2020-04-25, 08:54
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
245 people will die in Åland on the hunt for herd immunity. Now I realize why you’re so against a lockdown, hidden away on an island that depends on tourism. Your hospital will collapse when the infection spreads there, do you even have ICU wards? It’s easy to talk the talk until the shit hits the fan where you are.

And amongst the hundreds that will die on your island and the thousand or so that require care to prevent death are denied treatment — you’ll realize why we advocated for a lockdown. You’ll also realize that nobody is coming to your island and that your economy is failing. The double-whammy. Hopefully then you’ll realize what you advocated for, and you’ll have to live with that forever.

Jag bor i Stockholm ditt jävla UFO. Men i övrigt så har du ju rätt å en sida, Åland har enbart skjutit upp problemen såsom hela Finland och övriga länder med lockdown. Å andra sidan har du åt helvete fel med dina siffror, du din arme ynkrygg till sjåp, gå ut ur din bunker och se dagsljus vettja
Citera
2020-04-25, 08:55
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
I hear you milofo

Det är inte längre en ilsket lysande dubbelsiffra i klockan uppe till höger.
Det är färre som säger "dom hade ändå dött, waaaat is the prooblem".

Jag förstår att ideologi är ett starkt gift som är väldigt svårt att sluta ta.

Alla avskummen i tråden har sannolikt genuint trott att dom tillhört den "goda sidan" som står upp för "mänskligheten", dom är ju motpolen mot "rasisterna och nazisterna" i SD, M och KD, de "onda".

Dom har sett dig och mig som lågpannade idioter som är om inte rysstroll iallafall onda rasister.

Dom måste bekämpas med alla till buds stående medel.

Dom tillhör ju den goda sidan.

Så vem är jag?
En pappa med 4 barn, fru och föräldrar som jobbar som en idiot för att försörja dom och vill att mina döttrar skall få samma chans som alla andra och växa upp i ett så bra land som möjligt. En HELT VANLIG medelsvensson mao.

-När man slösar med skattemedel blir jag galen, asylbedrägerier, apatiska barn, ensamkommande, 9000.
-Jag gillar FN kvotasystem, det är ärligt.
-Jag avskyr att respekten för skattebetalarna är borta och vänster om mitten i politiken har minst respekt, V vill ju förbjuda privat ägande och Nooshi Dadgostar släppte en rappoirt föreslår att staten ---får ta privat mark och bostäder hur dom vill av dig och mig.
-Jag AVSKYR att vi som var ett lugnt land har IMPORTERAT kriminalitet i stor skala, varför då?
-jag hatade M uförsäljningar av vårt gemensamma ägande.
-jag är kraftig motståndare mot islamismen som är en fascistisk ideologi och har som endgame att störta vår demokrati.
-jag står upp för de svaga i samhället (just nu våra äldre-äldre).

Ovan gör mig tydligen per definition till en av "de onda" och senaste 10 åren eller så har jag mest suttit och gapat över vilken väg vi tagit.

När dom lade ned fullt fungerande kärnkraft och mig elräkning dubblades var jag lite lagom imponerad.

Nu blev det en kedja av händelser som ledde fram till idag, vänster om mitten sitter i regering.
vänstern har en väl utbyggd påverkansapparat för att bilda oponion och FHM valde en kontroversiell strategi.

När dessa avskum i tråden blev "mobiliserade" för att påverka oponionen (det som dom anklagar oss andra för att vara rystroll för att göra) så gick det nog så här på morgonmötet på whatsapp,
"ni är för unga för att minnas tsunamin, S förlorade valet, det FÅR INTE hända igen, slå tillbaka rasisterna och nazisterna med alla till buds stående medel".

Sagt och gjort, dom har gått all in och stöttat Anders Tegnell strategi och vi har fått höra,
-rysstroll
-sionist
-rasist (tror jag)
-sluta gnäll och hjälp till
-svärjevänner
-de äldre hade dött ändå
-vad skulle man gjort, vi gjorde rätt
-det är för sent att göra något

osv.

I allt ovan så har dom genuint trott att dom står på den "goda sidan".

Surprise, det gjorde dom inte för dom stod på sidan som utsatte sin befolkning för brott mot de mänskliga rättigheterna.

Och dom HAR VARIT DRIVANDE I ATT TYSTA KRITIK MOT BROTT MOT DE MÄNSKLIGA RÄTTIGHETERNA.

Det gör dessa avskum i tråden delaktiga i brott mot de mänskliga rättigheterna.

