2020-04-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok. Svårt att bemöta din argumentation. Men med välvilja så kan man ju tills vidare tro på det.

Låter bra! Har förresten Lindén gjort något uttalande, eller tagit något preliminärt beslut, om domen kommer att kommuniceras elektroniskt?

Tack. Men tycker inte riktigt att inläggen säger något konkret om att Lindén faktiskt gjort något klart uttalande om saken.
Som Moschata bestämt hävdar:

”Vi talar om Björn Lindens ställningstagande att man bör ta viss hänsyn till vad SD påstått.
Han har som du vet, yttrat sig på annat sätt än ÅH.
Har inte att göra med vad jag tror.”

Fasadbelysningen släcktes plötsligt ner på Bet*sväg*n och en spöktakulär atmosfär svepte in huset i sitt sköte och Mållgorna började så sakterliga att hotfullt intaga området,

Då kom den stora hjälten SD och tog saken i sina egna händer, det tyckte Björn Lindén var rättsinnat gjort av SD och tyckte sålunda att SD var en rättskaffens person som ville skydda folket i området efter mörkrets inbrott.

Har det aldrig gått upp för dig, att SD är manipulationerna:s mästare ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-28 kl. 00:48.
Citera
2020-04-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag kan också tycka att om man mer eller mindre citerar domare, bör man ha källa.
Det beror på sammanhang och hur inlägget utger sig för att vara.
Ett snabbt referat av intryck .. eller ett påstående som man vill ge tyngd?
Något man hört i rättssalen?
In denna rätt röriga tråd är så mycket att ifrågasätta att jag inte kan se anledning att hänga upp
mig på just Jokermannens skrivande.
Kanske har han orsak att bara berätta litet lagom.
Måste inte vara osant därför.
JM citerade inte. JM hade en förklaring till hur Lindén kanske tänkte. Det får man ha. men om nån, dvs du, påstår ATT Lindén säger detta så blir det en lögn.
Citera
2020-04-28, 00:09
Medlem
Här:
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Fröken_Sverige

Svar på fråga nummer 1:

Det finns människor som har varit närvarande under de då aktuella rättegångs-dagarna vilka varit mot Härads-Psykopaten SD och observerat och följt med utvecklingen, de har med andra ord, både sett och hört, även folk som samtalat med närstående och bekanta till offret L*na Wesstr*m.

SD:s Mållgor har varit ett stort samtalsämne för gemene man.

SD:s Mållgor var också involverade under den då aktuella rättegången, vilka Björn Lindén tog hänsyn till, det vill säga, att SD berättade om alternativa Gärningspersoner som tidigare kan ha bragt livet om L*na Wesstr*m och sådant får man inte förbise tyckte Björn Lindén men inte KammarÅklagaren Åsa Hiding.

SD:s försvarsadvokat Ing*ar Backm*n's Thomas/Palme-snack gick också hem hos Björn Lindén.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-28, 00:11
Medlem
Citat:
Jag kan också tycka att om man mer eller mindre citerar domare, bör man ha källa.
Det beror på sammanhang och hur inlägget utger sig för att vara.
Ett snabbt referat av intryck .. eller ett påstående som man vill ge tyngd?
Något man hört i rättssalen?
In denna rätt röriga tråd är så mycket att ifrågasätta att jag inte kan se anledning att hänga upp
mig på just Jokermannens skrivande.
Kanske har han orsak att bara berätta litet lagom.
Måste inte vara osant därför.

Vet du eller har en aning om hur tongångarna varit mellan rättens ledamöter när det kom till frisläppandet av MGM? Det verkar finnas många olika uppfattningar och ungefär lika många frågetecken verkar det som. Skulle vara intressant att höra från de som är mer vana av rättegångar hur det går till bakom kulisserna.
Citera
2020-04-28, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
JM citerade inte. JM hade en förklaring till hur Lindén kanske tänkte. Det får man ha. men om nån, dvs du, påstår ATT Lindén säger detta så blir det en lögn.

Men detta som JM säger i avsnitt 2 (nedan) är ju återgivet från besökare i rättssalen om jag
fattat rätt.
Att återge vad annan sagt från rättssalen kan absolut inte vara fel i ett forum för fria diskussioner.
Jag kan förstå att de strikt juridik - tillvända som du representerar önskar att man ska citera med källa i en slags citat -chat, men då får vi andra hålla oss utanför.
Och det är inte demokratiskt.
Vi får förhoppningsvis se om JM vänligen gett oss förhandsinfo, när domen kommer.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-28 kl. 00:25.
Citera
2020-04-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Han glömde bort det här med hur en normal människa beter sig..

