Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Tack! Hahaha! Det senaste året av mord och mordförsök får mig fan att drömma om målen. ibland vet jag inte vad jag drömt om eller vad som är sant.
Inte minsta pip från häktningsförhandlingen. Den skulle väl vara 15.30-16.30?
Som jag har rotat i det här fallet så var jag tvungen att släppa tråden ett tag... det blev för mycket skit helt enkelt. Men nu är jag tillbaka och hoppas innerligt att Karin blir inlåst för lång tid.
Med allt jag vet om henne så borde hon låsas in för gott för att skydda HOL och barnen.
Artikeln i Expressen uppdaterades kl 17.02 i dag.
Toppjuristen häktad för förberedelse till mord
STOCKHOLMS TINGSRÄTT Publicerad 24 apr 2020 kl 12.24 Uppdaterad 24 apr 2020 kl 17.02
Toppjuristen häktas på sannolika skäl misstänkt för stämpling och förberedelse till mord på advokat Henrik Olsson Lilja hösten 2018.
Samtidigt fortsätter utredningen där hon misstänks ha beordrat mordförsöket 2019.
På fredagseftermiddagen hölls häktningsförhandling mot toppjuristen vid Stockholms tingsrätt. Hon medverkade på videolänk från Kronobergshäktet sedan hennes hälsa bedömdes stå i vägen för att närvara på plats. Förhandlingen inleddes strax efter 15.30 och snart stängdes dörrarna för allmänheten.
Beskedet efteråt, vid 17-snåret, var att toppjuristen häktas på sannolika skäl misstänkt för förberedelse och stämpling till mord på Henrik Olsson Lilja hösten 2018.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-begars-haktad/