2020-04-25, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Regimen har visat ett nytt foto på Kim Yo-jong för att användas i officiella sammanhang.
Ett tydligt tecken anser jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Det fotot är två eller tre veckor gammalt, tror jag. Inget nytt för dagen alltså.

Jag har mycket svårt att se hur det strängt konfucianska Nordkorea skulle kunna acceptera en kvinna som ledare.

Men det har ju förekommit tidigare, under Sillaperioden tex. Drottning Seondeok.

Om jag inte är fel ute, var hon ansedd som både kompetent och intelligent.

Men jag sänder påståendet till kumabjorn, för ett remissyttrande.
Citera
2020-04-25, 08:03
Medlem
Citat:
Det fotot är två eller tre veckor gammalt, tror jag. Inget nytt för dagen alltså.
Ok, jag såg det först för ett par dagar sedan.

Rykten fullständigt forsar fram på nätet, ett av många är att Kim har setts på promenad i Wonsan.
http://www.donga.com/en/east/article/all/20200425/2047198/1/Kim-Jong-Un-seen-to-be-walking-around-in-Wonsan-says-U-S-official
Citera
2020-04-25, 08:37
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Lokal tid nu i Pyongyang är drygt 14.00.
Kim Jong-un har inte synts till för det 88:e firandet av armens dag.

Rapporterna om att en delegation med rådgivare från Kina, befinner sig landet, behöver nödvändigtvis inte vara uppgivna medicinska sådana, det kan lika gärna röra sig om rådgivare eller rent av en grupp som har i uppdrag från Peking att förbereda en kommande exekution.

Enligt Reuters skall det även vara medicinsk expertis.

Citat:
China sent team including medical experts to advise on North Korea’s Kim, sources say
China has dispatched a team to North Korea including medical experts to advise on North Korean leader Kim Jong Un, according to three people familiar with the situation.

https://www.reuters.com/article/us-northkorea-politics-exclusive/exclusive-china-sent-team-including-medical-experts-to-advise-on-north-koreas-kim-sources-say-idUSKC N2263DW
Citera
2020-04-25, 08:41
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Jag har mycket svårt att se hur det strängt konfucianska Nordkorea skulle kunna acceptera en kvinna som ledare.

Men det har ju förekommit tidigare, under Sillaperioden tex. Drottning Seondeok.

Om jag inte är fel ute, var hon ansedd som både kompetent och intelligent.

Men jag sänder påståendet till kumabjorn, för ett remissyttrande.

Det har förekommit drottningar och generellt är deras rykte gott. Mer intressant är att de ofta varit mer aktiva som änkedrottningar med en gosse på tronen formellt. Därav tanken att Ri Sol-ju förmodligen gärna såg sin son ta över. Likaså sägs det att Kim Jong-ils moder hade ett finger med k spelet emellanåt, men det skulle ju knappast bekräftas officiellt. Fujimoto antyder också något liknande i sin bok.
Citera
2020-04-25, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Enligt Reuters skall det även vara medicinsk expertis.

https://www.reuters.com/article/us-northkorea-politics-exclusive/exclusive-china-sent-team-including-medical-experts-to-advise-on-north-koreas-kim-sources-say-idUSKC N2263DW

... och enligt andra rykten anlände det kinesiska teamet åtta minuter försent...
Citera
2020-04-25, 08:46
Medlem
Kumabjorns avatar
Just nu förekommer det ett foto av Kim Jong-un på lot de parade som uppges vara från Singapore. Men texten i bilden är på japanska och den skall vara från JNN som är ett japanskt tv nätverk. Ingen hejd på ryktena för tillfället.
Citera
2020-04-25, 08:48
Medlem
Kumabjorns avatar
Finns det någon live streaming av KCNA?
Sorgemusik eller Chun Ri-hee i rutan hade ju varit en klar signal.
Citera
2020-04-25, 09:25
Medlem
Citat:
Finns på NK-News/NKpro men jag har inte längre något konto där. Enligt Chad O'Carroll ser det ut som vanligt i TV-rutan och tant Chun har ännu inte ryckt in.
Citera
2020-04-25, 11:03
Medlem
Citat:
Det har förekommit drottningar och generellt är deras rykte gott. Mer intressant är att de ofta varit mer aktiva som änkedrottningar med en gosse på tronen formellt. Därav tanken att Ri Sol-ju förmodligen gärna såg sin son ta över. Likaså sägs det att Kim Jong-ils moder hade ett finger med k spelet emellanåt, men det skulle ju knappast bekräftas officiellt. Fujimoto antyder också något liknande i sin bok.

Tack för klargörandet!
Citera
2020-04-25, 11:04
Medlem
Amadeusss avatar
Många rykten nu som säger att han har avlidit. Ska bli intressant och se vart det leder...
Citera
2020-04-25, 11:05
Medlem
Citat:

Finns flera, men du måste öppna konto.

Dödstyst, (ursäkta) om Kim dock......
Citera
2020-04-25, 11:19
Medlem
Citat:
Just nu förekommer det ett foto av Kim Jong-un på lot de parade som uppges vara från Singapore. Men texten i bilden är på japanska och den skall vara från JNN som är ett japanskt tv nätverk. Ingen hejd på ryktena för tillfället.

Just nu exploderar dödsryktet i så gått som alla nätverk. I Kina sprids uppgifter från olika håll och med olika (overifierbara) källor som ursprung.

De flesta refererar till kontakter nära den Kinesiska utrikesministern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in