2020-04-27, 13:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så du menar att något som existerat väldigt många år genom mänsklighetens historia helt plötsligt slutat fungera? Bara för att det kom ett nytt Corona&virus? Låter väldigt osannolikt,

Du menar att det finns flockimmunitet mot influensan? HIV? Herpes simplex?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Intrycket är att dödligheten påverkas väldigt mycket baserat på hur många 70+ i riskgruppen som blir smittade.
Visst är det så. Stereotypen av en person som faktiskt dör i Corona är 80+ med flera underliggande sjukdomar - det är därför helt avgörande att skydda äldreboendena. Att vi misslyckats där känns förjävligt.

Tänk vad ett vaccin till riskgrupperna hade kunnat åstadkomma. Dödligheten hade varit väldigt, väldigt låg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Påstå inte att du kommer med fakta. Nästan ingenting är verifierat och validerat om corona. Otroligt mycket är vad experterna tror.
Läs vad jag skriver igen.

Antikroppar mot SARS-COV-2 har hittats i blod. Det är FAKTA. Det är det enda jag skriver om just Corona.

Resten av det jag skriver handlar om virus i allmänhet. Det jag t.ex. skriver om att man brukar bli immun efter en virusinfektion om kroppen skapat antikroppar, det är också FAKTA. Det har inget med det osäkra kunskapsläget kring Corona att göra. Det är virologi med slutsatser som är kända sedan länge och som vidimerats av många forskare och i många studier.

Till sist skriver jag att man p.g.a. ovanstående BORDE vara immun efter corona-infektion (eftersom man brukar bli det efter virusinfektion), även om det inte är säkert. Eftersom jag skriver som jag gör här, att man BORDE och att det INTE ÄR SÄKERT, så är det ju alldeles uppenbart att jag inte hävdar att denna delen är fakta.

Jag blir förvånad varje gång varför en del svarar när ni helt uppenbart inte fattar vad jag skriver. Om ni ska ge er in i en diskussion får ni fan se till att ha läsförståelse nog för den.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Alla dessa utländska förståsigpåare som ska uttala sig om Sverige. Man kräks. Region Stockholm 2,34 miljoner invånare 1209 döda = 0,0005 En halv promille. Vad har New York?

New York har ju fler, men skillnaden är inte avgrundsdjup, Stockholm liknar mer NY än Köpenhamn, Berlin Oslo, osv osv. Är du helt obeymrad om det?
Citera
2020-04-27, 13:12
Medlem
Förresten, kan någon förklara för mig varför Tegnell kallas Tengele??? Vad betyder det?
Citera
2020-04-27, 13:12
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Ja Sverige är helt efterblivet och inte kapabla att testa, det betyder inte att resten av världen ligger på den nivån.

Any traveller boarding an Emirates plane at Dubai International Airport is now being tested for COVID-19, with blood samples being taken at the group check-in area by health authorities.

Results are then available within a staggeringly quick 10 minutes.

https://www.escape.com.au/news/emirates-rolls-out-airport-coronavirus-tests-in-worldfirst/news-story/7663cd02a49bb11c36818f9a62857bb8

Sverige är så feministiskt att inte ens vårdpersonalen testas.
Dubai har råd och har köpt rätt snabbtester. 10 minuters resultat.
Var är svenska landstingsdirektörer?
Citera
2020-04-27, 13:13
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Det går inte föra en seriös diskussion med någon som inte förstår skillnaden på åsikter, påståenden, fakta och att hävda att man återger fakta. Jag förstår vad du försöker få fram, men du har helt misslyckats med att förstå vad jag skriver. Och du har fortfarande svårt att hålla isär begreppen. Så hejdå.

Nej det har jag inte utan du har totalt misslyckats med att ta dig ur kvicksanden du försatt dig i.

Du beter dig ungefär som FHM och Löfven. Har fel gång på gång men vägrar erkänna sitt misstag. Alltså är det poänglöst att dividera med individer som dig, som endast tjafsar för att vinna en poäng istället för att vara sanningsenlig.

Du är därmed inte en värdig debattör.
Hej då
Citera
2020-04-27, 13:13
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja ökad bilism bör främjas, så länge ingen risk för brist på bränsle kan uppstå... Men det är det väl knappast risk för, bensinpriset sjunker ju som en sten.
De enda positiva just nu är väl just bränslepriset.
Citera
2020-04-27, 13:14
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
NIVETTE DAWOD
10:58
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=310780
"Tyskland har i dag tagit emot tio miljoner munskydd från Kina, skriver CNN.

Ett fraktflyg modell större, som chartrats av den tyska militären, landade på Leipzig flygplats med munskydden.

Ytterligare två flyg kommer att landa med 15 miljoner munskydd inom kort. Tyskland har från och med idag infört krav på munskydd för medborgare i hela landet, bland annat när de rör sig i kollektivtrafiken."

===

Nämen se! Det gick ju!

Way to go Tyskland!

I Sverige är munskydd fult säger FHM,

"det är tufft att dö utan munskydd" -approachen

gäller i Sverige,

Ingen hemlighet att rasbiologen och DR Tengele tänkt massmörda Sveriges befolkning.
De har ju sagt rakt ut på tv att de inte har någon avsikt att stoppa spridningen.

De döljer det ju inte ens. Knugen, försvarsmakten, oppositionspartierna, högsta domstolen, riksåklagaren och hemvärnet gör ingenting. Vi lever i världens sjukaste land.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Förmodligen lär antal avlidna öka likt tidigare, men allt verkar ju rulla på precis som vanligt...Stockholmare sitter på uteservering, allt är öppet.. Är det bra? Ja kanske?

Ja ute bland folk känner man det som vi har kommit in i en lugn lunk där allt rullar på med diverse anpassning. Här på forumet har inte hysterin lagt sig särskilt mycket. De som är mest upphetsade fortsätter med det.

Måste berömma Biltema de hade satt borden långt isär och man fick inte ta senap och ketchup själv på korven och moset det gjorde personalen. ICA däremot hade inte ändrat på det där fick alla själv klämma på spenarna för att få lite senap.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vilket gör det extra svårt att göra några som helst beräkningar, skulle folk börja syssla med självisolering under influensatider så skulle vi troligen se en radikal minskning av smitta och dödsfall även där.

Nu har jag ingen källa på det (stod i ngn norsk tidning), men antalet influensa och dödsfall förknippat med det, har markant minskat i Norge i år.

Antagligen en "bonus" utav införda restriktioner, och att folk har tagit till sig budskapet.
Citera
2020-04-27, 13:15
Medlem
Meck-Vorpommerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santi2018
Förresten, kan någon förklara för mig varför Tegnell kallas Tengele??? Vad betyder det?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Josef_Mengele

Josef Mengele var stationerad i koncentrationslägret Auschwitz från den 30 maj 1943 till den 18 januari 1945, där han var chefsläkare.[2] Han utförde hänsynslösa och för medicinvetenskapen tvivelaktiga experiment på lägerfångar, med full licens för att lemlästa eller döda dem. Han valde även ut vilka judar som skulle föras till gaskamrarna vid ankomst till lägret. Främst valde han att experimentera på dvärgar och enäggstvillingar, som kom att benämnas "Mengeles tvillingar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in