2020-04-28, 10:01
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Mönstret bland covid-19 patienter på IVA är ganska friska 50 -70 åringar innan dom blev sjuka i covid-19, berättar Magnus Geslen på Sahlgrenska sjukhuset till SVT aktuellt. Dom som hamnar på intensivvården är ganska unga som mått bra innan dom blev sjuka (kvinnor och män i sin krafts dagar). Några undantag återfinns också på IVA. Det är uppenbart att äldre offras till fördel för yngre. Ingen tror att alla äldre dör av intensivvården som behövs. Det är okänd information om antalet yngre patienter ökar senare enligt Magnus. Därför finns tomma IVA platser förmodligen reserverade till yngre personer. Sjukhuset på älvsjömässan exempelvis.

källa:

SVT aktuellt 21:00 27 april 2020
Vad tröttsamma alla ni som hittar på är. Det av mig fetade: Så sa han inte alls. I dina fantasier så sa han det men om ni ska vara trovärdiga när ni diskuterar så var försiktiga med sanningen. Det är illa som det är utan friseringar.
Länken: Magnus Gisslén (inte Geslen) 16.44 min in.
https://www.svtplay.se/video/24741090/aktuellt/aktuellt-27-apr-21-00-3

Dessutom så är det faktiskt så att en del faktiskt inte klarar att t ex respiratorvårdas, min kommentar.
Senast redigerad av Gusselby 2020-04-28 kl. 10:04. Anledning: Glömde en grej, sista meningen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Till skillnad mot här på FB så är tydligen Tegnell en stor hjälte i samhället:https://www.svt.se/kultur/tegnell-hajpen-ett-tecken-pa-svenskars-tillit-till-makten

För att en person tatuerar in Tegnells skosula på armen? Intressant defintion av "samhället".
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
Kommunism har inte fungerat och kommer aldrig fungera

Jaha, så bara för att man vill rädda livet från alla Lill-Tegnellare så är man kommunist?

Tycker att det är hemskt att våra grannländer nu öppnar upp samhället så att fler smittas och dör! Hur någon kan stötta det är fruktansvärt.
Citera
2020-04-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Kolla denna.
Värdegrundspatrullschefen på skola i Lidingö förnekar att anställd som avled av Covid19 smittades på skolan:

Frånvaron bland skolans personal var som högst efter sportlovet, när en tredjedel var borta.

– Men så såg det ut på de flesta skolor i Stockholm, säger rektor Marie Altenberg.

Några veckor senare drabbades skolan av ett dödsfall. En i personalen dog till följd av covidsmitta.

– Den anställde blev inte smittad på skolan. Vi har ingen annan som ligger på sjukhus och alla andra är tillbaka och vi har normal sjukfrånvaro. Ur den synvinkeln ser det inte ut som att vi har allmän smittspridning, säger rektor Marie Altenberg.

https://lararnastidning.se/anstalld-pa-danderydsskola-dod-i-corona/

Jag kan tänka mig att folk är skitförbannade i det där lärarrummet men ingen vågar gå emot.

Nu börjas det.

Jag tog upp imageproblemen och egoismen för någon vecka sedan.

Jag skrev bla att ingen instans kommer att vilja kännas vid dödsfall pga covid19.

Sjukhus, boenden, vårdföretag, landsting och enskilda läkare kommer att gå samman med regeringen och ingå en tyst överenskommelse. Vi ska inte belysa, kännas vid och låta dödsfallen smutsa ner rykten, karriärer och framtidsplaner. Vilken vårdkedja eller skola vill skylta med coronadödsfall?

Skolan du nämner är säkerligen inte unik.

Vi kommer att höra samma story hundratals gånger:

".. hen dog inte här, hen smittades inte här, vi har aldrig haft problem med corona, vi testar inte, vi vet inte ..."

FHM är ju också tydliga. De undviker, testar inte, samlar inte info.

Operation mörkläggning pågår. Om ett år har vi en stor puckel i dödsstastistiken, en puckel som ingen kommer att vilja diskutera.

Alla har sina egogrejer, viktigare än viruset.

