2020-04-26, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han gillar att stå precis bredvid klippkanten, ja. Och han gillar den makt han kan använda mot grannar, vänner, kollegor och sådana som JG - enbart genom att säga "Det är bara jag som vet om jag är skyldig".

Kattens lek med råttan.

Det går hand i hand med dubbla budskap på möss med tarmarna hängande ute, krossade grodor och stalkande av LW och grannar, mordhot på LW och hennes barn. Och med ett inspelat tredje gradens förhör av ett barn.

EN sak säger han INTE en enda gång till någon vän, kollega, polis, granne och andra på snart två år och det är: "Jag är oskyldig!!!".

#TeamÅsaHiding

Han kan mena att han bara är indirekt skyldig.
Citera
2020-04-26, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD gör inget som han vet att han inte klarar sig på.

Den gläntade ytterdörren till bostadsrätten förvillade Polisen kraftigt under det då aktuella tillfället, det vill säga, kidnappnings-klockan ringde, men sedan visade det sig, att L*na Wesstr*m låg avliden bakom ett bullerplank, dödsmisshandlad med tillhygge där Gärningspersonen hade tillfogat sitt offer med minst 17 slag mot offret's huvud och ansikte och tillika slitit av offret's ena öra.

Öronhänget som hade suttit fast i L*na Wesstr*m:s ena öra, kan ha varit det graverade öronhänget UG/471bp som jag tidigare sökt efter, men förgäves.

Mvh/ @JokerMannen

Ett öra borta! Det visste jag inte (fast jag läst hur hon hittades och sett bilder av kläder,
den röda fibertråden, skor, mm)!
GM har dessutom slitit henne i håret tycks det, och i hennes högra hand som låg böjd uppåt
höll hon i sitt hår (och en del hår var avslitet tror jag mig minnas).
Har GM luggat henne och dragit henne i örat så ger det bilden av uppläxning.
Är det så, kommer jag osökt att tänka på SD.

(Kan man säga att det fanns inslag av SM i deras relation..?)
Citera
2020-04-26, 04:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
När det kommer till hovrätten så är det dessutom vanligt att domarna själva ställer frågor till vittnena och det kan gynna åklagaren när det gäller den dementa trions utsagor.

Kan du ge några konkreta exempel på fall med denna "vanliga" företeelse?

Är nämligen rädd att du kommer bli grovt besviken om du sätter ditt hopp till det, eftersom vittnena generellt sett inte hörs personligen i HR-förhandlingen utan istället görs detta med hjälp av TR-inspelningar. Högst troligt även i detta fall.
Citera
2020-04-26, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bra observerat @Moschata ... tillika sagt, bra absorberat

Sådant var faktumet, då emanerat från HD's mun

L*na Wesstr*m var absolut HD:s rival

Ungefär 6 års otrohet med den kvinnan [LW] som tidigare vigt henne med maken SD ... gav henne en svår emotionell implodering att kunna stå emot ... utan att på ett eller annat sätt kunna frigöra sig från den djävulska inre plåga som detta för henne sålunda då innebar, det vill säga, förr eller senare måste själen vädras, ondskan måste på ett eller annat sätt vädras bort, görs inte detta blir den emotionella kraften till sist explosiv och är oundviklig.

HD vävdes plötsligt in i ett dilemma mellan LW och SD, det vill säga, den ene eller den andra måste❗på ett eller annat sätt straffas ... för att sålunda giva HD inre frid⬇

Citat: "Jag hoppas att hon är död"

Det ligger i hennes egna ord.

Mvh/ @JokerMannen

Ett sätt hon hade att mentalt "försvara sig" var ju att hon ibland stod kvar på samma ställe hon blivit lämnad på, till SD återvände hem. Hon fick mediciner och stack tydligen huvudet i sanden med starka förträngningar ... som sedan luckrades upp och hon fick tätare påminnelser om vad som skedde i hennes närhet, vilken roll hon själv spelade ... blev antagligen både piggare och argare ...
Citera
2020-04-26, 04:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tror de flesta även tycker att HD ska in i ekvationen på ett hörn. Den som inte medverkar i förhör angående mord binder ris åt egen rygg. Eller i vart fall undran om vad denne undanhåller.

Men visst tycker väl även du att det finns många knepigheter som belastar de två?
Alltså sånt som är upptaget i FUP:en, t.ex strösselförhör, minnesluckor, raderingar och mordhot.

Om du anser att sådana händelser per definition utmynnar i en morddom, så skulle nog halva Sveriges befolkning sitta bakom lås och bom idag
Citera
2020-04-26, 04:26
Medlem
Citat:
Ja, läste precis igenom det i FUP:en nu 👍

Märkliga att det finns så många som inte tycker att avvikelserna suddgummi-trion bjuder på ger upphov till misstänksamhet.. Det behövs uppenbarligen hårdare tag för att få fram sanningen ibland. (icke)svaren HD bjuder på i förhören borde kunna falla inom ramen försvårande av utredning, om det finns i svensk lag. In med avskrädet i häktet. Det är alldeles för tamt att komma undan med "det vill jag inte svara på".