Jag vet att många av dom aldrig kommer kunna erkänna detta för sig själva men dom står på fel sida i historien.

dom är precis som du säger lägervakten i koncentrationslägret, exakt så.
Fast i ärlighetens namn tror jag att många är trötta på att ständigt få höra avskum, ynkrygg, förrädare, nazist eller liknande vid varje försök till att debattera ämnet. Jag är nog på ”den andra” sidan jämfört med dig, har försökt att komma med öppna inlägg för att få igång en diskussion med ömsesidig respekt för varandra, men möts av inget annat än pejorativ. Det är så oerhört tröttsamt och inte värt att lägga ner energi på.
Citera
2020-04-25, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Skälvklart är statistiken fake. uppgifterna från Who ser ut ungifär ut så här.....80% får milda symtom(vad man menar är att du klarar dig utan sjukhusvård) dvs allt mellan symtomfri till riktig jävla dålig 40+ i feber och duktigt allmänpåverkad. 20% behöver sjukhusvård för att klara sig tex syrgas. och utav dessa ca 5% som behöver Iva vård.

80.9% of infections are mild (with flu-like symptoms) and can recover at home.
13.8% are severe, developing severe diseases including pneumonia and shortness of breath.
4.7% as critical and can include: respiratory failure, septic shock, and multi-organ failure.

Tack för svar! Ja, om de nu har heltokiga glädjekalkyler som inte stämmer, så vet jag inte hur de tänkt att det ska gå ihop sig för vården. Usch ja. Den som lever får se...
Citera
2020-04-25, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Klockrent. De som väljer att sätta sig tätt på uteserveringarna har naturligtvis inget ansvar. Pappa Staten ska bestämma, individer har inget ansvar för att tänka själva och göra val. Underbar logik som sagt.

Jo men pappa staten har ju sagt att det är ingen fara, bara äldre som drabbas ju, och om vi inte träffar gamla så är det ju ingen fara, å pappa staten har sagt att det bara är raketforskare och ingenjörer som vi importerar så då röstar vi ju såklart för det, pappa staten har ju alltid rätt även om vi har flest dödsfall i norden i corona så har dom rätt för pappa staten vet bäst.
Dom andra länderna räknar ju fel ju för dom e så dåliga...
Citera
2020-04-25, 08:56
Medlem
Citat:
Oh shit!

Människan är inte bra på immunitet mot just Coronavirus.

Då återstår distansiering och WHOs hunt'n'kill strategi,

EDIT: Giesecke och Tegnell antog fel helt enkelt

Boss du skriver bra inlägg, testa lite annorlunda med omslut-quote.

Japp, det är en lägre % som får antikroppar än vad man trodde.

Så för att 100% skall få antikroppar så behöver hela befolkningen få COVID-19 kanske 5-6ggr.

Nu behövs ju bara 80% men ni fattar.

således inget alternativ längre, vilket jävla brakfel
Citera
2020-04-25, 08:58
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Men alltså var får du 600.000 ifrån? Så över 50% av Stockholmare är smittade nu?
Sluta snacka massa skit. Helt taget från luften och helt ointressant.
Kom igen nu. Det är du som inte har koll.

FHM har killgissat att 1a maj kommer 26% av invånarna i Stockholms län vara eller ha varit smittade.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/s/skattning-av-peakdag-och-antal-infekterade-i-covid-19-utbrottet-i-stockholms-lan-februari-april-2020 /
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/600-000-smittade-i-stockholm
Citera
2020-04-25, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Mycket intressant artikel av Anna Bäsén i Expressen idag om hur många och allvarliga medvetna fel FHM gjort sedan januari för att förminska risken och oron hos folk i gemen.

https://www.expressen.se/kronikorer/...alsk-trygghet/

Fastnålat inlägg
i dag kl 07:27av Ebba Thorneus
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=309590
Det finns fortfarande många oklarheter kring huruvida man blir immun mot coronaviruset efter en infektion, eller inte – och hur länge en eventuell immunitet varar. I Wuhan i Kina, där pandemin tog sin början i december förra året, börjar man nu leta efter antikroppar mot coronaviruset hos befolkningen.

Studierna har hittills resulterat i både goda och dåliga nyheter. De goda är att avsevärt fler tycks bära på antikroppar än antalet bekräftade fall, vilket tyder på att många som har infekterats endast har haft milda eller inga symtom alls. De dåliga är att bara 2–3 procent av testpersonerna bar på antikroppar.

– Det innebär att en flockimmunitet är långt borta, så ett vaccin kanske är vårt sista hopp, säger Wang Xinghuan, chef för Zhongan-sjukhuset, ett av de största i Wuhan, till Wall Street Journal.

Hur stor andel av befolkningen som måste vara immun mot coronaviruset är det ingen som vet, men enligt experter bör denna andel vara minst 50, kanske 60, procent.

I vilken utsträckning man blir immun mot viruset vet forskarna inte. Redan i dag säljs antikroppstest till privatpersoner i Sverige, men flera forskare och även Läkemedelsverket har varnat för dessa tester.

– Det är inte säkert att man är immun bara för att man har antikroppar, säger Lin Xihong, professor i biostatistik vid Harvard T.H. Chan School of Public Health, till tidningen.

