2020-04-26, 11:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Utan en tanke på sina barn. Ok en kvinnlig polis. Om du höll en döende i dina armar skulle inte du komma ihåg ett meddelande till personens BARN. Helt jävla omöjligt att glömma även för en privat person. Förmodligen skulle just dom eka i huvudet hela livet exakt ordagrant.

Så nu är du tankeläsare också? Du får helt enkelt acceptera att vittnet inte kom ihåg allt som HOL sa. Om du höll i en döende person skulle inte du komma ihåg VEM du skulle hälsa till? Det gör inte ditt vittne.
Nu finns flera andra vittnen som minns det den andre glömde, han nämnde sina barn vilket borde göra dig nöjd men icke. Varför inte bara säga, "vad skönt, då kan jag släppa det"?
Citera
2020-04-26, 12:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Men snälla doktor Frude. Mina barn kommer ALLTID först. Nej jag är ingen super förälder har säker gjort många fel. Men om jag trodde jag skulle dö så skulle det vara det jag tänkte på även om dom är vuxna nu och har en pappa. Nu när ett virus härjar är jag extra rädd om mig för deras skull jag vill bespara dom en död mamma så länge som möjligt. Det är nog trevligt om dom gifter sig att mamma finns där om dom får barn kan de vara roligt att det finns en mormor. Jag cyklar med cykelhjälm det skulle jag förmodligen inte om jag inte hade barn.

Du borde använda cykelhjälm för din egen skull också, inte bara för dina barns. Och så kan du vara glad att du slipper bära skottsäker väst och ha livvakter när du går ut, som HOL måste ha. Jag tror inte att det är så nyttigt att enbart leva genom sina barn och de skulle säkert uppskatta om du tänkte lite mer på dig själv. Det är ett rätt tungt ansvar som läggs på barnen.

Ingen kan nog riktigt förstå vilket helvete HOL haft, och det i så många år. Om jag inte minns fel sa GW att det här var en känd historia inom polisen som pågått i femton år.

Vi är många som uppskattar att han och barnen i alla fall just nu kan känna sig trygga, förhoppningsvis en lång tid framöver.
Senast redigerad av Combival 2020-04-26 kl. 12:41.
Citera
2020-04-26, 14:34
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Av ren nyfikenhet, då du tar detta patetiska på så stort allvar? Hur ser du på Karin? Vad anser du om hennes föräldraroll? Hur tycker du att hon skött sig gentemot barnen? Timeout skrev en bra sammanfattning om hur Karin betett sig. Läs det inlägget och försök förstå att HOL har gjort ett jättebra jobb med barnen. Att klanka ned på honom är så lågt, fruktansvärt lågt. Vad bottnar det i? Avundsjuka? Manshat?
Ja ha nu var jag manshaterska och avundsjuk. Jag har mest manliga vänner sörru så där tar du fel Jag tycker fortfarande att det är märkligt att han inte tänker på barnen i första hand när han tro att han ska dö. Jag har barn själv så det är för mig obegripligt oavsett. Nu när jag läser vidare så förefaller det ännu märkligare att han lämnar barnen själva efter alla "hot" utanför bostaden. Dessutom anser han att dom är så stora att dom i stort sett klarar sig själva. Jag har rannsakat mig själv om jag skulle vara överbeskyddande mot mina barn. Ja skulle någon röra mina barn då fan skulle jag bli Hulken. Men dom har fått ta eget ansvar packat gympapåsen själva dom har inte curlats. Jag har aldrig varit vid uppfattningen "mina barn skulle aldrig göra något dumt" i synnerhet inte i 15 års åldern. Nej jag är inte perfekt men jag är 1000 på att skulle jag vara döende, skulle jag i första hand tänka på barnen.

Du får vänta med mitt utlåtande om Karin jag har inte kommit så långt än. Sen kan du fundera på varför du så rabiat försvarar honom i detta. Fundera på vad dina sista ord innan döden skulle vara vem tänker du på?
Citera
2020-04-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Alltid redo. Många föreningar och musikstudio osv. Skriver inte att han har ADHD men bra fart på vår kille.

