2020-04-24, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Vad spelar det för roll om de äger LinkedIn? Blev iofs
häromdagen kontaktad av en någorlunda seriös headhunter via LinkedIn, men det har knappast med Corona att göra.

Väl uppmärksammat, det spelar inte nån roll alls i det här fallet.

Blev lite väl entusiastisk av mitt eget brandtal och flummade loss lite där.
Citera
2020-04-24, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Börsen har absolut ingenting att göra med fundamenta längre. What so ever. Den styrs enbart av stimulanspaket och inflation. Ingenting annat. Skall bli intressant att se hur länge de kommer hålla den uppe. Men om/när de väl släpper taget - ja då blir det åka av.

Skulle det bli en större dipp än i mars så skulle nog de som var snabba att hoppa på igen den här gången nog tveka att gå in så snabbt igen vilket nog också skulle göra sitt.
Citera
2020-04-24, 09:06
Medlem
Haddock93s avatar
Ser ut som att det blir en blodröd dag idag.

Någon som har tips på fynd?
Citera
2020-04-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ser ut som att det blir en blodröd dag idag.

Någon som har tips på fynd?
Telia och Getinge känns löjligt nedtryckta i mina ögon, Getinge har gått ner efter rapporten med fantastiska siffror, och ett ännu bättre Q2 på gång.
Citera
2020-04-24, 09:22
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Satt och lyssnade på nyheterna...

Man skall ju köpa när det ser som mörkast ut sägs det och det är väl vad börshandlarna gör nu, haha.

Men min inre tjur står mest och slokar, det är ingen geist i honom. Han är inte alls sugen på att stångas, det låter dystert på alla fronter. Tittade på Lupes uppgång... kan det vara räntan?? LUPE har ju lån.

Lite sugen på att snabbt ta hem en vinst där och lägga i stridskassan... jag ligger 14% upp, och det är ju inte mycket men okej på ett så kort spek.... vad har jag ägt dom i... säg en månad.

Det skall bli intressant med börsen imorgon. SAAB rapporterar och jag lägger LUPE för bevakning på sälj.

G'natt, imorgon är en ny dag.

De (LUNE) kan ju bara gå på ett håll. Oavsett vad som händer, med oljekris osv., så går de ju upp! Men jag föredrar det gamla smeknamnet.
Citera
2020-04-24, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Telia och Getinge känns löjligt nedtryckta i mina ögon, Getinge har gått ner efter rapporten med fantastiska siffror, och ett ännu bättre Q2 på gång.

Jag köpte Getinge nu på morgonen. Kanske var lite het på gröten men jag tror på den långsiktigt. Den här krisen är inte över på länge, det kommer behövas material (tyvärr).
Citera
2020-04-24, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
De (LUNE) kan ju bara gå på ett håll. Oavsett vad som händer, med oljekris osv., så går de ju upp! Men jag föredrar det gamla smeknamnet.

Ja det är en lustig aktie. Jag köpte den i mitten på mars för 160:- och sålde den innan påsk för 223:-

Men trots oljekris och annat så går den bara upp. Tänkte köpa den igen här om dagen när den var under 200:- men det är lätt att vara efterklok

Det känns nästan som mani i vissa aktier. Är det för att folk sitter hemma mer än vanligt och handlar hej vilt?
Citera
2020-04-24, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Jag köpte Getinge nu på morgonen. Kanske var lite het på gröten men jag tror på den långsiktigt. Den här krisen är inte över på länge, det kommer behövas material (tyvärr).
Nja , marknaden börjar bli mättad på respiratorer , och vem kommer köpa respiratorer om nått år ,ingen!
Citera
2020-04-24, 09:50
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ja det är en lustig aktie. Jag köpte den i mitten på mars för 160:- och sålde den innan påsk för 223:-

Men trots oljekris och annat så går den bara upp. Tänkte köpa den igen här om dagen när den var under 200:- men det är lätt att vara efterklok

Det känns nästan som mani i vissa aktier. Är det för att folk sitter hemma mer än vanligt och handlar hej vilt?

Jag gjorde, mot bättre vetande, likadant. Men den vägrar gå ner på ett meningsfullt sätt. Likväl den aktie som gått bäst för mig.
Citera
2020-04-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Nja , marknaden börjar bli mättad på respiratorer , och vem kommer köpa respiratorer om nått år ,ingen!

Så kan det ju vara förstås. Det visar sig
Citera
2020-04-24, 09:53
Avstängd
Volvo är väl ganska bra att köpa nu? under 120
Citera
2020-04-24, 09:54
Medlem
Citat:
Så kan det ju vara förstås. Det visar sig
ja ,Getingen borde spara i ladorna får det kommer bli tvärstopp inom en snar framtid , men vi vet ju hur det brukar gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in