I Wuhan finns flera fall där människor som blivit sjuka av viruset återhämtat sig och testat negativt för förekomst antikroppar, bara för att vid ett senare tillfälle ha testats positivt.

Huruvida detta beror på testerna eller att personerna har infekterats en andra gång, vet inte forskarna. (TT)

===

Oh shit!

Människan är inte bra på immunitet mot just Coronavirus.

Då återstår distansiering och WHOs hunt'n'kill strategi,

EDIT: Giesecke och Tegnell antog fel helt enkelt

EDIT2: FHM har genomgående underskattat viruset enligt min mening

Hur ska ni nu ha det?

Lyckades Wuhan "kväva" viruset med karantän som ni sagt hela tiden? Eller funkade inte karantän och betydligt fler var smittade som du insinuerar nu?
Citera
2020-04-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jo, det vet jag.
Under den här symtomfria perioden testar patienten ofta (alltid?) negativt. Dvs under den perioden ligger viruset latent.

Hur långa perioder det sedan kan ligga latent, och om det alltid gör det, återstår att se.

De här intervallen med symtomfrihet för att sedan bli sjukare än tidigare talar för det jag skrev i inlägget du citerar, på det sätt jag skrev.
Visst, jag tycker bara det är lite väl långtgående att jämföra med HIV, som är ett immunförsvarsvirus.

Det känns för mig snarare som att det primära immunsvaret (första exponeringen) blir för svagt för att bli av med viruset, och att det gör en comeback. Det sekundära immunsvaret är alltid mycket starkare, och ger längre immunitet. Så det behöver inte i sig vara något negativt. Tids nog blir ju folk symptomfria, vad det förefaller.

Om det rent teoretiskt låg latent så är det inte nödvändigtvis något negativt, eftersom man då sannolikt är symptomfri, kanske smittfri, och man kan inte drabbas av samma virus två gånger. Nu tror jag inte det är fallet, eftersom det inte gäller för några andra coronavirus, som delar DNA med detta.

Det är väldigt enkelt att testa negativt, eftersom man bara svabbar ytligt efter virus. Det är i princip symptom i luftrören man svabbar efter, snarare än sjukdomen i sig. Man hostar upp viruspartiklar, som man svabbar efter. Men om man inte hostar, så kan man testa negativt även om man är sjuk.
Citera
2020-04-25, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Innan du yppar ett ord om Italien, ha åtminstone anständigheten att kika på dessa klipp först:

https://www.youtube.com/watch?v=JijKIxgEcLE&fbclid=IwAR2mC2nWVcVhrtjHeqPxB 0PSYiNGCeCQnm1cXzSzrc3z7-j67YXj5QBznSI

https://www.youtube.com/watch?v=ok9Qu5rQRBc

Det går inte att debattera på fullkomligt skeva premisser.

Någon som kan italienska som kan berätta vad klippen handlar om?
Citera
2020-04-25, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Fast i ärlighetens namn tror jag att många är trötta på att ständigt få höra avskum, ynkrygg, förrädare, nazist eller liknande vid varje försök till att debattera ämnet. Jag är nog på ”den andra” sidan jämfört med dig, har försökt att komma med öppna inlägg för att få igång en diskussion med ömsesidig respekt för varandra, men möts av inget annat än pejorativ. Det är så oerhört tröttsamt och inte värt att lägga ner energi på.

Jag tänker helt tvärtom,

-när man ville släppa in flyg från Iran och Kina kallades jag idiot som ville stoppa dom.

-när jag försöker hålla mina barn hemma från skolan är det brott mot skolplikten.

-jag föreslog tidiga åtgärder som karantän på flygplatsen då förstod jag inte att flockimmunitet var da shit.

-när jag inte ville vara del i ett enormt mässlingsparty var jag rysstroll och sionist.

-när jag gråter över våra döda äldre-äldre får jag höra att dom ändå skulle dö.

-när jag postar dödstalen för sverige som är 10ggr högre än Norges så förstår jag inte statistik.

Osv. osv.

Att man nu kan slå fast att jag är på rätt sida och att de som kallat mig för allt möjligt har försökt mörka brott mot de mänskliga rättigheterna är rätt sensationellt.

Du får nog ge min mina två minuter av skadeglädje här, jag blir resonabel igen om en dag eller två oroa dig inte
Citera
2020-04-25, 09:02
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
I kuwait tog dom över ett hotell på flygplatsen och satte alla som kom, och kommer, i karantän i två veckor, inga undantag.

Ja, det är så karantän fungerar. Alla inresande måste sättas i övervakad karantän. De som visar sjukdom isoleras löpande och får vård. Så har det fungerat i alla tider.
Citera
2020-04-25, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven

Sen så tycker jag att det mellan varven är en bra diskussion i tråden och är väl medveten om att jag nu är lite drivande i att häckla, no problem.

Det har kommit fram mycket intressant och jag lär mig mycket hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in