2020-04-23, 22:51
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Mycket imponerande insatser, och särskilt från det vinnande laget! Hatten av!
Citera
2020-04-23, 22:55
Medlem
Klasskillnad i finalen, Lotta imponerade stort!
Citera
2020-04-23, 23:02
Medlem
Inte direkt oväntat men ändå jävligt starkt att totalt mosa motståndet i både semifinal och final. Lyfter på hatten!
Citera
2020-04-23, 23:03
Medlem
bfjs avatar
Japp idag ångade de på bra faktiskt, med en väldig variation på frågorna.

Erik var mycket snabbare i UP än vad jag trodde, var rädd att han skulle haka upp sig på någon men drog en riktig rivstart sen gick det bara av farten.

Slut för denna säsong men det kommer ju en ny. Vardagen blev dock lite tråkigare igen.
Citera
2020-04-23, 23:04
Moderator
Dr Kings avatar
Välförtjänta vinnare
Poängskillnaden kan som vanligt nästan helt förklaras av Under Pressure där framför allt Tornving igår presterade långt under sin normala nivå.
Citera
2020-04-23, 23:19
Medlem
Imponerad av hur mycket lagen kan, framförallt Erik Haag är oerhört allmänbildad. Hade inte förvånat mig om han är en sån som svarar rätt på typ 4/5 frågor i TP om han spelar det spelet. Hade jag tävlat själv mot Erik och Lotta i finalen hade jag blivit utklassad med tennissiffror, det vågar jag nog lova. Kommer de köra det här programmet på regelbunden basis nu tror ni under hösten och våren som de gjort senaste säsongerna? Verkar ju vara väldigt många som kollar på det jämfört med andra TV-program som sänds på vardagskvällar.
Citera
2020-04-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Kommer de köra det här programmet på regelbunden basis nu tror ni under hösten och våren som de gjort senaste säsongerna? Verkar ju vara väldigt många som kollar på det jämfört med andra TV-program som sänds på vardagskvällar.

Skulle väl tippa att det har 1-2 säsonger kvar o sen kommer de förmodligen dra igång något nytt
Citera
2020-04-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Skulle väl tippa att det har 1-2 säsonger kvar o sen kommer de förmodligen dra igång något nytt

Kanske, det får väl tiden avgöra. Men Filip (eller om det var Fredrik) sa väl idag ungefär något i stil med att bucklan kommer byta hem varje år nu. Med tonen att de kommer köra typ 10 säsonger till. Breaking News körde de väl f.ö. ett jävla bra tag.
Citera
2020-04-23, 23:59
Medlem
Nån som vet hur mycket deltagarna får för att ställa upp? Får man nåt extra om man går till slutspel?
Kanske också en förhandlingsfråga? Vissa deltagare är ju mer attraktiva än andra. Skulle tippa att Janne Josefson får rätt bra betalt om han vill ställa upp och göra bort sig en säsong till.
Senast redigerad av bigslicer 2020-04-24 kl. 00:03.
Citera
2020-04-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Vilket jäkla hjärnsläpp på sifferkombinationerna på låset. Fredrik skulle lagt in ett veto och vägrat dela ut poäng. 36 000 kombos? 640? Skulle verkligen vilja höra resonemangen.

Fast det kändes inte ens som hjärnsläpp för jag tyckte inte att jag såg någon pollett trilla ner när de fick svaret.
Själv var jag övertygad om att båda burarna skulle ge rätt svar och undrade varför de körde med "närmast vinner".
Som sambon sa: "Det där är ju en idiotfråga."

I övrigt skäms jag inte ett dugg över att jag inte hade en aning om Anna Anka-frågorna.
Citera
2020-04-24, 02:27
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Blir också väldigt konfunderad över varför så pass många verkar tro att det är 52 delstater i USA (bland annat trodde Cecilia och Janne det också när de fick den idiotfrågan). Tänker de att det är 50 i fastlandet och sen även Hawaii och Alaska kanske? Vilket fall som helst, håller med många härinne att det är kusligt hur dåliga de är i matte i detta programmet, inte minst idag. 36000 sifferkombinationer? 1^10 = 100 miljarder Jag kunde, och har kunnat alla mattefrågor jag hört ställas i det här programmet - men samtidigt svarar jag bara rätt på typ 1/5 frågor i "ämnesfrågorna". UP brukar jag vara väldigt duktig på själv också om jag får säga, förrutom kanske "i vilket land finns den här platsen" och "vem är kändisen på bilden".

52 kanske är en mer befäst siffra än 50 i folks medvetanden. Dels är det antal veckor på ett år. Dels tror jag att hjärnan kanske tänker att 52 är en mer exakt gissning, och att 50 känns för svepande på nåt sätt. Vet inte, det är bara en teori, men uppenbarligen tycks det vara ett mycket vanligt fenomen att folk reflexsvarar 52 som Micke Tornving och andra deltagare har gjort.
Citera
2020-04-24, 08:33
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Fast det kändes inte ens som hjärnsläpp för jag tyckte inte att jag såg någon pollett trilla ner när de fick svaret.
Själv var jag övertygad om att båda burarna skulle ge rätt svar och undrade varför de körde med "närmast vinner".
Som sambon sa: "Det där är ju en idiotfråga."

I övrigt skäms jag inte ett dugg över att jag inte hade en aning om Anna Anka-frågorna.

Reagerade exakt likadant.
Var tvungen att spola tillbaka ifall jag missuppfattat frågan.
Fanns bara två alternativ i min hjärna, 10000 och om man slarvade 9999.
Din sambo var spot on.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in