Lite funderingar och reflektioner:
HD angående natten till 15e:
"Blir ganska stressad över själva packningen så jag vet att
de.. det var väl inte en helt lugn o fridfull natt, ehh eller kväll där jag.. vet att jag
gick upp och ner igen å.." (sida 33 i förhören med HD)
Innan dess chattade hon med Sillen och la sig runt 11.. halv 12.. 12.
Men i andra förhör så har hon sovit hela natten. Bland annat i förhör på sida 50:
"eh.. jag somna ganska fort för ja tar ju.. medicin till natten också.. eh.. så jag brukar
sätta på ljudboken och somna och sätta på den en halvtimme o jag somnar alltid innan så.. mm..
så va klockan var men.. före 11 min.. absol.. uppfattning i alla fall, jag kan inte säga säkert men
jag har släckt innan 11 i alla fall".
..
12:31 rings han av polisen
14:03 passering jobb
14:15 SD till polisen: På plats
14:43 HD till SD: Hört nåt mer?
14:44 SD till HD: Nepp, har en hel del kvar.. Skyndar mig
14:56 förhör börjar
15:28 förhör avslutas
15:45 Passage jobb.
16:37 Det ska bli så bra nu
16:46 skriver han till HD: "Har ej kollat ESTA"
16:46 mastuppkoppling Rosta
17:00 fram till ca 17:15 mastuppkoppling poesigatan, klockhammar
17:20 inkommer samtal från Polisen
17:24 försök till Facetime med HD sedan samtal till HD
17:31 Facetime med HD sedan samtal med HD
17:41 till HD: Hon vet att jag ska bort
Det där med masterna fattar jag inte så mycket av, men andra i tråden verkar kunna det där.
Observation:
Hittar ingenstans där SD meddelar HD om att han ska in på förhör nummer 1 - varför underrättar han inte HD om det..??
Ser ni?
De chattar om annat i stället. Har jag missat nåt?
Finns ingen passage ut från jobbet på em när han sägs sluta?
Så NÄR slutade SD egentligen den dagen (har jag missat det?)?
Och har SD verkligen varit på fika efter jobbet? Enligt konversationen så blir det ju lite knepigt
rent tidsmässig? Om han inte fikade- vad gjorde han då istället?
..
Det har varit frågor om koden till hotellrummet och att de inte kom in i rummet pga att koden
fanns i mobilen. HD säger att hon själv ringde hotellet och uppgav att de skulle bli sena och
hon fick koden och skrev upp den. Den lappen blev kvar på köksbordet. (sida 33)
..
Det har diskuterats om att SD kunnat gömma undan mordvapnet eller LW's mobil på ett ställe för stunden i närliggande områden. Är det här observationen om HD kommer in då hon ses i skogen av grannen? Grannen som upplever HD besvärad och att hon försöker gömma sig? Inte plockar hon väl vitsippor den dagen?
Dock såg ju grannen henne slinka in på SD's tomt och inte in till K'arin och detta var mellan klockan 16-17. En tid då familjen D borde suttit och käkat glass.....?
Citat:
Sida 71 A 149
HD: "Eh.. jag eh.. ja vilket håll gick jag åt.. jag bara tänker nu.. jag avsluta uppe vid skogen..
eh.. ah det är ju lätt för er o veta när jag säger avslutar vid skogen.. bakom hus.. bakom ah..
uppe mot Betesvägen där för det går ett spår där.. men vilken väg jag gick först..
gick jag över.. ja.. ofta när jag har varit ute o sprunge så brukar jag gå över motorvägen
o sen gå vid.. insidan där längs motorvägen, vid Nikolaikyrkan å sen över motorvägen tillbaka
in mot där vid Baronbackarna.. så man kommer till skogen.. det är dett skogsområde där.. å där
brukar jag gå in eller springa där o så springer man vidare upp mot Vivalla-kullarna bortåt.."
F: "Du säger brukade, var det så vid det här tillfället?"
HD: "Näe men det är ju det jag inte vet. Ja jag vet inte säkert men jag vet att jag avsluta i
spåret där uppe det är därför jag tänker att jag.. hade nog gått den vägen.. men.. ah jag kan inte säga säkert för jag vet att jag kommer från spåret för jag avsluta.. åt för då kommer man ner
på den där gatan där Stefans.. eller våra.. fortfarande vårat hus men.. där Stefan bor o sen bor K*arin
längre ner på den gatan.. eh så det är därför jag vet att jag kommer därifrån för jag gick
in till K*arin då."
..
Så...... Jag har funderat lite på andra saker och ting:
Citat:
- Kan HD's pappa verka skydda SD, men att han i själva verket skyddar HD
för eventuell medverkan?
- Kan HD ha varit den som suttit vid SD's dator/mobil under natten och grejat med dessa för att det ska se ut som att SD är hemma och jobbar?
- Är det LW eller SD's orangea shorts på bilden på sida 1229 ab 164 del c?
- SD har vid upprepade tillfällen googlat på återvinningsstationen.
Rätta mig om jag har fel; men passerade de inte den då de var på väg till Arlanda (kan minnas fel)?
Minns i alla fall att enligt hans GPS så har han besökt den under helgen i alla fall?
- Sen undrar jag lite över blodspåret på tvättmaskinen: När såg man det? Var det vid den andra husisen? Varför missade man den vid den första i så fall? Kan det vara så att man vågat tvättat well hidden blodigt plagg osv efter första husisen i tron om att de var off the hook?
- I rätten när N0a vittnar så säger han att när han pratar med W och ber om SD's telefonnummer,
så ska hon ha sagt att hon var i skolan? Innan sju på morgonen? Enligt D-ssons så väckte väl N0a dottern genom hans samtal??
Jaja... spekulationer och undringar osv...