2020-04-28, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så vitt jag minns så cyklade han dit, men han kan så klart ändå ha haft med sej och dumpat ett verktyg.

Ja han cyklade dit (trots semester) tidig morgon och planerad semesterresa samma kväll.
Citera
2020-04-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det kan handla om att poliserna gjorde en orosanmälan till soc när både SD och HD satt häktade misstänkta för mord.
Om jag minns rätt har det skrivits lite om något sådant.
Det framgick inte om den anmälan innehöll annat också.

Vilket innebär att "slagit fru och barn", som står i Unnis inlägg, inte tidigare tagits upp. En annan sak, (men var kunde man läsa det?) är att SD sagt till någon: "jag har gjort illa folk förr".
Är det här med anmälan korrekt (varför skulle hans chef ljuga?) så är det inte en samvetsöm vi diskuterar. Varför är HD tyst om ev misshandel?
Citera
2020-04-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det KAN bli en överraskande vändning. Vi kan inte göra annat än vänta och hoppas att något händer till nackdel för mördaren. Vidrigt att en sådan person får gå fri utan straff. Så vi håller tummarna.
Det kan nog bli en överraskning. För dig. Men vänta dig ingen "vändning".
Du kommer däremot att få se hur en välskriven, friande dom ser ut irl.
Då hjälper det inte att du på em den 6 maj fortsätter att kalla SD för mördare. Han kommer fortsättningsvis att vara en fri man oavsett vad du TYCKER om det.

Du tycker SD är vidrig.
Jag tycker att bl a Kim Jong-Un är vidrig, men även han tycks vara på fri frisk fot. Jag får acceptera det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vi vet ju inte hur ense/oense de var i gruppen... kanske en kompromiss att släppa honom under tiden de tar sina veckor på sig att fortsätta sina pratstunder.
Snälla?!
Även om inte du läser mina inlägg borde det väl vara nån som av välvilja kunde sända dig PM om att inte göra bort dig?
Du har en fundering om att det kanske skulle kunna vara en "kompromiss att släppa honom"
En "kompromiss"?!
Snälla?!
Sverige ÄR ett rättssamhälle!
Här "kompromissar" man inte vad gäller tillämpning av frihetsinskränkande åtgärder.
Detta är inte Nordkorea.
Citera
2020-04-28, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det kan nog bli en överraskning. För dig. Men vänta dig ingen "vändning".
Du kommer däremot att få se hur en välskriven, friande dom ser ut irl.
Då hjälper det inte att du på em den 6 maj fortsätter att kalla SD för mördare. Han kommer fortsättningsvis att vara en fri man oavsett vad du TYCKER om det.

Du tycker SD är vidrig.
Jag tycker att bl a Kim Jong-Un är vidrig, men även han tycks vara på fri frisk fot. Jag får acceptera det.

Snälla?!
Även om inte du läser mina inlägg borde det väl vara nån som av välvilja kunde sända dig PM om att inte göra bort dig?
Du har en fundering om att det kanske skulle kunna vara en "kompromiss att släppa honom"
En "kompromiss"?!
Snälla?!
Sverige ÄR ett rättssamhälle!
Här "kompromissar" man inte vad gäller tillämpning av frihetsinskränkande åtgärder.
Detta är inte Nordkorea.
Nu får du skärpa dig. Att jaga användare och slå ner och vara nedlåtande mot dem gynnar dig inte, och förgiftar dessutom tråden. Oavsett vad du anser om SD, guds gåva till mänskligheten enligt dig, så är han en mördare. En mördare som troligen kommer undan som det ser ut.
Citera
2020-04-28, 09:49
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Nu får du skärpa dig. Att jaga användare och slå ner och vara nedlåtande mot dem gynnar dig inte, och förgiftar dessutom tråden. Oavsett vad du anser om SD, guds gåva till mänskligheten enligt dig, så är han en mördare. En mördare som troligen kommer undan som det ser ut.

Nej han kommer inte att undan. Är övertygad om detta.
Citera
2020-04-28, 09:53
Medlem
[quote=JokerMannen|71369489]
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag är medveten om ingenting hjälper med att kommentera, men nåt kan man göra till frukost en ledig dag.

Det verkar som du inbillar dig att om en åklagare är yvig och vältalig (vilket jag inte vet om ÅH var), så skall sittande rådman svälja allt denne/-a får sig förelagt?
Kan du inte bara acceptera att den rådande ordningen i en svensk domstol är att rätten bedömer om åkl under förhandlingen nått upp till det den påstått i sitt åtal?
Nu nådde uppenbarligen inte åkl ÅH ända upp, hon lyckades inte och därför har rätten efter en kortare genomgång landat i att ÅH "misslyckats" och därför måste SD släppas.

