2020-04-28, 09:38
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Visst några få länder hsr lyckats men det är försent i alla de länder som redan har allmän spridning.... vilket verkar vara 90% av världens länder

Färre restriktioner och öppnare samhälle -> fler smittade -> fler döda
Fler restriktioner och slutnare samhälle -> färre smittade -> färre döda

Finns ingen seriös bedömare som skulle motsäga ovanstående!

Därför är det mycket dåligt att Finland, Tyskland, Danmark och Norge mm släpper på restriktioner och öppnar upp samhällena nu!
Citera
2020-04-28, 09:38
Medlem
Står svetsarna tegnell och stefan röven och säger att kurvan är plan idag blir jag fan helt galen. Redan bitit av hela mina naglar nu och nu börjar tänderna gå sönder för jag biter så jävla hårt med munnen för att klara av ilskan... detta jävla kalaset med covid-19 har kostat mig mitt psyke och munhälsa. Fyfan asså.
Citera
2020-04-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/vaccin-kan-vara-klart-redan-i-september/

Ett vaccin kan vara klart i september! Tänk om det var så nära, när Tegnell släppte smittan fri i Sverige! Om vi bara hade kunnat hålla ut till september, med hjälp av stängda gränser, stängda skolor, hemarbete för alal som kunde ända ifrån början, väl genomtänkta lockdowns, perioder av lokala utegångsförbud på orter där smittan blossade upp, förbud att träffa mer än en person åt gången som man inte redan bor med, samt aggressiv smittspårning.

Tänk så många som hade sluppit dö då, samt ännu många fler som hade sluppit gå igenom en plågsam sjukdom, långa rehabiliteringsperioder, och få permanenta skador i vissa fall!

Håller med i grunden, men inget säger ATT det kommer vara klart i september.
Sen är frågan hur sugen man är på ett vaccin framtaget på 8 månader.. kan fan sluta hur som helst
Citera
2020-04-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Vissa anser detta, WHO (24 april):
There is currently no evidence that people who have recovered from COVID-19 and have antibodies are protected from a second infection.
https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/immunity-passports-in-the-context-of-covid-19

Jag följer sällan länkar med det där har man ju hört några gånger nu. Det finns inga bevis för att de som har haft Covid 19 INTE skulle ha ett visst skydd av antikroppar under en influensasäsong. De tester man har haft hittills har inte varit säkra, ju säkrare tester desto mer kan man utvärdera. Covid 19 har inte funnits så länge ännu och därför måste man vänta och se.
Citera
2020-04-28, 09:40
Medlem
Cloezzas avatar
Chinese doctors say coronavirus ‘like a combination of SARS and AIDS’, can cause irreversible lung damage!MARCH 5, 2020

The influence of COVID-19 on the human body is like a combination of SARS and AIDS as it damages both the lungs and immune systems,” Peng Zhiyong, director of the intensive care unit of the Zhongnan Hospital of Wuhan University in Wuhan, told the Global Times.

Det känns som FHM och deras slapphänta agerande mot viruset görs av någon för mig okänd anledning, varför skulle man annars vilja ha smittan i landet?
Citera
2020-04-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Maybe it could slow it, but did it do that in Italy and Spain? FHM can't do it because that would mean that everything they did so far was wrong and all the impact on human lives, economy and the medical care was for nothing; if we now have to do what we did everything to avoid doing (Stop the spread of the virus).

Yes, it undeniably slowed down in Italy and Spain. The FHM would likely have you believe they had reached herd immunity, although Italy’s preliminary antibody testing revealed around 10% had antibodies. But it did take over three weeks, meaning our best chances of slowing this infection will still mean our next months of rising deaths and hospital pressure is set in stone. This is unavoidable, and already, likely too late to stop a degree of collapse in the healthcare system next month. But it would allow for us to rebuild, rethink, and lower the amount of deaths and human suffering.

Hopefully this is taken out of their hands soon, the human cost of this tragedy far outweighs their pride.
Citera
2020-04-28, 09:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Jag är verkligen ingen annhängare av Tegnell. Jag var för lockdown, mass testning och smittspårning i början.

Nu är det ingen mening.

Exakt för sent nu. Det är bara tuta och köra nu. Hoppas på att taktiken blir lyckad. Eller nja är ju redan väldigt många döda men "lyckad" sett till om det hade blivit lockdown. Varje död är ju ett misslyckande. Det kommer ju dröja innan man kan utvärdera det. Just nu får man bara hoppas att den sk kurvan går ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Folket ska sova vidare medans döden pågår, oroa inte, rör inte upp.

Svenska staten visar sig från sin allra kallaste sida.
Det är ett sånt j-a politiskt mörker. Som om vi behövde mer cynism och inkompetens.
Enligt Tegnell ska man inte stirra sig blind på dödstal. Det finns så mycket mer att jobba med. Människor som lider och dör är ju bara detaljer. Så uttrycker sig en riktig statsman. Fy fan. Häng inte upp dig på lik, kompis. Vidga perspektiven, tänk stort istället. Det är helt uppenbart att regeringen och FHM tänker köra ända in i kaklet och omsorgen om den enskilda medborgaren är obefintlig. Vi är kanonmat.