Sossarna vill vinna valet, näringslivet vill tjäna stålar, skolorna vill bevara image, FHM vill inte framstå som de tomtar de är osv.

Det är otroligt mycket som pågår som verkar viktigare än resolut hantering av pandemin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Så L'Istituto Nazionale di Sanità är inte vetenskapligt.

Äh, det är bortkastad tid att försöka diskutera med en fundamentalist. Fortsätt du med dina sura uppstötningar till inlägg: du är avslöjad och fler än jag kommer att ignorera dig i fortsättningen.

So the newspapers over there whistle-blowing regarding the undercounting of deaths are wrong? Have they started reporting deaths differently in Italy recently? Or are you going to ignore the excess mortality reported and newspapers like the L’Eco di Bergamo whistleblowing over there?

4,000 reported deaths alongside an excess mortality of 13,000 is an undercount in Lombardy, for example? Bergamo saw a 464% rise over their historical average and those deaths are far from all accounted for.

You claim you’ll ignore me but you’ll be back to calling me a “dumb immigrant” and telling me to “go home” because my opinions don’t align with your own. You have underestimated this virus because it serves your anti-lockdown government paranoia, not because your opinions are grounded in any fact or reason.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Till skillnad mot här på FB så är tydligen Tegnell en stor hjälte i samhället:https://www.svt.se/kultur/tegnell-hajpen-ett-tecken-pa-svenskars-tillit-till-makten
Typiskt Sverige. Antingen idol eller Antikrist.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Alla smittas oavsett metod och den andra ger klart fler döda av andra orsaker än coved.
Varför, och hur vet du det? 🤔
Citera
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glyttaren
För att en person tatuerar in Tegnells skosula på armen? Intressant defintion av "samhället".
Läs hela artikeln, smartis..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Staten är inte vår mamma och pappa. Alla människor är utrustade med ben, armar och hjärna, vi behöver ingen j-a mamma-stat.

Hur fan tänkte du då? Ska vi ha anarki?
Ska vi betala skatt för vad då då?
Är det så jävla svårt att fatta att det är en grundläggande uppgift för staten att se till att sina kunder(medborgarna) får det de betalar för?
I annat fall köper jag en gård och en massa vapen och vakter.
Betalar hellre till dem än staten. Sen när skatteverket kommer finns mina vakter som skjuter mot dem.
Kommer du förbi får du också känna på lite smällar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Ett helt orimligt ställningstagande. Precis som de som stödjer att våra grannländer öppnar upp mer än absolut nödvändigt, eftersom det ofrånkomligen leder till fler smittade och döda. Tråden består nästan uteslutande av Lill-Tegnellar.

Färre restriktioner och öppnare samhälle -> fler smittade -> fler döda
Fler restriktioner och slutnare samhälle -> färre smittade -> färre döda

Hur svårt kan det vara?
Fler restriktioner just nu tycker jag också. Däremot en lockdown just nu är helt jävla onödigt.

Det skulle kosta mer än vad det skulle smaka.
Citera
2020-04-28, 10:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag följer sällan länkar med det där har man ju hört några gånger nu. Det finns inga bevis för att de som har haft Covid 19 INTE skulle ha ett visst skydd av antikroppar under en influensasäsong. De tester man har haft hittills har inte varit säkra, ju säkrare tester desto mer kan man utvärdera. Covid 19 har inte funnits så länge ännu och därför måste man vänta och se.
Sant att antikroppar torde ge ett visst skydd mot insjuknande.
Tester med hög tillförlitlighet om de används rätt tycks dock finnas.

Det verkar snarare som att viruset ligger kvar latent, kanske som vid vattkoppor, och återaktiveras:
https://www.aljazeera.com/news/2020/04/coronavirus-quandary-patients-south-korea-200426235141488.html
Citera
2020-04-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Jaha, så bara för att man vill rädda livet från alla Lill-Tegnellare så är man kommunist?

Tycker att det är hemskt att våra grannländer nu öppnar upp samhället så att fler smittas och dör! Hur någon kan stötta det är fruktansvärt.
Nej men nån måste betala för dom som ska räddas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in