Jag tror han har blivit lite ”carried away” och vilseledd i detta. Antingen är han skuldsatt eller, som jag tror, mest haft nollkoll på hur allvarligt det är att börja planera detta hot eller mord. Konsekvensanalysen har nog varit noll. Gissar att den varit noll större delen av hans liv. Släng in lite narkotika i bilden och ABF, skaka hand med kungen och Scouterna andas att han vill vara med där det händer. Någon som läser måste ju ha koll på vår kille från Tensta. Han kan ju inte ha gått obemärkt förbi eftersom han verkar ha varit engagerad i halva Spånga/Tenstas föreningsliv. Den ständige nye medlemmen typ.
Någon med koll får gärna bekräfta att det är han i dessa videor.
Ja men, det är ju som jag skrivit tidigare här i tråden och som jag fick mycket kritik för, att han verkar lite bakom. Det intrycket fick man när man såg hans facebook sidor. Noll koll på vad som gäller i tillvaron när man kan lägga ut om sig själv vad han har gjort. Kolla pistolen tex.. Om man som arbetsgivare skulle bry sig om att kolla detta inför en arbetsintervju skulle man nog bli lite fundersam. Vad är det här? Kanske något oförargligt som man inte förstår sig på?
Men för säkerhets skull, vi vänder blad och kallar någon annan till arbetsintervju. Så skulle jag på en gång tänka om jag vore arbetsgivare. Finns risk för att det kan vara någon virrhjärna. Han får klara sig själv.
Citera
2020-04-26, 15:11
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ja ha nu var jag manshaterska och avundsjuk. Jag har mest manliga vänner sörru så där tar du fel Jag tycker fortfarande att det är märkligt att han inte tänker på barnen i första hand när han tro att han ska dö. Jag har barn själv så det är för mig obegripligt oavsett. Nu när jag läser vidare så förefaller det ännu märkligare att han lämnar barnen själva efter alla "hot" utanför bostaden. Dessutom anser han att dom är så stora att dom i stort sett klarar sig själva. Jag har rannsakat mig själv om jag skulle vara överbeskyddande mot mina barn. Ja skulle någon röra mina barn då fan skulle jag bli Hulken. Men dom har fått ta eget ansvar packat gympapåsen själva dom har inte curlats. Jag har aldrig varit vid uppfattningen "mina barn skulle aldrig göra något dumt" i synnerhet inte i 15 års åldern. Nej jag är inte perfekt men jag är 1000 på att skulle jag vara döende, skulle jag i första hand tänka på barnen.

Du får vänta med mitt utlåtande om Karin jag har inte kommit så långt än. Sen kan du fundera på varför du så rabiat försvarar honom i detta. Fundera på vad dina sista ord innan döden skulle vara vem tänker du på?
Tråden handlar varken om dig eller mig och det är ganska oväsentligt hur du är som mamma. Om du måste hävda dig själv, gå till Familjeliv.

Barnen har aldrig varit hotade vad jag vet. De har inte blivit utsatta för något attentat. De har kunnat leva i trygghet sedan de slutade träffa Karin. Innan var det sparkar, slag och strypgrepp. Det finns ingen anledning att dom ska behöva någon form av vakt i hemmet. Rent krasst är dom som säkrast på en plats där inte HOL befunnit sig.

Jag förstår inte vart du vill komma? Även om du skulle kunna lägga upp bevis för att HOL varit oansvarig eller gjort fel så ändrar det ingenting. Tror att du använder honom för att framhäva dig själv, lågt.
Senast redigerad av Combival 2020-04-26 kl. 15:26.
Citera
2020-04-26, 15:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Att ligga för döden eller att slåss för sitt liv är två helt olika saker. Därmed olika tankar, reaktioner osv.
Citera
2020-04-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ja, när hon kommer ut kanske båda är myndiga. Det kommer ta oerhört lång tid att läka dessa sår om de någonsin läks? Hon har försökt ta livet av deras älskade pappa, deras enda trygghet. Kommer man någonsin över en sån sak? Jag skulle aldrig kunna förlåta.

Det var att ta i att påstå att barnen skulle vara myndiga vid ett eventuellt frisläppande. Ni har genom hela tråden påtalat hur svårt det är att åtala och fälla någon för anstiftan men plötsligt tror ni stämpling är en lek. Knappast!, Stämpling är helt klart ett ännu krångligare ”brott” att döma ut därtill är det ofta låga straff om man mot förmodan får någon dömd då man endast vid stämpling är vid första punkten vid ett brott.

Vi har att göra med en 17-årig valp här och risken att han faktiskt skulle utfört mordet får nog anses ringa. Det är en jävla skillnad att förbereda ett mord till att fullborda och avsluta ett. Det krävs en hel del för åklagaren att påvisa att brottet verkligen skulle fullbordats, det räcker inte med några sms Karin och barnet emellan för att fälla. Pojkvasken kommer naturligtvis att säga att han aldrig tänkt fullborda brottet och då går båda högst troligt fria för som sagt var det är inte lätt att påvisa att förberdelsen någonsin skulle lett till ett fullbordat och avslutat mord där en 17-årig pojke är en av huvudaktörerna.

