2020-04-13, 13:03
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Cicilia Frode vinner lätt matchen om självgodhet.

Betänk bara hennes (omöjliga) dubbeltänk: Hon tycker att hon egentligen är för bra, djup, begåvad och svår för att vara kändis. Men samtidigt är hon för bra för att vara en av folket, därav drivkraften att bli kändis.

Måste vara något slags rekord i självupptagenhet. Hon är liksom bättre än alla i sitt eget huvud. För bra för att vara en kändis, samtidigt som hon är dömd till att vara just kändis eftersom hon är bättre än alla "vanliga" människor..

..bara i Cecilias eget huvud..
Citera
2020-04-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Tänkte också på Björn Ranelid. Tycker som du att han är omöjlig att genuint avsky.

Det för tanken till olika typer och grader av självgodhet.
Många av de avhandlade kan placeras in i olika genrer av självgodhet.

En del pompösa, öppet skrytsamma. Många platsar här.

Andra är omedvetet lite dumt självgoda. Mer som stolta små barn. Sportkommentatorn "Blomman".

Och en grupp som är som stolta tuppar. Sätter sig inte på folk, utan tycker om att trumpeta ut hur bra dom är och vill bli älskade för det. Ranelid. Ernst. K. Zlatan.

Vi möter alla tre typerna här på Flashback också.

Mer svårplacerad är en sån självgod herre som GW Persson. Han älskar att sola sig i glansen av uppmärksamhet. Och ser alltid till att mata den på välvalt sätt. Inget som retar mig. Men en
del poliser.

En del kan ha karisma som drar till uppmärksamhet. Och använder den smart, som Persbrant.
Klart han är självgod, men inte heller honom retar jag mig på.

Gjorde ett tankeexperiment. Gick in i känslan att ALLA dessa självgoda människor var underbara och av mig älskade. En tripp som heter duga.

Zlatan passar inte in i den gruppen, han har någon form av omvänt napoleonkomplex. Öppen mobbare som gillar att trycka ner folk och sparka på dem både, och då menar jag inte enbart figurativt.
Citera
2020-04-23, 16:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Betänk bara hennes (omöjliga) dubbeltänk: Hon tycker att hon egentligen är för bra, djup, begåvad och svår för att vara kändis. Men samtidigt är hon för bra för att vara en av folket, därav drivkraften att bli kändis.

Måste vara något slags rekord i självupptagenhet. Hon är liksom bättre än alla i sitt eget huvud. För bra för att vara en kändis, samtidigt som hon är dömd till att vara just kändis eftersom hon är bättre än alla "vanliga" människor..

Vem fan är Cicilia Frode?

Nej, jag tänker inte googla henne.
Citera
2020-04-23, 19:22
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vem fan är Cicilia Frode?

Nej, jag tänker inte googla henne.

Skådespelerska, var mest i ropet för typ 15-20 år sedan. Det jag kan komma på är TV-serierna "Mäklarna" och "Fröken Marianne" (filmatisering av en av Fredrika Benedictssons böcker).

Båda dessa TV-serier var riktigt bra och rekommenderas varmt! (Speciellt "Mäklarna").
Citera
2020-04-23, 19:27
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Var har du hört detta om henne, är det något hon har sagt själv?

Jag tyckte att hon verkade lite märklig när hon ställde upp i Roast på Berns. Bara stod där och kritiserade humorlöst objektet på ett anklagande och menlöst sätt för att sedan gå av scenen. Som om hon inte hade förstått briefen innan hon tackade ja till att ställa upp.
Citera
2020-04-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Var har du hört detta om henne, är det något hon har sagt själv?

Jag tyckte att hon verkade lite märklig när hon ställde upp i Roast på Berns. Bara stod där och kritiserade humorlöst objektet på ett anklagande och menlöst sätt för att sedan gå av scenen. Som om hon inte hade förstått briefen innan hon tackade ja till att ställa upp.
Hennes roast var ju klockren, tror du missförstår henne.
Citera
2020-04-23, 20:48
Medlem
elbels avatar
Carl Bildt, så jävla kul när wikileaks släpptes

90% av kändisarna platsar här, mer intressant att diskutera de andra 10%
Citera
2020-04-24, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
90% av kändisarna platsar här, mer intressant att diskutera de andra 10%

Om de andra 10% inte är självgoda så platsar de inte i denna tråd, den är ju till för de 90%. Sen hoppas jag att det är något lägre än 90%, ex.vis Tomas Ravelli var riktigt skön när vi sprang på honom med jobbet.

Man känner direkt igen en sån självupptagen kändis som rör sig ute bland vanligt folk. Var i samma barnklädesaffär som en välkänd kvinna med man o barn förra veckan och det klickar direkt på självupptagenheten. Hög röst, drar runt som hon äger affären, tar all plats och förväntar sig vip-behandling i alla avseenden.

Det går snabbt också, såg dessa fjantiga idol-ungar på turné backstage och de var också hela fulla av sig själva. Då hade de ändå bara varit i tv några månader. Det är som en slags sjuka där de fått tunnelseende och föraktar vanligt folk. Snart är dock dessa vanliga has-beens när nästa säsong drar igång. Komiskt.
Citera
2020-04-24, 07:09
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Carl Bildt, så jävla kul när wikileaks släpptes

Vad kom fram då ang främmande makt...?
Citera
2020-10-10, 11:53
Medlem
Darkwinds avatar
Detta var en rolig tråd. Skönt att få le lite ibland. Ni har så rätt. Har inte läst hela än.
Citera
2020-10-26, 21:19
Medlem
GusFrings avatar
Journalister och ståupp-komiker förefaller vara de värsta när det kommer till detta. Jag menar:

Magnus Betnér
Jan Guillou
Jan Helin
Patrick Ekwall
Per Moberg
Oisin Cantwell
Özz Nuyen
Filip Hammar
Henrik Schyffert
Oisín Cantwell
Anders Lindberg

Sen en del som varit programledare och/eller skådespelare som Paolo Roberto och Per Moberg.
Senast redigerad av GusFring 2020-10-26 kl. 21:36.
Citera
2020-10-27, 00:31
Medlem
TheSlyFoXs avatar
Tycker ni har ringat in dom rätt bra, lägger till Alexander Bard ifall han inte nämnts tidigare kan tycka att han är lite självgod ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in