Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag tror hon har varit död sedan hon försvann faktiskt. Och jag är inte säker på att enbart skilsmässa är orsaken. Kan hon ha haft en hållhake på honom som är så svår att han var livrädd att avslöjas?
Men nu kommer frågan: var har han gjort av henne? Samtliga fastigheter måste ju genomsökas med hundar. Både med spår- och likhundar. Det är ju också svårt när man inte vet hur långt man kommit med sina undersökningar.
Något som är besvärligt här är att det är en oerhört avancerad affär TH i så fall genomfört. Kryptovaluta, kidnappare, brev och allt vad det var. Hur genomför man sånt? Borde han inte haft någon eller några medhjälpare som fått rejält betalt? Jag pratar miljoner.
Kan ju handla om makt och kontroll. Han är van att vara den som har makten över alla andra, att vara den som tar alla initiativen. Han kunde kanske inte tåla att hon skulle vara den som begärde skilsmässan, utan i så fall skulle det ha varit han som tagit initiativet till skilsmässan. Sådana män tänker så. De är alltid rädda för prestigeförluster.
Men visst kan hon ha känt till något fult, som han gjort i början av sin karriär också. Det är inte lätt att börja med två tomma händer, och bygga upp ett sådant imperium som han har gjort med enbart lagliga metoder.
Vad får dig att tro det? Likhundar har ju som sagt inte markerat, så det finns inget som säger att hon dödades i hemmet.
På nätet kan man göra det mesta själv, under olika falska namn, så jag tror faktiskt inte att han behöver ha haft några medhjälpare. I så fall måste det ju ha varit någon oerhört nära, trofast medarbetare. Men vem lånar egentligen ut sig till, att hjälpa till att döda en oskyldig kvinna - i verkligheten, i Norge? Jag ser det som ytterst osannolikt, faktiskt. Jag tror att han planerade och genomförde detta ensam.
Men vi får kanske svaren snart nu!!!