Så där arbetar man i en svensk domstol.
Det verkar som att du inte har kunskap om hur en HF med "efterbörd" fungerar.
Din chock(?) över att SD släpptes blockerar nu din förmåga att ta in för dig ny kunskap om svensk offentlig förvaltning.

SD kan mycket väl vara LW:s mördare, men det har inte åkl ÅH lyckats visa.
SD kan tyckas ha vunnit, men den största segern tog SR!
Svensk Rättssäkerhet.
Jag ber att få gratulera!

#TeamÖrebroTingsrätt

Nej, jag inbillar mig ingenting, vad jag däremot sagt tycker är riktigt illa i detta mordfallet, är att Björn Lindén vägrade att ta hänsyn till vad KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega "Tessan" tidigare framförde inom rätts-salen och under den då pågående rättegången.

Jag tycker också, till det ovan skrivna, att det var väldigt illa att Björn Lindén köpte SD:s historia med Mållgorna bara så där rakt av utan vidare och klarställde sålunda att alternativa Gärningspersoner fanns att ta hänsyn till, och tillika, tycker jag inte om att Björn Lindén tycktes roas av försvars-advokaten Ing*ar Backm*n's Thomas/Palme-snack.

Var god läs: filnamn: call 00-13-25_Out_11414. amr - ca 29 minuter + tillägg: 56 minuter.
Sidan: 1.064 samt sidan: 1.065 ... gällande L*na Wesstr*m kontaktat Polisen och berättat om Härads-Psykopaten SD.

Enligt ovan skrivet ... Björn Lindén fick troligen för sig att dessa tidigare gjorda berättelser av L*na Wesstr*m gällande Härads-Psykopaten SD's beteenden var rena rama fantasier och påhittade historier av L*na Wesstr*m, det räckte med att SD nekade till detta för att Björn Lindén skulle tro på vederbörande.

Som sagt var, det finns människor som noggrant följt med under den tidigare rättegången mot Härads-Psykopaten SD och varit goda observatörer och lyssnare. Även Poliser har suttit med på plats och flitigt gjort sina anteckningar, även Poliserna var försedda med både ögon och öron.

Mvh/ @JokerMannen
Tack för replik!
Vill också tacka dig för att du inte medvetet kränker folk, åtminstone har jag inte känt mig illa behandlad.

Med det sagt vill jag föreslå att du och jag inväntar domen och därifrån fortsätter.
Det finns säkert mycket i utredningen som är av ett mycket stort intresse, men som jag tidigare skrivit här, har jag avvaktat med att läsa FUP. Inte för att jag är ointresserad, utan för att min tid måste jag prioritera.

Jag har förstått det som att du inte litar fullt ut på rådman BL. Jag har ingen uppfattning om honom. Därför är jag mycket nyfiken på domen.
Vet du om det pågår vadslagning om hur många sidor den kommer att vara på?
Jag börjar: 215 sidor

Edit: Blev fel. JokerMannen hade slarvciterat mitt inlägg. Jag kommenterar alltså JM:s inlögg från kl 09:37 idag.
Senast redigerad av Carinah78 2020-04-28 kl. 10:20.
Citera
2020-04-28, 09:59
Medlem
Citat:

Att du inte kontaktar ÅH och delger henne den bevisning du har, hon
behöver tydligen den då hon inte själv lyckas övertyga TR om SDs skuld.
Citera
2020-04-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu fantiserar du igen. BL har inte gjort något sådant uttalande. JM skriver sina spekulationer som om det vore fakta och Moschata vrider till det ytterligare något varv och inser inte när hen är överbevisad om att det är fel.
Det pågår kontinuerligt. Den slutsatsen är inte svår att dra eftersom SD nu är frisläppt.
Att det skulle ha något att göra med dessa Mållgor finns det däremot ingenting som säger.

Absolut ja❗i detta fallet.

SD har tidigare framfört att det strök omkring hotfulla personer inom området, vilka vederbörande då själv hade observerat.

Enligt ovan skrivet måste man utgå ifrån att detta kan vara fullständigt sant och sålunda lägga vikt samt hänsyn till att alternativa Gärningspersoner fanns vid det då aktuella tillfället, och detta trots att Polisen inte kunde finna personerna.

