2020-04-23, 14:07
Medlem
AnnaDeas avatar
Happ, där rasslade det in +89 för tillfället.

Sverige gick nu över 2000 döda.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Nästan 100 nya döda senaste dygnet!

Massmordet fortsätter.

Finland döda: 172
Norge döda: 189
Sverige döda: 2028

Not to worry... Det är bara eftersläpningar i rapporteringen sedan Digerdöden...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ok, men samtidigt: ju mer man röker, desto mer nikotin? Har läst att folk skrivit om snus som ”vaccin” lite skämtsamt. Då får man ju nikotin utan att sabba lungorna.

En prilla har i runda slängar 8mg nikotin medans 1 cigarett har 0.8-1mg. SÅ ja snus är ju att föredra om man nu vill ha nikotin eller Apotekets tobaksfria snus med nikotin (4mg).
Citera
Medlem
84 nya dödsfall. Inte få, men inte jättemycket.

Belgien har ju ungefär samma befolkning som vi. Idag har de åter en mycket högre dödssiffra - 228.

560 döda per miljon invånare, vi har runt 200.

Varför är det så stor skillnad, någon som har en teori? Räknar de annorlunda, ligger de före oss i pandemin?
Citera
2020-04-23, 14:08
Medlem
Stones avatar
Modellering är inte verkligheten... kan de inte börja räkna antalet döda och använda det värdet för att styra besluten i fortsättningen? De verkar verklighetsfrånvända.

Det är inte "hårdfakta", antalet döda är HÅRDFAKTA.

just ja... tvätta händerna och ta ansvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Du menar de epidemiologer som bl.a. sa:
"smittan kommer inte hit",
"vi kommer inte få någon inre smitta i Sverige",
"åk till Alperna, smittan finns bara i låglandet",
" det är sex miljoner smittade i Stockholm",
" ingen fara med 38 000 på Friends Arena"etc. etc.

NEJ ,det är svårt att lita på de som har haft så många fel så många gånger.

Har du hört någon av dem säga hur många dödsfall vi kommer att få i Sverige?

Their original model predicted a 0.025% IFR and they estimate roughly half needed for flock immunity. More people have already died than their original estimates of 1,250.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Har snusat i 25 år. Bara varit redigt sjuk i vuxen ålder en gång och det var i svininfluensan för 10 är sedan. Snus kanske är en mirakelkur mot virus.

Jag hoppas de gör studie som inkluderar snus. Nikotin i sig har flera hälsoboostande egenskaper om vi exkluderar tobaken i sig.
Citera
2020-04-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Men även till viss del pga att det inte finns vaccin skulle jag tro.
Jo men det finns ju inga vaccin mot vanliga förkylningar heller som också kan orsakas av Corona-virus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Är det någon som listat ut hur en 40årig sköterska kunde dö hemma?

Varför inte IVA?

Är ju svårt att veta, kan bara spekulera utifrån vad man läst i andra fall att det kan gå snabbt ibland, man kanske får en blodpropp (som CNN pratade om hade hänt i några fall av yngre), eller annan komplikation, svårt att veta...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pliiisken
ALLA SNUSARE GTFIH! Vi ligger bra till mina snusande kamrater!

Fan, det är ju nästan så att man blir tårögd! Jag visste att jag valde rätt trots att morsan gnällde när jag var ung. Farsan som blev så kokt bara för att nån femma från hans ficka råkade gå till Röda lacket. Och lärarna i skolan som gnällde så förbannat bara för att en och annan prilla åkte i taket. Va fan, alla blir glada av prickigt ju!! Sist men inte minst de första pöken man fick, som krävde att prillan skulle ut innan den sure skulle in.

Vad säger ni nu då ?? Pudla för i helvete!! Vi hade rätt hela tiden!! Vi har helt enkelt förberett oss hela livet för denna kris! Snusare vinner i självbevarelsedrift!

Lystring till alla ni som inte snusar!
Det är aldrig försent att börja! Allt som krävs är lite självdisciplin och jävlar anamma!

Boyaschaka!!
Senast redigerad av Krmkr 2020-04-23 kl. 14:17.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Bara jag som tycker att Anders Wallensten verkar mer stressad och orolig än vanligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Not to worry... Det är bara eftersläpningar i rapporteringen sedan Digerdöden...

From as far back as the 6th of April, and with still a large number of days to update fully in the backlog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in