tror faktiskt inte att han behöver ha haft några medhjälpare. I så fall måste det ju ha varit någon oerhört nära, trofast medarbetare. Men vem lånar egentligen ut sig till hjälpa till att döda en oskyldig kvinna - i verkligheten, i Norge? Jag ser det som ytterst osannolikt, faktiskt. Jag tror att han planerade och genomförde detta ensam.

Men vi får kanske svaren snart nu!!!

Fast lär han vika sig och erkänna?
Vet inget om mannen men med tanke på hans historia och framgång inom business osv så visar man aldrig handen.
Tvivlar på att han erkänner. Någonsin.
Citera
2020-04-28, 12:09
Medlem
Overrasket over at han ikke ville ha Elden som forsvarsadvokat. Føler alle vil ha han..

Så håper eg dette ikke ender som Dung saken.. at de vet mannen har gjort det og holder på han lenge. Så må de slippe han for de finner ikke liket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in