2020-04-23, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Det är vad jag också tror. Dessutom tror jag att UW är en bra person. Någon som inte skulle lösa problem med mord, punkt.

Precis det är min uppfattning också, UW är stabil och sansad, precis som en militär ska vara. Inväntar order och rätt tillfälle innan de agerar, det blir inget mord i affekt och inget planerat mord heller. Finns inte ens i tanken så hur glorian ska orka träla med detta och få ihop det till troligt går inte hahaha men hon ger sig inte och det är helt galet 🤭
Citera
2020-04-23, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack! Har läst med intresse. Problemet som LW gestaltar berör många människor - som kan känna igen sig - men oftast i mindre omfattning. Hon gjorde en stor roll av sin person.
Precis som du beskriver brukar jag själv tänka, se framför mig, hur hon förmodligen hann uppfatta vad som höll på att ske. Vilken antiklimax.
Sorgligt nog.

Absolut, L är varken den första eller den sista som vill åt uppmärksamhet. Problemet är dock att om du inte förmår tygla det behovets omfattning, då hamnar du i ett underläge, där du gör dig beroende av omgivningens godtycke och bekräftelse. Utåt sett blir du kanske uppfattad som populär, men inuti rätt ensam. Du blir en pleasar som dansar inför publik, samtidigt som du både exponerar och exploaterar dig själv.

Det är ungefär som myten om den lyckliga horan. Folk som försvarar den bilden är oftast självdestruktiva eller själv torskar.

Från och till, ville L sluta dansa efter S och hans pipa och hans radiotystnad. Dessvärre ville hon mot slutet inte bara göra uppror mot det hon uppfattade som hans kontroll, utan även hämnas och förödmjuka honom. Den kombinationen blev uppenbarligen inte lyckad.

En sådan maktförskjutning var han aldrig förberedd på utan det var utanför hans comfort zone. Den rollfördelningen blev ett nederlag han inte var beredd att axla. Mr Nice blev inträngd i ett hörn, och strax var det dags för honom att inta podiet och själv dansa, den här gången utgjorde L publik.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-04-23 kl. 06:41.
Citera
2020-04-23, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag kastar ut lite funderingar.

Någon bekant till SD sa (ungefär) att om det var SD som mördade Lena så trodde hon att det skulle kunna skett spontant i stunden, men ändå med rigorös planering innan.

Vad tror ni hon menade med det? Vad innebär det? Låt säga att SD är mördaren. Hur klarade han av att inte lämna något spår efter sig? Hur var han klädd? Använde han något tillhygge? Inget hårstrå ingenting, mer än spermafläckarna som hade kunnat hamna på kjolen vid annat tillfälle och lite blod på en ring.

I förhören verkar han så självsäker, säker att de inte har något som klart binder honom till mordet. Hur lång tid tror ni han kan ha planerat detta? Han svarar ganska enkelt på deras frågor, försäger sig inte, ger dem ingenting.

Han har kanske inte planerat själva mordet mer än att han beställt det i så fall:..eller möjligtvis att någon han känner beställt det:
Sen var han kanske med på brottsplatsen eller stax intill för att försökra sig om att det utfördes eller rentav för att få ut henne till planket och någon annan tog över där?

Mördaren hade nog en rymddräkt på sig eftesom inga spår lämnades, då blir beställaren kaxig kanske? De har ingenting på mig, de kommer aldrig lösa mordet? Åtminstone vet man nog en hel del när man uttrycker sig så?
Dessutom så ringer man inte en person om man vet att den man låtsas söka efter, inte lever. Och Stefan ringde inte en enda gång till Lena medans alla andra gjorde det....varför ringde inte Stefan till Lena när han borde varit utom sig av oro?
Citera
2020-04-23, 07:26
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tråden har visat för den som velat läsa med öppna ögon att det finns betydligt fler än SD som skulle kunna ha motiv att döda LW..
Berätta gärna vilka dessa är och motivera varför.
Citera
2020-04-23, 07:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har samma intryck av UW som du.
Jag menar inte att han skulle ha planerat
mordet för att få en stabilare
familjesituation. Inte att han gjort något
logiskt beslut.
I så fall så tror jag att något fått bägaren
att rinna över för honom.
Om det stämmer att han är konflikträdd så
har han tagit emot och accepterat mycket.
Alla har en gräns för hur mycket vi kan ta
emot innan vi exploderar.
Varför skulle han vara konflikträdd?
Det är bara den mycket labila Malin som anser det.
Du kan väl ändå inte mena att du har någon tilltro till hennes sjuka blogg?

Alla andra har bara positiva saker att säga om UW.
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Det är vad jag också tror. Dessutom tror jag att UW är en bra person. Någon som inte skulle lösa problem med mord, punkt.
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Precis det är min uppfattning också, UW är stabil och sansad, precis som en militär ska vara. Inväntar order och rätt tillfälle innan de agerar, det blir inget mord i affekt och inget planerat mord heller. Finns inte ens i tanken så hur glorian ska orka träla med detta och få ihop det till troligt går inte hahaha men hon ger sig inte och det är helt galet 🤭
Citera
2020-04-23, 07:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Berätta gärna vilka dessa är och motivera varför.

