Citat:
Ursprungligen postat av
Asmodeusvult
Vi avslutade övningen genom att inne i ett tårgastält ta av oss masken innan desinficering av lekamen och sedan utrustning startades. Det trodde jag var standard.
Fan länge sen nu, var väl regnrocken, handskar, skyddsmask och tygbiten på hjälmen.
först blev det larmet och alla slog på snuskburkarna med något i metall.
därefter en massa övningar för att påvisa något vi länge misstänkt, det är ett helvete att springa runt i abc utstyrsel.
Sen så sprang kaptenen med 2-3 tårgaspatroner på en pinne som han höll direkt framför våra masker, det var då de flesta upptäckte att dom var otäta. Jag minns att det sved något sjukligt i nacke, över händerna och i midjan i typ en dag efter, mitt i sommaren och så där gassande svensk-varmt med damm och tårgas-kliande kropp
Var KB och tror att vi hade tältet med resten av plutonen när dom ryckte in.
Jag hade en värre upplevelse, framåt slutövningarna så hade vi fått toaletter i kartong med en sopsäck inne i, vi lämnade dom vid varje lägerplats rent och fint och alla mådde som prinsar.
en natt var det lite kris och jag sprang ut och någon hade haft kris före mig och sölat ned hela jävla utsidan på kartong-toaletten.
Jag upptäckte inte det förräns efter att jag grejat runt ett tag och försökt öppna locket och rätta till plastpåsen och tror jag stor hela natten och tvättade mig och händerna luktade fan i en vecka efter inbillade jag mig