Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-26, 12:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
När tjejerna är på väg i i bilen så ser man en av Mossberg / Wide bakifrån och jag tänkte direkt på Tom Jones. https://tidningar.kb.se/4112678/2016-02-27/edition/119570/part/4/page/53.jpg

Kan det finnas någon relevans?
https://www.expressen.se/nyheter/palmes-van-om-mystiska-poliserna/
Wide kör, Mossberg i passagerarsätet.
Citera
2020-04-26, 12:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är inte Engström på fotot. Det är taget av polis efter 01.10 .

Jag tror det är en tekniker. Det finns en bild från dagen efter eller liknande då man ser Lange med några andra män, den ena ser ut precis som mannen i keps på bilden. Så förmodligen så är mannen på bilden en tekniker.
Citera
2020-04-26, 12:15
Medlem
Citat:
Wide kör, Mossberg i passagerarsätet.

Perfekt tack.
Citera
2020-04-26, 12:16
Medlem
PeoFallmos avatar
Jag har haft lite kontakter med en del av de poliser som arbetade den kvällen.

Flera är ännu poliser, och en av dem skrev en tänkvärd anledning till varför många är fåordiga angående ett ärende som är över 30 år gammalt.

Han bekräftade att han var på mordplatsen och finns på foto där, men ville i övrigt inte säga något, men, att det beror på att många av polismännen arbetar med känsliga fall och vill inte råka ut för repressalier.

Han förekommer inte i sociala medier alls pga det mm.
Citera
2020-04-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Hjoggböles bäste höjdhoppare (197) någonsin har avlidit. PO Enqvist ord om MOP är bland det klokare som sagts i frågan och tål att ses igen.

https://m.youtube.com/watch?v=q2eDJ0O-Cn8

Saknar den här sortens journalistik där makten granskas. Ytterst sällsynt i dagens samhälle där maktmedia sätter agendan utifrån ägardirektiv.

Vem är kvinnan som sitter bredvid PO?

Att peka ut en stat som konspiration är givetvis problematiskt. Men Sydafrikas tidigare apartheidregim är ju allmänt taget vedervärdig och kan inte vara svår att peka ut och ha ryggen fri.
USA /Cia lär bli knepigare.

Noterar att den 3 Maj har satirfilmen om privatspanare premiär på svt.
Min känsla är att KP presenterar "lösningen" under valborg.
Spekulationer givetvis.
Citera
2020-04-26, 12:41
Medlem
FurirRevaers avatar
Jaha. Det var ju tusan så likt iaf men då var det utklarat. Tack.
Citat:
Det är inte Engström på fotot. Det är taget av polis efter 01.10 .
Citera
2020-04-26, 12:43
Medlem
FurirRevaers avatar
Yrsa Stenius. Inlägget är nog klippt för jag har för mig att hon inte bara försökte säga nåt utan också uttalade sig.
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Saknar den här sortens journalistik där makten granskas. Ytterst sällsynt i dagens samhälle där maktmedia sätter agendan utifrån ägardirektiv.

Att peka ut en stat som konspiration är givetvis problematiskt. Men Sydafrikas tidigare apartheidregim är ju allmänt taget vedervärdig och kan inte vara svår att peka ut och ha ryggen fri.

Spekulationer givetvis.
Citera
2020-04-26, 12:46
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA

Spekulationer givetvis.

Yrsa Stenius finskfödd S-märkt politruk som kallades journalist och blev pressombudsman . Stod konsekvent alltid på maktens sida.
Citera
2020-04-26, 13:41
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Sveavägen 31, ovanför posten som fanns i fastigheten vid tiden för mordet. Knarkspan hade en "holk" där de spanade efter knarkleveranser etc. Enligt tidigare uppgifter bemannad på mordkvällen. Bästa utsiktsplats över mordplatsen, närmast parkettplats.

Var knarkspan där då skotten föll har de sett hela förloppet. Kanske finns det t o m på bild...

Har det inte diskuterats runt att knarkspaningen avslutades i förtid
på mordkvällen.
Citera
2020-04-26, 13:48
Medlem
FurirRevaers avatar
Jo men frågetecknen kvarstår kring exakt tid när den avslutades och om så verkligen skedde.
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Har det inte diskuterats runt att knarkspaningen avslutades i förtid
på mordkvällen.
Citera
2020-04-26, 15:05
Medlem
Detta mord kommer aldrig lösas eftersom Dem som styr men aldrig visar sina ansikten dödade Palme. Allt vi tror oss veta om detta är information som spridits för o skapa kontrollerade teorier.

Vilka kommer ihåg Anna Lindh. En psykstörd person som utför ett vansinnedåd.... Hur ofta har det hänt i Sveriges historia och varför sker detta just mot en av Palmes sista högre politiskt uppsatta anhängare. Allt vi kan göra är att spekulera och gräva ner oss i konspirations teorier som inte ens är nära sanningen. Listan är lång med röjjda motståndare. Tror Palme hamna på "hitlisten" efter han började protestera mot vietnam kriget.
Citera
2020-04-26, 15:49
Medlem
Pratade Skandiamannen med Lisbet Palme på mordplatsen eller ljuger han?

https://youtu.be/UobNXs_5X6Y?t=1
Rättegångspodden S2E2 - Rättegången mot Christer Pettersson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in