2020-04-23, 08:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Menar du att UW alltså är en mycket skicklig skådespelare dessutom som under nästan två års tid lyckas spela sån teater att ingen fattar någonting, förutom att han är impulsstyrd mördare?
UW är alltså en klassisk psykopat enligt dig? Är det så vi ska se på dig glorian?

Se på mig? Vad menar du med det?

Nej, jag tror inte att UW är en psykopat.
Snarare någon som kan göra nästan vad
som helst för att skydda sina barn.
Citera
2020-04-23, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet du om UW och HW fortfarande är ett
par?
Jag vet att HW är skriven på en annan
adress nu.

Så snaskigt att ha ett förhållande med extradottern, är du säker på att det förhåller sig så annars börjar jag snart tro att du är svartsjuk pga alla dina frågor om UW?

Jag undrar bara vem UW kan ha haft ett hett samtal med halva natten medans LW blev mördad? För han hade väl alibi din käre UW?
Citera
2020-04-23, 08:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Så snaskigt att ha ett förhållande med extradottern, är du säker på att det förhåller sig så annars börjar jag snart tro att du är svartsjuk pga alla dina frågor om UW?

Jag undrar bara vem UW kan ha haft ett hett samtal med halva natten medans LW blev mördad? För han hade väl alibi din käre UW?

I FUP berättar LWs mamma att UW
berättat för dem att han och HW har ett
förhållande.
Mamman tror inte att LW skulle ha uppskattat det.
Citera
2020-04-23, 08:48
Medlem
Citat:

Alla föräldrar skyddar sina barn hoppas jag, varför skulle det vara något konstigt?
Citera
2020-04-23, 08:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Jag har uppfattat UW som en närvarande och fantastisk pappa och som du säger gör vi föräldrar nästan vadsomhelst för våra barn - men vad skulle ha kunna inträffat som skulle ha orsakat att han skulle vilja mörda henne? Det känns som att han var mån om att hon skulle finnas kvar i barnens liv och att de skulle få allt att fungera för barnen. Isåfall skulle mordet skett tidigare. De två hade hittat nån slags plattform att fungera ihop på distans för barnen. Något som hedrar dem båda. Hon slogs ihjäl brutalt med slag mot ansikte/huvud enbart. Det säger mig mer att det handlar om passion/drama och att det var väldigt personligt. De var skilda. Jag får inte riktigt ihop den bilden du målar fram du får gärna förtydliga. Dessutom har UW alibi. Eller hur tänker du nu?
Citera
2020-04-23, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
När jag lyssnade på förhören med SD och hur han uttryckte sig om HD. Nu citerar jag inte ordagrant men hur han vacklat i början tyckt att hon är ju söt men... så fick jag känslan som jag inte kunde skaka av mig att om inte LW varit som hon var så hade det lika gärna kunnat vara HD som fick stryka på foten. Jag tror att just det faktum att HD tog sig ur sin depression och höll sig lugn och lät sig kontrolleras i allafall till viss del räddade just hennes liv. Det känns som att det lika gärna hade kunnat gå på andra hållet - att HD mördades för LW's skull. Men hon var lite för jobbig och lät sig inte kontrolleras lika lätt. Roligt i början men tröttsamt i längden tror jag han tyckte. Jag är rädd att han kommer att hitta på mer. Han är i stil med Möller. Ljuger lika obehindrat. Lika kall.

Det kommer mer, ja det tror jag! Han kommer att "åtgärda" allt och alla som sätter käppar i hans hjul. Den här personen är lättkränkt och agerar inte som andra vanligtvis gör.
Citera
2020-04-23, 08:53
Medlem
Citat:
I FUP berättar LWs mamma att UW
berättat för dem att han och HW har ett
förhållande.
Mamman tror inte att LW skulle ha uppskattat det.

Och då måste de ha mördat LW för att hon inget skulle få veta menar du?
Uppfattar jag dig rätt nu??
Citera
2020-04-23, 08:53
Medlem
SD ville i olika perioder att hans "fruar" skulle råka ut för bilolyckor och det var inga dödshot, enligt honom. Då har han säkert en stor förståelse för om någon närstående till L tänker en tanke och önskar honom detsamma om frisläppandet från häktet innebär en friande dom.

