2020-04-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Vem har yttrat sig?

Har du inte läst något? Kunde du inte ens läsa vad jag skrev på några korta rader här ovan?
Björn Linde'n har ju sagt att man ska ta viss hänsyn till SD:s berättelse om skumma typer, medan ÅH helt avfärdade historien som trovärdig.
Citera
2020-04-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Det var väl så att han inte hade telefon med sig
Utan sprang hem och ringde. Sen sprang han tillbaka till platsen för att varna ev. kvinnor som kunde tänkas passera där mitt i natten. Han upplevde inte sig själv som utsatt i egentlig mening eftersom han kunde fly i skogsterräng?

Nej just det, så tänkte jag också. Han verkade inte rädd.
Men han brukade ju hålla väldig koll på omgivningen och alla ev oförutsedda händelser
och sa ju i förhör att han ringt polisen ibland och rapporterat illavarslande observationer.
Men att de inte "stod kvar" (om vi tänker oss SD:s version) när polisen kom är ju inte konstigt då bråkmakare brukar flytta sig
tills de hittar något buskul att ägna sig åt.
Citera
2020-04-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Kollade runt och det finns verkligen många varianter av vattenspridare som absolut går att svinga mot huvudet på någon. Själva ”huvudet på spridaren” skulle också kunna skapa sådana fyrkantiga märken i trädstammen, som visats på BP! Det här är intressant.

Är det därför de tjatar i rättegången om när han hade vattenspridaren på och varför den var avstängd osv?
Eller det hade mer med att gräset var blött att göra?
Citera
2020-04-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Mord

Man kan helt klart lämna en sovande (eller även en vaken) 12-åring en stund när man går till t.ex tvättstugan. Det har jag gjort, men knappast med öppen dörr. Hur ska annars en ensamstående person med barn kunna klara av att leva?

Men detta handlar om något annat - hon blev utlurad och troligen ställde mördaren dörren på glänt av nån anledning. Antingen när Lena gick ut, eller efter mordet.
Citera
2020-04-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vi talar om Björn Lindens ställningstagande att man bör ta viss hänsyn till vad SD påstått.
Han har som du vet, yttrat sig på annat sätt än ÅH.
Har inte att göra med vad jag tror.
Här ville jag tänka mig situationen om man går efter vad SD sagt.
Du får ju använda nån hjärncell ändå. Blodet ex.vis som "fanns överallt" i SDs bostad påstod han att det berodde på att Lena blödde och att de haft sex överallt. Det tog han tillbaka. Blodrevan på smalbenet var tre dagar yngre än vad han själv påstod - det kunde en läkare se klart och tydligt. Han ändrar sig flera gånger - han kommer inte ihåg sina förhör: talar man sanning så minns man. Men lögner kommer man inte ihåg - alltså måste han läsa fupen för att minnas vad han sagt.

Rätten har inte läst fupen - de måste gå på vad åklagaren tar fram och vad försvaret säger. Det är allt. De se självklart på vad SD säger - men även här har även de koll på om han ljuger eller om man kan ta något för sanning. Sammantaget - uppenbarligen var de kluvna - så fanns det rimligt tvivel. Med det inte sagt att man anser honom oskyldig till mordet, enbart att man inte kan sy ihop det juridiskt.
Citera
2020-04-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jovars
Men att välja mellan att 1.ha en död mor eller 2. en som springer ut en sväng på natten , så tror jag nummer två är att föredra för barnen , tror inte Du ?

Tänker inte skriva mer om L*ena &U*lfs barn . Det har jag ju lovat.

Hon hade uppenbarligen inte haft för avsikt att gå någon längre sträcka, men blev lurad att göra det. Hade hon tänkt gå längre bort så hade hon självklart låst dörren. Hon behövde inte ens ta med sig nycklar, hon hade kodlås. I alla fall hade hon inte låtit dörren stå på glänt då (10-20 cm sa No*a).
Citera
2020-04-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon hade uppenbarligen inte haft för avsikt att gå någon längre sträcka, men blev lurad att göra det. Hade hon tänkt gå längre bort så hade hon självklart låst dörren. Hon behövde inte ens ta med sig nycklar, hon hade kodlås. I alla fall hade hon inte låtit dörren stå på glänt då (10-20 cm sa No*a).
Tror inte det var hon som lät dörren stå öppen. Jag tror SD smög tillbaka till hennes bostad av nån anledning, och lämnade den på glänt för att inte väsnas när han gick.
Citera
2020-04-27, 19:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
LWs barnmorska vittnade, bakom stängd dörr, om att Lena inte hade några besvär eller brukade blöda vid samlag.
Ha vilket löjligt "vittnesmål".
Nu var vad jag förstår SD mer välväxt än dom hånfulla kommentarer om micropenis från ilskna tanter med dimmiga genusglasögon antyder..

..jo det finns uppgifter under förhör av Peter Spingare att Lena blödde när hon bytte med kroppsvätskor med männen..

Mer blod.
Lena själv kommenterade själv sin mens i en av sina oändliga chattar med SD. Att nu är jag inte lika kladdig därnere som förra gången.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-27 kl. 19:17.
Citera
2020-04-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Vem har yttrat sig?

Jag är också väldigt nyfiken på vad som förhandlades då SD först skulle kvarstanna i häktet - tills att han plötsligt släpptes bara några dagar senare. VAD var det som framkom som fick honom fri? Något viktigt
och uppseendeväckande måste det ha varit.
Citera
2020-04-27, 19:22
Medlem
Citat:
Varför skulle SD våga prata om att vattna och efterfråga vattenspridare om han använt del av den som tillhygge, att dra uppmärksamheten till den?

Han älskar ju gåtor. Det finns nog många villospår han har lagt ut och som åklagare, kanske målsägarbiträdet, domare och advokater och alla andra nappade på. Såsom blodet. Såsom vattenspridaren. Såsom mållgorna i skogen. Och en del annat. SD tycker kanske att detta är en rolig lek?
Citera
2020-04-27, 19:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Har du inte läst något? Kunde du inte ens läsa vad jag skrev på några korta rader här ovan?
Björn Linde'n har ju sagt att man ska ta viss hänsyn till SD:s berättelse om skumma typer, medan ÅH helt avfärdade historien som trovärdig.

Nu har jag inte kunnat följa varken tråd eller media de senaste dagarna.

Men det du nu skriver kan inte stämma.

Ingen domare går ut innan ( skulle inte tro efter heller) domen och kommenterar rättegången, bedömer den misstänktes eller vittnens utsagor.

I domen står det som rätten tillsammans har kommit fram till. Det beslutet kommer först i maj.

Du får allt ta och börja citera och länka!

Nu har jag sett mängder av trådsanningar i tråden de här dagarna.

Det är förödande för tråden.
Citera
2020-04-27, 19:34
Medlem
Citat:

Hahaha, och det ska komma från dig?

Var snäll och länka till när BL sagt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in