Håller med dig, hon är för lättvindigt genomgången.
Jag tror att rätten låter sig påverkas en del av om de misstänkta har ordentliga arbeten,
är arbetsföra osv och om deras bakgrund verkar OK, i vilket fall inte randat med kriminella förseelser, missbruk och annat.
Kan det ha påverkat dem att HD är sjuksköterska och skötte sin medicinering när hon hade
en sjukdomsperiod .. ?
Att hon klarade att gå till arbetet den aktuella morgonen ...? ... ?
Citera
2020-04-26, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om du anser att sådana händelser per definition utmynnar i en morddom, så skulle nog halva Sveriges befolkning sitta bakom lås och bom idag

Hoppar in och svarar fast din fråga inte är ställd till mig.
Inte fel tänkt det heller.
Kan varken säga bu eller bä för min del .. men tycker nog att hon teg
märkligt mycket när hon borde talat, och talade för mycket när hon borde tigit!
Citera
2020-04-26, 04:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ja, läste precis igenom det i FUP:en nu 👍

Märkliga att det finns så många som inte tycker att avvikelserna suddgummi-trion bjuder på ger upphov till misstänksamhet.. Det behövs uppenbarligen hårdare tag för att få fram sanningen ibland. (icke)svaren HD bjuder på i förhören borde kunna falla inom ramen försvårande av utredning, om det finns i svensk lag. In med avskrädet i häktet. Det är alldeles för tamt att komma undan med "det vill jag inte svara på".

Det finns säkert länder där dylikt tillvägagångssätt tillämpas. De brukar generellt kallas för diktaturer.

Turligt nog befinner vi oss i Sverige, där beslut om häktning fattas på juridiska grunder istället för någons "tyckande".
Citera
2020-04-26, 06:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja absolut, det får du göra.

Jag är inte tvärsäker men utfallet av mina tester pekar i den riktningen. Forensikern verkar inte heller vara tvärsäker, varken hans (som jag tolkar det han skriver) eller mina tester visar på att cachen accessas av de automatiska processerna. Däremot av en användare som öppnar en dator med icke-stängda flikar.
Någon borde undersöka detta närmare så att de vet exakt vad som har hänt.
Citera
2020-04-26, 06:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men om han är så smart, fattar han inte själv då att han ska akta sig för att göra sådana uttalanden????
Varför tror du att han är så smart?
Väljer du selektivt vad du ska tro på och vad du ska förbise?

En del säger att han är smart.
På andra vis och i vissa situationer verkar han oerhört dum.
Enlig personundersökningen är han normalbegåvad.
Citera
2020-04-26, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Mera stämma som SD skriver i så fall, i min dator- och testmiljö accessas cachen endast när jag öppnar datorn och det finns "icke-stängda" flikar sedan tidigare. Synkning till Drive pågår i bakgrunden utan access till cachen och det känns logiskt.

Som (väl)känd icke datanörd måste jag ändå få ställa en fråga.

Om någon öppnade datorn på natten vid 23.33 måste det ha skett i SD:s hus?

Någon tänkte att ev HD var hemma hos SD, men kan det vara så att SD:s dator var hemma hos HD?
Vidare spekulation... SD gick hemifrån HD och direkt hem till LW för att få med henne till planket och HD var införstådd med vad som skulle hända och på SD:s uppmaning (när han gick från HD:s hus utan mobiltelefon) tryckte igång datorn efter ett tiotals minuter (för att SD skulle ha ett alibi för tiden)?

De bor i samma område, BRF verkar ha någon gemensam anslutning där det inte går att få fram vilka IP-nr som går till en specifik person.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-04-26 kl. 06:42.
Citera
2020-04-26, 06:58
Medlem
Snor-Johans avatar
November 2018..
Citat:
På den 32-åriga "extradotterns" instagram finns nu en bild av (troligtvis) LW's minnesträd med vinterväxter och tända lyktor.

I tillhörande text skriver hon en minnestext tillägnad (troligtvis) LW där hon bl.a. "lovar att hämnas dig när tiden är inne".
Hanna W*elin..
"Du har ingen gravplats än. Men minnesträdet har fått nya vinterväxter och lyses upp av ljus som folk varit där och tänt. Det går nog inte en timme utan att jag tänker på dig. Jag lovar att göra allt jag kan för att vårda och fostra dina barn; mina gudbarn som jag bor med nu, jag lovar att aldrig glömma dig, jag lovar att hämnas dig när tiden är inne, jag lovar att vara den du vill att jag ska vara; mig själv. Jag älskar dig. Vi ses i Nangijala."

Hon tog väl inte vara över barnens vård utan även "vården" av Lenas 16 år äldre fd man. Noa är 18 Hanna W är 32 när hon skrev detta vilket innebär att ålderskillnaden mellan Hanna W och UW är större än ålderskillnaden till Noa.

Citat:
Upptäckte att jag faktiskt hade fel angående den 32-åriga "extradotterns" geocacharvanor. Uppenbarligen ägnar hon sig faktiskt åt geocaching, åtminstone har hon gjort det tidigare.

Enligt en kommentar på LW's IG från 2012, så gratulerar extradottern LW som tagit sin allra första cache. Extradottern välkomnar LW "in i cachedjungeln" och räknar med att själv snart vara ute på burkjakt igen, efter sin föräldraledighet.

(Huruvida "extradottern" har geocachat tillsammans med HD har jag dock inte sett någon indikation på).

En händelse som ser ut som en tanke är att "extradottern" HW skrivit en uppsats om sexuellt självskadebeteende när "gudmor" LW uppenbarligen hade liknande problem vilket fick henne att sälja sin själ till Hin håle..

https://www.uppsatser.se/uppsats/c37c75b34e/

Undrar i vilket sammanhang HW extradottern och Lena träffades?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-26 kl. 07:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in