Enligt ovan skrivet är detta EN av flera anledningar till att SD kunde försättas på fri fot.

Ingen kan bevisa att inte❗de hotfulla personerna strök omkring inom området, ingen kan heller bevisa motsatsen, endast SD vet, och det är, och förblir SD's klandestint bevarad.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-28, 10:00
Medlem
Rastades avatar
Här är alla delar som släppts hittills för alla.

Lena Wesström Del 1 - Misstänkta gärningsmannen berättar 2020-4-12
https://youtu.be/X2uQIAtUViM

Lena Wesström Del 2 - Misstänkta gärningsmannen 2020-4-13
https://youtu.be/QBZTwmcKUr8

Lena Wesström Del 3 - Såhär tänker den misstänkta 2020-4-14 2020-4-14
https://youtu.be/T1aq3d0ekI8

Lena Wesström del 4 - Hennes Ex förhörs i rätten 2020-4-15
https://youtu.be/xWWGSTJptCE

Lena Wesström del 5 - Socionomen och forskaren ger sitt expertutlåtande 2020-4-16
https://youtu.be/QAg2j71BDXU

Lena Wesström del 6 - Polisen mötte misstänkta gärningsmannen 2020-4-17
https://youtu.be/-d8oc_gQgZY

Lena Wesström del 7- Pappan ger en unik inblick i 2020-4-18
https://youtu.be/hMp0OpY9qd0

Lena Wesström del 8 - Vän till misstänkt 2020-4-19
https://youtu.be/b0WmBVFKBRY

Lena Wesström del 9 - Vittnen berättar 2020-4-20
https://youtu.be/YS9POMq4FFU

Lena Wesström del 10 - Offrets närmsta vänner berättar om lena 2020-4-21
https://youtu.be/BOGoiYF1dDk

Lena Wesström del 11 - Polis och vittnen deltar 2020-4-22
https://youtu.be/3-DWI_MPNwc

Lena Wesström del 12 - Vittnen berättar allt 2020-4-23
https://youtu.be/8IEPPNNdbcs

Lena Wesström del 13 - Dykaren berättar 2020-4-24
https://youtu.be/bYaPv2Y6j5M

Lena Wesström del 14 - Grannen har en berättelse 2020-4-25
https://youtu.be/LUUdyp9v2nM

Lena Wesström del 15 - Målsägande och dess intriger - Sonen berättar 2020-4-26
https://youtu.be/OK2VncntKsY

Lena Wesström del 16 - En bekant berättar detta 2020-4-27
https://youtu.be/Jm3KPHwOSbA
Citera
2020-04-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Att du inte kontaktar ÅH och delger henne den bevisning du har, hon
behöver tydligen den då hon inte själv lyckas övertyga TR om SDs skuld.
Skillnaden mellan rätten och resten av aktörerna är att rätten inte fått läsa fupen. ÅH lyckades inte framföra sina argument på ett övertygande sätt tyvärr. Och det är inget man kan göra något åt. Det var ett svårt mål, med tanke på att så få reella bevis kunnat föras fram. Alla indicier som finns gick inte heller att föra fram på ett trovärdigt sätt uppenbarligen. Och uppenbarligen finns rimligt tvivel. Med det får man sig nöja.

Det kommer för hoppningsvis en dag när verkligheten kommer ikapp SD och regionala insatsstyrkan ytterligare en gång avlägger en vänskaplig visit hos Örebros egen härads-psykopat.
Citera
2020-04-28, 10:05
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Hur tänkte du nu? Att han hade med sig mobilen direkt?

Snälla berätta vad du tänker om kvällen där den 11e

Har jag fel så ber jag härmed om ursäkt till kusinvitamin. Möjligen har jag fått ett s.k hjärnsläpp ang telefonen. Var "säker" på att SD ringde polisen ifrån den plats där konfrontationen/mötet med personerna ägde rum.
Hm! Jag har läst o lyssnat igenom varje förhör men får tydligen göra det igen då jag nu blir osäker på mitt goda minne....
Citera
2020-04-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Lite funderingar och reflektioner:

HD angående natten till 15e: "Blir ganska stressad över själva packningen så jag vet att
de.. det var väl inte en helt lugn o fridfull natt, ehh eller kväll där jag.. vet att jag
gick upp och ner igen å.."
(sida 33 i förhören med HD)
Innan dess chattade hon med Sillen och la sig runt 11.. halv 12.. 12.