Herregud vilken teater från allt och alla, speciellt den besatte åklagaren är den man skrattar mest åt.
Citera
2020-04-26, 16:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det var att ta i att påstå att barnen skulle vara myndiga vid ett eventuellt frisläppande. Ni har genom hela tråden påtalat hur svårt det är att åtala och fälla någon för anstiftan men plötsligt tror ni stämpling är en lek. Knappast!, Stämpling är helt klart ett ännu krångligare ”brott” att döma ut därtill är det ofta låga straff om man mot förmodan får någon dömd då man endast vid stämpling är vid första punkten vid ett brott.

Vi har att göra med en 17-årig valp här och risken att han faktiskt skulle utfört mordet får nog anses ringa. Det är en jävla skillnad att förbereda ett mord till att fullborda och avsluta ett. Det krävs en hel del för åklagaren att påvisa att brottet verkligen skulle fullbordats, det räcker inte med några sms Karin och barnet emellan för att fälla. Pojkvasken kommer naturligtvis att säga att han aldrig tänkt fullborda brottet och då går båda högst troligt fria för som sagt var det är inte lätt att påvisa att förberdelsen någonsin skulle lett till ett fullbordat och avslutat mord där en 17-årig pojke är en av huvudaktörerna.

Herregud vilken teater från allt och alla, speciellt den besatte åklagaren är den man skrattar mest åt.
Jag tar inte för givet att brottsrubriceringen inte kommer ändras när förhör ägt rum. Vi vet inte heller vad straffet skulle kunna bli, fängelse eller vård? Skulle det bli vård kan vistelsen bli längre än ett fängelsestraff. Det här har bara börjat.
Citera
2020-04-26, 16:27
Medlem
Citat:
Jag tar inte för givet att brottsrubriceringen inte kommer ändras när förhör ägt rum. Vi vet inte heller vad straffet skulle kunna bli, fängelse eller vård? Skulle det bli vård kan vistelsen bli längre än ett fängelsestraff. Det här har bara börjat.

Vad menar du att den skulle ändras till då??
Citera
2020-04-26, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Även om K blir nykter och barnen börjar träffa henne så kommer de aldrig lita på henne. Ärren av hennes supande är för djupa. Troligen kommer de välja att träffa henne p g a pliktkänsla. Men nu ska hon sitta ett tag i häktet. Den här gången är det på sannolika skäl så det finns risk för fängelse..

Kan du förklara för tråden här hur Karins umgänge med barnen ser ut? Timmar/dagar osv och det gäller från 2018 fram till i dag. Du skriver börjar träffa henne ungefär som du vet att dom inte gjort det så därför undrar jag.
Citera
2020-04-26, 16:37
Medlem
Vad jag kan se i dagboksbladet har denna åklagare påbörjat detta stämplingsfall parallellt med mordförsöket i trapphuset redan den 23/9 i hemlighet. Självklart har han avlyssnat pojken sen dess. Skulle inte förvåna mig om åklagaren stökar runt i hemligt i ännu flera brott utfört av KL då han verkar vilja pracka på KL allt som går att finna i brottsbalken.

Man kan ana att åklagaren mer än gärna vill inleda ett åtal vad gäller mannen som gick till polisen och tillbakaträdde frivilligt från stämpling till mord på HOL beställt av KL enligt den pratglada men ej betrodda tjallaren. Som vi vet lade dens stämplingen ner men de kan eller vill säkert inte åklagaren acceptera, högst troligt kräver ha en rain check på den då denna Karin stigit mannen åt huvudet totalt.
Citera
2020-04-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Kan du förklara för tråden här hur Karins umgänge med barnen ser ut? Timmar/dagar osv och det gäller från 2018 fram till i dag. Du skriver börjar träffa henne ungefär som du vet att dom inte gjort det så därför undrar jag.
Gamla (sedan i höstas) uppgifter gav vid handen att de undvek att träffa henne. Men de träffades nån timme här och nån timme där. Jag menar ett normalt umgänge föräldrar-barn emellan. Med övernattningar, resor, och annat som normala föräldrar gör med sina barn.

Men det är vad jag har i minnet. @Timeout har hur mycket uppgifter som helst hur umgänget ser ut. Jag läste en del av dessa uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in