S och H är befriade från L och det skulle bli så bra. I rätten säger både S och H att äktenskapet är över, men enligt Hs mamma i förhör, fanns planer på omgifte. Det kan tolkas som att såna tankar fanns när man tittar på S loggningar från resan till Nederländerna i början av september -18 då de firade Hs födelsedag. Nu kanske de har tänkt om, men om inte är det nog bra om de väntar en tid, för syns skull.

Jag läste S brev till "kompisen" BL & Co och kan inte se något som skulle kunna hänvisas till rimligt tvivel. Han radar upp punkter på detaljer som snarare hjälper åkl och utredarna vidare ifall de har i uppgift att plocka fram ny bevisning till ett ev överklagande till HR.

Någon i tråden påtalar S mobils uppkopplingar på Wifi-näten. Det verkar som att han varit aktiv mest hela natten i sitt hus. Åkl borde även ha kopplat in holländarna när det gäller IT-forensiken. De har tydligen en teknik som kan visa var exakt i huset han rört sig med mobilen.

Jag har sett en hel del intressanta frågor i tråden. Om åkl tänker överklaga skulle hon ha nytta av en sammanställning. Den bör inte redovisas i tråden med tanke på att medlemmarna i "Team Fusk" har rört sig härinne.
Citera
2020-04-23, 08:54
Medlem
Citat:
Vet du om UW och HW fortfarande är ett
par?
Jag vet att HW är skriven på en annan
adress nu.

Varför detta stora intresse för UW och hans parrelationer?
Vad kommer det sig att du tagit reda på att HW är skriven på annan adress?

Vad har detta med mordet på LW att göra?
Citera
2020-04-23, 08:54
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det kommer mer, ja det tror jag! Han kommer att "åtgärda" allt och alla som sätter käppar i hans hjul. Den här personen är lättkränkt och agerar inte som andra vanligtvis gör.

Han ville ju att grannen Therese skulle ladda ner appen Telegram och antydde att han skulle hämnas på folk på fb.
Citera
2020-04-23, 08:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Uppgiften om förhållandet nämndes av LWs mor i FUP, och är således inget "snaskigt" påstående. G*n sade att hon "tror inte att L*na skulle tyckt om utvecklingen av den relationen".

Uppenbarligen beslutades att denna uppgift kunde vara av betydelse för utredningen, istället för att annars ha hamnat i slasken. Så det finns ingen anledning för dig att angripa andra trådpostare som refererar till UWs och extradotterns relation.
Citera
2020-04-23, 08:58
Medlem
Citat:
Han har kanske inte planerat själva mordet mer än att han beställt det i så fall:..eller möjligtvis att någon han känner beställt det:
Sen var han kanske med på brottsplatsen eller stax intill för att försökra sig om att det utfördes eller rentav för att få ut henne till planket och någon annan tog över där?

Mördaren hade nog en rymddräkt på sig eftesom inga spår lämnades, då blir beställaren kaxig kanske? De har ingenting på mig, de kommer aldrig lösa mordet? Åtminstone vet man nog en hel del när man uttrycker sig så?
Dessutom så ringer man inte en person om man vet att den man låtsas söka efter, inte lever. Och Stefan ringde inte en enda gång till Lena medans alla andra gjorde det....varför ringde inte Stefan till Lena när han borde varit utom sig av oro?

SD:s säkerhet inför poliser och FL är förbryllande. Han verkar inte oroa sig för att upptäckas.
Inte heller HD är osäker på att sätt än sitt minne.
Vore hon jätteskraj skulle hon aldrig uttryckt
"Hoppas hon är död" till sin chef - borde inte ens ha klarat att gå till jobbet utan sett till att vara hemma - med "trötthetssyndrom" eller "packa inför rekreationsresan" för att i lugn och ro kunna följa händelsernas utveckling i media och omgivningen. Chefen känner ju till hennes tidigare ohälsa osv.
I vilket fall, SD kommenterar sig själv som en sportjournalist emellanåt, kallar sig själv för SD
i kommentatorsbrevet efter rättegångens slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in