2020-04-23, 07:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Du har rätt, i början så fanns det siffror på antal IVA, antal Corona och övriga.

Nu är det mer o mer locket på, ”kan du kontrollera siffrorna så kan du kontrollera folket” devisen styr det hela nu. Därav också ”utplanade kurvor” som blivit ett mantra tillsammans med ”eftersläpning”.

Spridda skurar av sanningen kommer ut i form av enskilda händelser och upplevelser, men den mer samlade bilden hålls inne för att bibehålla kontrollen och image av att allt ser bra ut.

Ja, Sverige sticker verkligen ut här. När dödstalen per dag överstiger Italiens peak så pratas det positivt om att vi närmar oss nirvana med den mytomspunna immuniteten. PK religionen är verkligen stark.
Citera
2020-04-23, 07:28
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Kan du förklara mer, jag kan ha haft nå liknande. vill inte gå in på expressen, eftersom de är så duktiga på att spä på masshysterin.

Gör pirret ont?

Bara Googla på rubriken så hittar du bättre info.

Skin rash är ett symptom.

https://abc7chicago.com/coronavirus-symptoms-dermatology-rash-rashes/6119389/

Mer om hudpåverkan med bild.

https://www.the-hospitalist.org/hospitalist/article/220183/coronavirus-updates/skin-manifestations-are-emerging-coronavirus-pandemic
Citera
2020-04-23, 07:30
Medlem
Citat:
Gör dig själv redo att leva med "Coronavirus" begränsningar för överskådlig framtid, säger WHO

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8239301/WHO-warns-lifting-coronavirus-lockdowns-gradual.html

"Världshälsoorganisationen (WHO) har sagt att rusa för att underlätta begränsningar av covid-19 viruset kommer sannolikt att leda till en återupplivning av sjukdomen."

"Det är inte dags att vara slapp. Istället måste vi förbereda oss för ett nytt sätt att leva under överskådlig framtid."

Du är nu en fånge https://dailystormer.su/wp-content/uploads/2020/04/cat-prisoner-1.jpg
Eller så inser man att detta är ytterligare en farsot man får leva med, som influensan som skördar sina offer varje år och vilket tydligen är accepterat. De som dör av det dör och den överväldigande majoriteten kan gå vidare.
Citera
2020-04-23, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Japp. Önskar att detta kunde sjunka in i den svenska folksjälen. Detta är inte över till sommaren, inte heller till hösten, absolut inte till vintern eller nästa vår. Men kanske nästa höst.

Det kommer inte "sjunka in i den svenska folksjälen" och inte i nån annan folksjäl heller. Inget land kommer kunna hålla i detta särskilt länge. Det har bara gått några veckor.

Däremot vore det alldeles förträffligt i största allmänhet om folk i hela världen börjar uppskatta sina egna länder. Sluta åk på dekadenta resor till Vietnam och Thailand. Sluta flytta fabriker till Kina och Polen. Sluta konsumera skitprodukter från Asien.

Det var inte alls länge sedan svenskar hade Ericsson-telefoner och svenska fabriker hade som konkurrensfördel att de visserligen var dyrare men avsevärt bättre.
Citera
2020-04-23, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Inte betraktas som flock bero väl på hur de beter sig. Du kanske menar att de ska skyddas men bor de på äldreboende utsätts de för enorma risker genom tafflig hantering okunnigt, nonchalant hanterande av de boende, i varje fall i början.

Äldre som bor själva klarar sig bra de avgör själva risknivån. Men allt uppskjutande gör bara att de kan utsättas senare. Viruset kommer inte bara att försvinna totalt.

Mår illa av allt patetisk gnällande över att man inte får krama sin barnbarn, jag vill skrika -" skit i vad FHM säger gör det då", "ta risken det är upp till dig". De vill liksom lägga över ansvaret på FHM och samtidigt kräva att dom ska ge fribrev. Det är viruset som bestämmer inte Tegnell.

De instängd äldre får nu finna sig i att sitta i sina holkar och vänta flera månader till. Viruset lämnar inte Sverige det kommer att vara där och det kommer att skörda liv även om antalet sjunker i sommar.

Jag är äldre men tillämpar en helt annan taktik. Gör det jag vanligtvis gör, klipper mig handlar, går i affärer köper saker. I och för sig tror jag mig redan blivit immun.

