Tjenis!

Dansk ost är väldigt god, bland det bästa när det gäller vällagrad ost tycker jag.
Som Skåning har jag nära över till Danmark, och brukar alltid välja Helsingör.
En liten trevlig stad, riktigt mysigt att gå runt där en fin solig dag,
sätta sig ner och dricka en god dansk öl.
Sedan går man vidare till en riktigt fin och välsorterad ost affär.
Lynhjems Eftf. Ole Jensen, ligger inte så långt från hamnen, ja så man orkar gå dit.
Här kan man välja det mesta i ost väg, kanske inte så billigt, men man får se det som ett litet "äventyr".

Jag vet inte om det räknas som reklam, men tycker inte det konkurrerar med något här i Sverige.
Så för att fresta er som gillar Dansk ost, ja då är deras sida här:
[url]https://www.lynhjem.dk/
Rullkragen