2020-04-26, 23:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Dessa konspirationsteorier är tröttsamma.
Och då är jag ändå en person som Tycker Tegnell är rätt svag.

Tengele pratade om en halverad topp innan sommaren och en till hösten.

Han antog att coronavirus inte skulle spridas i värme.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Det är ingen konspirationsteori att FHM vill ha smittspridning. FHM har upprepade gånger sagt att vi ska bromsa smittspridningen, plana ut kurvan. Har aldrig sagts att smittspridningen ska upphöra.

Till viss skillnad mot de länder som stängt ner mer och applicerar Hammaren och Dansen strategin. Vad Sveriges strategi heter låter jag vara osagt, men herd immunity känns passande.

Stoppa spridningen är ju omöjligt i detta läge.
Vet inget land som lyckats få totalstopp.
Så att bromsa tycker jag är en god ide.
Bromsar man tillräckligt länge blir det stopp..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Det här verkar smart. Danmark har snackar om en "dans", så de är nog inspirerade.

Istället för att bara gnugga nävarna och hoppas att det skiter sig i andra länder när de öppnar upp så tänk till lite. Blir så enkelspårigt.
Det är väl ingen normalfungerande människa som hoppas att det ska "skita sig" i andra länder!
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Det är ingen konspirationsteori att FHM vill ha smittspridning. FHM har upprepade gånger sagt att vi ska bromsa smittspridningen, plana ut kurvan. Har aldrig sagts att smittspridningen ska upphöra.

Till viss skillnad mot de länder som stängt ner mer och applicerar Hammaren och Dansen strategin. Vad Sveriges strategi heter låter jag vara osagt, men herd immunity känns passande.

Vilka nedstängda länder har du hört prata om att utrota viruset genom isolering, och inte pratat om att platta ut kurvan då menar du?
Citera
2020-04-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Förstår inte att tidningarna tex Expressen fortfarande skriver om "flockimmunitet - så fungerar den", trots att det vid det här laget är tämligen klarlagt att vi aldrig kommer få någon immunitet mot det här viruset.

Hoppet står till regelbunda vaccinationssprutor eller jävligt bra läkemedel.

Ring WHO och berätta att det är klarlagt. Det här är revolutionerande nyheter du kommer med vet du.

Vaccination är immunitet vet du?
Citera
2020-04-26, 23:14
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Hon som flugits in till Stockholm för att det är så lugnt i Skåne?
Jag tror att det kan vara hon men är inte säker. Jag hörde inte ingressen.
Citera
2020-04-26, 23:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Där berör du ett stort problem, nämligen bristande självförsörjning. Det har tryckts in mer människor i Sverige, än Sverige kan förse med mat. Detta är farligt. Nästa epidemi kan vara ännu mycket farligare än Covid-19, och då behöver vi kunna överleva även utan importvaror.

- Det är därför man i akut-skedet behöver stänga bron helt.

Nödvändiga transporter kan gå sjövägen. Det bör finnas tillräckligt mycket tull-personal för att kunna övervaka ankommande fartyg.

Kan inte annat än att hålla med om att vår självförsörjning av käk och tullkontroll måste bli bättre.
Citera
2020-04-26, 23:16
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Undrar om högre dödlighet ger högre immunitet, dvs ger sars1 längre immunitet än covid19? Med tanke på att det verkar som de som drabbats av lindrig sjukdom i covid19 får lägre immunitet än de som drabbats av svårare sjukdom.

Har inte läst att dödlighet skulle påverka immuniteten.
Däremot förstår man hur komplicerat immunförsvaret är ju mer man läser. Dvs svårt generalisera.
Citera
2020-04-26, 23:16
Medlem
Citat:

Dansen utan hammare passar nog bättre som namn.
Citera
2020-04-26, 23:17
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskafolket
Öriken och god kontroll över gränser verkar vara ett vinnande koncept.

Nya Zeeland verkar också har fått kontroll över smittan. Läste också att Gotland nu vill stänga gränserna mot Sverige för att slippa smittan.
Citera
2020-04-26, 23:18
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Inget jag hört om. Jag är halvnorsk och har största delen av min släkt där och de är inte vidare upptagna med Sveriges strategi.

Ok, bara tidningsanka från slaskpressen då...

Här patrullerar militären vid gränsen: ”Vi är uppriktigt rädda för svenskar”
En knapp mil in i Norge, några kilometer väster om Storlien, står polis och militär parkerade vid en rastplats. Här kontrolleras sedan några veckor all förbipasserande trafik. Jon-Helge Gressett kommer från norska hemvärnet och är orolig över den rådande situationen.

– Det är illa i Sverige, vi är uppriktigt rädda för er, säger han till ÖP.
Citera
2020-04-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det är väl ingen normalfungerande människa som hoppas att det ska "skita sig" i andra länder!

Jodå det finns många härinne som visat stor övertygelse och i princip framstått som om de verkligen hoppas att det skall gå åt skogen, i de länder som hittills lyckats bättre än Sverige. Som att de bara väntar på att få känna skadeglädje ifall smittan skulle få fäste igen i de länderna. För att bevisa att Sverige hade rätt, eller nåt. Väldigt trist. Man kan tycka att det borde bli mer känsla av välönskningar mot alla i pandemin då alla sitter i samma båt.

Edit: såg att du skrev normalfungerande.. det kan jag inte uttala mig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in