Men jag låter bli att kladda på barnbarnen dom är i princip alltid smittsamma och farliga. Hatade när vuxna skulle kladda på mig när jag var liten, därför respekterar jag barns rätt att slippa det.

Fetade.
Har också tänkt på detta. Någon annan ska ta ansvar för dig och dina beslut, så slipper du ansvara sedan.

Det är samma fenomen som illustrerar sig på uteserveringarna. Folk tänker inte att de kan vara smittbärare - det händer inte mig.

Fy faen att leva med att veta att man kan ha haft ihjäl nån.
Citera
2020-04-23, 07:33
Medlem
Citat:
Kan du förklara mer, jag kan ha haft nå liknande. vill inte gå in på expressen, eftersom de är så duktiga på att spä på masshysterin.

Gör pirret ont?

Bara läbbigt. Man vet att något sitter där i kroppen på dig. Stärker känslan av att vara infekterad. Påverkar psyket ytterligare.

I mig är det huvudsakligen i benen. Lite som att det strömmar på insidan.
Citera
2020-04-23, 07:34
Medlem
Covids avatar
Eller https://en.wikipedia.org/wiki/Antibody-dependent_enhancement

Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Eller så inser man att detta är ytterligare en farsot man får leva med, som influensan som skördar sina offer varje år och vilket tydligen är accepterat. De som dör av det dör och den överväldigande majoriteten kan gå vidare.
Citera
2020-04-23, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Så är det, men ponera att, alltså vi spekulerar här bara att det skulle bli fullt på sjukhusen, dödstalen skjuter i höjden, det sållas hejvilt bland sjuka vilka som ska få vård osv...vad skulle hända ute i samhället då, förmodligen kaos, plundringar, kravaller osv...
Det är nog det staten är livrädda för och därför detta trixande och mörkande.

Lite rysningar när jag läser det du skriver här, samtidigt som jag läser vad han som arbetar på väljarbarometern säger om det höga stödet för S:

Torbjörn Sjöström, vd hos Novus, tror att uppgången har att göra med hur coronaviruset har hanterats i Sverige, eftersom det ”upplevs som att sjukdomen på något sätt är under kontroll”. (Expressen idag).

Det upplevs att sjukdomen är under kontroll, ja. Men skulle vi då uppleva det på samma sätt om vi verkligen fick ta del av fullständiga siffror om tillgängligheten/platstillgången och beläggningen från vården och IVA-vården överallt i Sverige.. det kan man ju undra. Undrar också varför inte folket kräver mer info. Men många kanske inte vill veta.
Citera
2020-04-23, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Enligt smittskydd i Danmark kan man "dyrke sex" så det borde inte vara nåt problem såvida "kjoltyget" inte är superhostig och feber..

Regimerna i västländer vill inte på något sätt inskränka folks sexuella beteende, tvärtom. Därför kan man inte lita på dem i någon sexualrelaterad fråga.

Coronavirus har hittats i alla möjliga delar av kroppen och även om luftvägarna verkar vara den vanligaste vägen in i kroppen så bör man nog vara väldigt försiktig med alla slemhinnor och kroppsöppningar. Om jag skulle gissa så tror jag att det mycket väl kan smitta via slemhinnor, genom alla möjliga sexuella kontakter och aktiviteter.
Citera
2020-04-23, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Bara läbbigt. Man vet att något sitter där i kroppen på dig. Stärker känslan av att vara infekterad. Påverkar psyket ytterligare.

I mig är det huvudsakligen i benen. Lite som att det strömmar på insidan.
Som att det "rinner"inombords?
Citera
2020-04-23, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jo, så har jag uppfattat det tidigare men han sa specifikt igår på pk att de äldre kanske måste vänta i värsta fall tills det kommer ett vaccin

exakt jag är övertygad om de jag med... vaccin kommer vara de enda säkra kortet...
Citera
2020-04-23, 07:53
Medlem
Jack.Elams avatar
New York Times antyder att nya fall i Sverige inte ligger på en platå utan i stället ökar.

https://www.nytimes.com/interactive/2020/world/coronavirus-maps.html?action=click&module=Top%20Stories&pgtype =Homepage
Citat:
These countries have had recent growth in newly reported cases. Scales are adjusted for each country to make the curve more readable.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in