Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Jag vill inte kalla dem ecofascister men det finns många forskare som oroar sig för att människan just nu långsamt håller på att skapa den 6;e stor utdöendet av arter. Jo det har varit massdöd 5 gånger tidigare den mest kända 66 miljoner år sedan då högre liv överlevde i form av något litet däggdjur.
Kan ju hända att det finns forskare som funderar över ett sätt att decimera mänskligheten med så där 90%. Nackdelen är att det slår blint kan drabba även uppfinnaren av ett sådant virus.
Mer sannolikt är att naturen självt skapar nya virus och att ännu fler forskare försöker stoppa det.
Du har tyvärr en hel rörelse som anser att lite gallring av hjorden inte skulle skada.
Talande för det är att dom aldrig ser sig själva som de som skall gallras ut.
Jag lever efter devisen behandla andra som jag vill bli behandlad själv.
Man kan helt enkelt inte styra befolkningsmängden.
Men jorden har en jädra förmåga att sjäv justera allt.
Minns du OZONHÅLET över antarktis, det var Da Shit när jag växte upp - borta idag.
Minns du de försurade skogarna - hör aldrig om det.
Utfiskningen i världshaven, det har man löst med Aquaculture i stor skala, det finns ju inte många vilda grisar eller kor idag i Sverige och med fisk går vi mot samma håll.
Den RIKTIGT stora saken som kommer hända är när ren energi blir mainstream och man kör allt på el, flygplan, bilar och tåg, och det kommer från något fossilfritt.
Du såg ju hur snabb planeten blev ren i denna pandemi, tog en många ungefär.
Vi går mot det och jag hoppas dom hittar ett piller så jag lever längre så jag får se det.