Och jag håller med om a, b och c. Kanske att han improviserade p.g.a. att Lena pratade i telefon.

Precis så. Helt klart att han inte hade räknat med att Lena pratade i telefon. SD kunde ju inte veta om hon sa till den i luren vem hon skulle träffa.

På så sett ändrade mördaren sin plan och Lena fick sålunda leva i ytterligare 3 dygn.
Citera
2020-04-28, 00:19
Medlem
Citat:
För att det var den enda hunden som blev "avbruten". Och det var inte ens en sökhund. Alla andra, hundförare och hundar, gjorde sitt jobb inom 100 m radie från Lenas bostad. De hittade inget. Alltså beordrade befälet dom en ny lokalisation: Vivallaskogen.

Exakt så! Bara för den tvehågsne att ringa hundförarnas boss Mats Rupla och fråga.
Citera
2020-04-28, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Vet du eller har en aning om hur tongångarna varit mellan rättens ledamöter när det kom till frisläppandet av MGM? Det verkar finnas många olika uppfattningar och ungefär lika många frågetecken verkar det som. Skulle vara intressant att höra från de som är mer vana av rättegångar hur det går till bakom kulisserna.

De kan ha haft ont om tid när det först beslutades (var det BL ensam som meddelade beslutet? I så fall har de ju pratat ihop sig innan) att SD ska kvarstanna i häkte i väntan på dom.
De kan ha haft mer tid någon dag senare och haft nytt sammanträde.
De sitter vid några lagom långa bord och småpratar, funderar. Nämndemännen kan vara ganska aktiva, särskilt om de är pålästa, vilket brukar respekteras.
Hur de då tänkte funderar jag också på. Är inte säker på att det tillkommit något nytt, inte.
De kan ha luftat sina antaganden och vad de säkert vet och kommit fram till att resultatet
inte håller för fällande dom som läget då är.
Hellre fria än fälla, gäller då.
Citera
2020-04-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så. Helt klart att han inte hade räknat med att Lena pratade i telefon. SD kunde ju inte veta om hon sa till den i luren vem hon skulle träffa.

På så sett ändrade mördaren sin plan och Lena fick sålunda leva i ytterligare 3 dygn.
Mm tror på det. Han räknade ju inte med att polisen skulle dyka upp heller, det säger han flera gånger. Därför han anger fel personuppgifter säkert, blir stressad och hinner inte tänka igenom hur efterblivet det är.
Citera
2020-04-28, 00:25
Medlem
Citat:

Det finns så otroligt mycket i detta mordfallet som pekar med full kraft på SD som den då aktuella Gärningspersonen, mycket av detta har Björn Lindén vägrat att ta full hänsyn till.

Faktum lyder så följande, att KammarÅklagaren Åsa Hiding och Björn Lindén inte var överens på flera punkter.

Som exempel: De hotfulla Mållgorna, vilka talat för alternativa Gärningspersoner.

Tillägg: En sak som inte får bortglömmas i detta mordfallet på L*na Wesstr*m är framför allt HD och tillika därefter JG, båda vederböranden vet mer än de sagt och den saken har varit mycket tydlig och uppenbar.

Både jag och @Fröken_Sverige har goda kontakter med människor vilka har mycket god kännedom om detta mordfallet på L*na Wesstr*m, men allt kan inte skrivas direkt inom tråden med hänsyn till vissa saker.

@Citronblomma06 var mycket nära att avslöja min identitet vid ett tidigare tillfälle.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Nu kan jag inte källan igen ... men igår läste man ju här att hon slutade prata innan hon infann sig vid mötesplatsen.
Det var nytt för mig - och förbryllande.
Citera
2020-04-28, 00:36
Medlem
Citat:
Här var det:

Just det. Och vilka 3 personer skulle lyckas lura ut Lena och dessutom krossa hennes ansikte och huvud med 17 slag med trubbigt vapen? Dessutom UTAN att våldta henne, som man (mot förmodan) kunde tänka sig att en okänd galning skulle kunna göra?

Lenas skador visar på ett högst personligt våld, en mycket stark vrede som har funnits och trappas upp i gp/gpna, av en (eller möjligen 2) som Lena kände väl och hatade henne såpass mycket att de ville förinta henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in