Men i andra förhör så har hon sovit hela natten. Bland annat i förhör på sida 50:

"eh.. jag somna ganska fort för ja tar ju.. medicin till natten också.. eh.. så jag brukar
sätta på ljudboken och somna och sätta på den en halvtimme o jag somnar alltid innan så.. mm..
så va klockan var men.. före 11 min.. absol.. uppfattning i alla fall, jag kan inte säga säkert men
jag har släckt innan 11 i alla fall"
.

..

12:31 rings han av polisen
14:03 passering jobb
14:15 SD till polisen: På plats
14:43 HD till SD: Hört nåt mer?
14:44 SD till HD: Nepp, har en hel del kvar.. Skyndar mig
14:56 förhör börjar
15:28 förhör avslutas
15:45 Passage jobb.
16:37 Det ska bli så bra nu
16:46 skriver han till HD: "Har ej kollat ESTA"
16:46 mastuppkoppling Rosta
17:00 fram till ca 17:15 mastuppkoppling poesigatan, klockhammar
17:20 inkommer samtal från Polisen
17:24 försök till Facetime med HD sedan samtal till HD
17:31 Facetime med HD sedan samtal med HD
17:41 till HD: Hon vet att jag ska bort
Det där med masterna fattar jag inte så mycket av, men andra i tråden verkar kunna det där.

Observation:
Hittar ingenstans där SD meddelar HD om att han ska in på förhör nummer 1 - varför underrättar han inte HD om det..??
Ser ni?
De chattar om annat i stället. Har jag missat nåt?

Finns ingen passage ut från jobbet på em när han sägs sluta?
Så NÄR slutade SD egentligen den dagen (har jag missat det?)?
Och har SD verkligen varit på fika efter jobbet? Enligt konversationen så blir det ju lite knepigt
rent tidsmässig? Om han inte fikade- vad gjorde han då istället?
..

Det har varit frågor om koden till hotellrummet och att de inte kom in i rummet pga att koden
fanns i mobilen. HD säger att hon själv ringde hotellet och uppgav att de skulle bli sena och
hon fick koden och skrev upp den. Den lappen blev kvar på köksbordet. (sida 33)

..

Det har diskuterats om att SD kunnat gömma undan mordvapnet eller LW's mobil på ett ställe för stunden i närliggande områden. Är det här observationen om HD kommer in då hon ses i skogen av grannen? Grannen som upplever HD besvärad och att hon försöker gömma sig? Inte plockar hon väl vitsippor den dagen?
Dock såg ju grannen henne slinka in på SD's tomt och inte in till K'arin och detta var mellan klockan 16-17. En tid då familjen D borde suttit och käkat glass.....?

Citat:
Sida 71 A 149

HD: "Eh.. jag eh.. ja vilket håll gick jag åt.. jag bara tänker nu.. jag avsluta uppe vid skogen..
eh.. ah det är ju lätt för er o veta när jag säger avslutar vid skogen.. bakom hus.. bakom ah..
uppe mot Betesvägen där för det går ett spår där.. men vilken väg jag gick först..
gick jag över.. ja.. ofta när jag har varit ute o sprunge så brukar jag gå över motorvägen
o sen gå vid.. insidan där längs motorvägen, vid Nikolaikyrkan å sen över motorvägen tillbaka
in mot där vid Baronbackarna.. så man kommer till skogen.. det är dett skogsområde där.. å där
brukar jag gå in eller springa där o så springer man vidare upp mot Vivalla-kullarna bortåt.."

F: "Du säger brukade, var det så vid det här tillfället?"

HD: "Näe men det är ju det jag inte vet. Ja jag vet inte säkert men jag vet att jag avsluta i
spåret där uppe det är därför jag tänker att jag.. hade nog gått den vägen.. men.. ah jag kan inte säga säkert för jag vet att jag kommer från spåret för jag avsluta.. åt för då kommer man ner
på den där gatan där Stefans.. eller våra.. fortfarande vårat hus men.. där Stefan bor o sen bor K*arin
längre ner på den gatan.. eh så det är därför jag vet att jag kommer därifrån för jag gick
in till K*arin då."

..

Så...... Jag har funderat lite på andra saker och ting:

Ja det finns mycket att fundera på som Du tar upp... när var SD hos HD (och åt glass om jag kommer ihåg rätt).

Vad gör hans telefon på Poesigatan (Vivalla)17 - 17.15 körvägen till Klockhammar (som ligger ca 10 min bilväg från Poesigatan)?

Ps Klockhammar får jag en flashback av... det var där Stefans namne gömde delar av sitt offer för några år sedan) Ds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in