Jag gissar att den omtalade eftersläpningen är större än vi kan föreställa oss. Troligen rasar det in döda i en sådan takt att datorerna och de som dokumenterar inte hinner med längre. Coronaviruset far fram som en löpeld inom äldrevården och det finns inte en chans att dödstalen stannar på 2200 eller ens 3000. Vi har hundratusentals gamlingar ...
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, jag tycker att Sverige ska följa våra grannars linje och drastiskt minska antal döda.

Ok, en Lille-Tegnell alltså. Då tycker du alldeles uppenbart att det är ok att offra människoliv och du kan sluta hyckla!
Citera
2020-04-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Vad svamlar du om?
Det finns bevis på att folk som en gång var smittad blev sedan friska. Och sen har viruset återaktiverats.
Vilkas studier vill du ha?
Räcker inte att:
Dag 1 - Bekräftat covid-19
Dag 20 - Bekräftat tillfrisknat
Dag 40 - Bekräftat covid-19

Vad vill du ha mer? Det finns hundratals fall som man har skrivit om.
Vad vill du ha mer? Leta källor själv.

Nu är jag anonym och vad jag säger kan inte bevisas men det där passar in på mig.
Edit, med undantag för bekräftelse då.

Jag är fortfarande otestad trots att ambulansen var här i helgen och kollade upp mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Except that your opinions are solely politically-charged. You never come with information with a scientific basis, and therefor your tirade of politics is relatively meaningless when discussing the coronavirus. You have a website that says Italy is over-counting while other websites say Italy is under-counting, this has no bearing on the lethality of the disease and only serves to view your seemingly sole viewpoint of “lockdown bad”.

I could ask you the same question, so what’s the point? You’re going to continue trolling your “lockdown bad” propaganda while supporting those who would shut down any meaningful conversation here — and I’m going to continue updating this thread with relevant information while imparting my opinion on certain topics.
Så L'Istituto Nazionale di Sanità är inte vetenskapligt.

Äh, det är bortkastad tid att försöka diskutera med en fundamentalist. Fortsätt du med dina sura uppstötningar till inlägg: du är avslöjad och fler än jag kommer att ignorera dig i fortsättningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag har inte bett dig flytta, jag tycker bara att det vore ett bättre alternativ för dig att bo i ett annat land eftersom du jämför Sverige med Nordkorea och tycker att Sverige har så många brister. Jag menar, tycker du att Sverige kan jämföras med Nordkorea så anser du ju inte att du lever i en demokrati alls.
Det börjar bli lite tjatigt att förklara att det enda sättet att bli av med smittan är att tillräckligt många blir smittade för att spridningen ska avstanna eller röra sig långsammare fram tills vi har ett vaccin om några år.
Varför tror du att det finns en eftersläpning i siffrorna? Du skulle ha klarat att jobba stenhårt med att ta hand om sjuka och samtidigt ta hand om rapporteringen? Eller kan det möjligtvis vara så att man prioriterar att ta hand om de sjuka och sköter siffrorna när det finns tid? Man kommer att göra allt man kan för att få med så många fall i statistiken som det går, eftersläpningen är ju faktiskt ett bevis på detta. Om du inte kan se att Sverige är väl organiserat jämfört med andra länder så blundar du för fakta.

Du har inte "bett" mig flytta, det stämmer, så artig var du inte. Du gav istället en direkt uppmaning:

Ursprungligen postat av cucciola
Trams. Flytta då.

Om det är så du tycker man agerar i en demokrati, att be (förlåt uppmana) meningsmotståndare att flytta, så ja, då vet jag inte vad jag ska säga.

Att jag anser att det är fel på demokratin ja, det innebär ju inte att det inte kan rättas till! Man får rensa ut de värsta rötäggen helt enkelt från sina positioner. Vad jag vet är det än så länge möjligt att avsätta folk från sina positioner, så det kan man hoppas på.

Nya Zeeland håller inte med dig om att man måste smitta ner och därmed låta en massa folk dö för att det är ofrånkomligt, och någon slags gudagiven lag.

Jag har aldrig sagt att jag tycker det är vårdpersonalens fel att siffror släpar. Däremot om det fanns en politisk vilja så kanske man skulle kunnat anställa några hundra extra administratörer några månader för att hjälpa till med detta.

Det är ju trots allt stor arbetslöshet nu. Två flugor i en smäll! Korrekt snabb rapportering, samtidigt som några hundra till kan få möjlighet att jobba och betala skatt istället för sitta hemma med A-kassa. Men den politiska viljan och framåtandan i att hitta lösningar på saker har ju lyst med sin frånvaro under coronakrisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in