Beholder - LW hade parallella intima relationer.

Någon kvinna som skulle med till Norge som var kär i Beholder och som inte
uppskattade konkurrensen från LW,

TT - LW hade parallella intima relationer.

MgL - LW hade parallella intima relationer.

MrVinter - LW hade parallella intima relationer.

Jontemyra - LW hade parallella intima relationer.

Coco_c - LW hade intima relationer med
andra men ville inte ha det med honom.

LagAmie - LW hade intima relationer med

UW - LW missköte barnen så att de mådde
dåligt.

HW - LW missköte barnen så att de mådde
dåligt.
Citera
2020-04-23, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag kastar ut lite funderingar.

Någon bekant till SD sa (ungefär) att om det var SD som mördade Lena så trodde hon att det skulle kunna skett spontant i stunden, men ändå med rigorös planering innan.

Vad tror ni hon menade med det? Vad innebär det? Låt säga att SD är mördaren. Hur klarade han av att inte lämna något spår efter sig? Hur var han klädd? Använde han något tillhygge? Inget hårstrå ingenting, mer än spermafläckarna som hade kunnat hamna på kjolen vid annat tillfälle och lite blod på en ring.

I förhören verkar han så självsäker, säker att de inte har något som klart binder honom till mordet. Hur lång tid tror ni han kan ha planerat detta? Han svarar ganska enkelt på deras frågor, försäger sig inte, ger dem ingenting.

Blod i skon också. Det förklarar han bort.
Förstår inte hur han kan komma undan med förklaringar som inte väcker tvivel. Tex att hon blödde massor vid sex typ varje gång. Det har kunnat motbevisas genom att förhöra andra som hade sex med LW som berättar att hon inte blöder vid sex. Inga trosor hade blod i sig heller eller filten de hade sex på. Blir så frustrerad på det.
Tror han hade någon form av skydd på skorna. De hittade väl aldrig kläderna han hade på sig vid tiden för mordet?
Citera
2020-04-23, 07:56
Medlem
Stämmer det att han erbjöd sina lösenord till Google Maps till utredarna 2018 men att de inte tog emot dem men att när de ville ha dem 2019 så ville han inte ge dem eftersom han trodde det kunde förlänga hans tid i häktet??
Citera
2020-04-23, 08:03
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Stämmer det att han erbjöd sina lösenord till Google Maps till utredarna 2018 men att de inte tog emot dem men att när de ville ha dem 2019 så ville han inte ge dem eftersom han trodde det kunde förlänga hans tid i häktet??
Det stämmer.
Citera
2020-04-23, 08:06
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Menar du 15 maj? Nyfiken på var du har uppgift om buggning ifrån. Enl HÖK/HAK rapport är det först senare kommunikation övervakas och avlyssnas.

Det kan vara så att jag blandar ihop. Jag har för mig att bilen var buggad - men jag kan ha fel. Han kanske trodde att det var så oavsett.
Citera
2020-04-23, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Beholder - LW hade parallella intima relationer.

Någon kvinna som skulle med till Norge som var kär i Beholder och som inte
uppskattade konkurrensen från LW,

TT - LW hade parallella intima relationer.

MgL - LW hade parallella intima relationer.

MrVinter - LW hade parallella intima relationer.

Jontemyra - LW hade parallella intima relationer.

Coco_c - LW hade intima relationer med

LagAmie - LW hade intima relationer med

UW - LW missköte barnen så att de mådde
dåligt.

HW - LW missköte barnen så att de mådde
dåligt.

Jag undrar om dessa parallella intima relationer ingick i SD lekar, för att känna att han ändå hade makten att hålla LW kvar, för att kunna slå sig själv på Brodén att han är mästarnas mästare?
Det är nämligen det intrycket jag får när jag lyssnar på ljudfilerna av rättegången.

Även detta med blodet, han vill nog framhäva motsatsen till liten råttpick och därav smeknamn tummetott.

Jag får verkligen intryck av att SD är extremt grandios och självsäker och liksom vill framhäva sig extremt även om han inte vågar skryta men ändå framhäva gång på gång på gång...är det någon mer som får samma känsla eller är jag inte objektiv nu?
Citera
2020-04-23, 08:08
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Kan bara hålla med...och det jag reagerade starkt på som inte talar positivt för LW enligt mig är när hon filmat sig själv med stora krokodiltårar...manipulativt enligt mig!!
De flesta vill inte visa sina svagaste sidor för det är barnsligt på något vis, vuxna som gör så gör det för att få någon känslomässig makt och övertag.
Så ja i mina ögon var hon manipulativ just där, om detta var vanligt förekommande vet jag inte.
Men faktum är att hon är mördad, det tyder ändå på att det är mördaren som
är mest galen.
Men mest intressant är, vem började manipulera vem??
Mördaren eller LW??

Jag tror att hon blev förändrad efter åren med honom vilket vänner vittnat om och även hon själv påpekat. Det är lite som med missbruk - det förändrar. Du naggar mer och mer på din personlighet och går över dina egna gränser mer och mer för att få det du vill ha. Manipulativt - javisst. De speglade nog varandra rätt väl periodvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in