2020-04-23, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Skulle säga propaganda, makes no sense att de får affro hår 😂.

Var hävdades det att de fick afro-hår?
Citera
2020-04-23, 05:09
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Var hävdades det att de fick afro-hår?

Såg ut så på videon eller är jag blind? Hudfärgen vet jag om inte det jag reagerar på.
Citera
2020-04-23, 05:12
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jodå, det är helt logiskt om du förstår varför de blev negrer. Med hull och hår.

Hudfärgen reagerar jag inte på det makes sense
Citera
2020-04-23, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det som är nytt med Lundaförsöket är att de inte bara tänker injicera stamceller utan lungstamceller. Försök 2020 och ordinarie behandling 2021 om allt går enligt planerna.

Jag blir lätt deprimerad när jag hör 2021. Det känns som den här skiten kommer att pågå forever.

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/fostervatten-kan-bli-led-i-att-behandla-covid-19-12582143

Vet inte om det är något fel i på flashback, men detta är andra inlägget i rad som jag inte förstår vad svaret har med mitt original inlägg att göra?
Citera
2020-04-23, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag refererar till forskningsrapporterna som WHO och CDC tillhanda höll i början av epidemin.

Det framgår klart och tydligt att drygt 20% oavsett ålder kommer söka sjukvård och ca 6% behöver intensivvård för överlevnad.

Kan inte du länka till mig! Har också läst de där
Citera
2020-04-23, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Såg ut så på videon eller är jag blind? Hudfärgen vet jag om inte det jag reagerar på.

Nej håret var bara mycket kortklippt, inte krulligt.
Citera
2020-04-23, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Kan inte du länka till mig! Har också läst de där

Ja eller så går det bara söka efter det på valfri sökmotor men tex.

CDCs https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6912e2.htm

WHOs https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pdf
Citera
2020-04-23, 05:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
.

Har hänt i Italien och i Spanien. Folk får ingen vård utan prioriteras bort. I vissa fall är det väl rätt. Sätta en gamling som redan är sjuk under intensivvård. Det kommer ta död på honom/henne.

Men för Italien var det som det verkar alla över 60. Ingen vård för dom. I Spanien alla över 65 det får bli att försöka andas på eget vis. Så blir det ju när det finns ett begränsat antal vårdplatser och det kommer in fler patienter än det finns platser. Trodde inte vi var i det läget i Sverige ännu men verkar alltså som det.
Citera
2020-04-23, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har hänt i Italien och i Spanien. Folk får ingen vård utan prioriteras bort. I vissa fall är det väl rätt. Sätta en gamling som redan är sjuk under intensivvård. Det kommer ta död på honom/henne.

Men för Italien var det som det verkar alla över 60. Ingen vård för dom. I Spanien alla över 65 det får bli att försöka andas på eget vis. Så blir det ju när det finns ett begränsat antal vårdplatser och det kommer in fler patienter än det finns platser. Trodde inte vi var i det läget i Sverige ännu men verkar alltså som det.

Tyvärr är och har varit så i Sverige länge när man ursprungligen bara har 5 IVA platser per 100,000 invånare i Sverige. Nu har man ju brutalt ökat upp de(200-400% Stockholm) men knappast i en önskad nivå. Å då glömmer folk räkna på att dom där 5 platserna redan är upptagna... dom står inte tomma.. visserligen delvis utan kirurgi.
Senast redigerad av rawjudge 2020-04-23 kl. 06:08.
Citera
2020-04-23, 06:10
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag har lite svårt att förstå vad som menas med flockimmunitet.
Kan man tänka så här.
Tio personer har haft coronaviruset och blivit friska.
De står i en ring runt en person som inte haft corona. De tio skyddar då den personen.

Tegnell vill att det skall bli fler som bildar en flock men det skall inte gå för fort och mest för att sjukvården skall hinna med dem som blir svårt sjuka och får covid-19.
Är det så Tegnell resonerar ?

Jag har lite svårt att förstå vad den mannen menar. Ja finns flockimmunitet så skyddar de immuna de som inte är immuna. (de tippar att 60% skall vara immuna mot covid för att vi skall ha flockimmunitet)
Men på presskonferensen igår sa att de äldre inte ingår i flocken, de är inte immuna
Så jag fattar inte vad han menar.
Citera
2020-04-23, 06:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Tyvärr är och har varit så i Sverige länge när man ursprungligen bara har 5 IVA platser per 100,000 invånare i Sverige. Nu har man ju brutalt ökat upp de(200-400% Stockholm) men knappast i en önskad nivå. Å då glömmer folk räkna på att dom där 5 platserna redan är upptagna... dom står inte tomma.. visserligen delvis utan kirurgi.

Jo vi hade en väldigt låg nivå från start. Tycker dock de har gjort ett bra jobb för att utöka kapaciteten. Det har gått snabbt att få fram många fler platser. Sedan har man ju fortsatt dessa tyvärr ynka två fältsjukhus som vi har. Det verkar ju dock som de har gammal teknik. Men det är ju ändå något.
Citera
2020-04-23, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag har lite svårt att förstå vad den mannen menar. Ja finns flockimmunitet så skyddar de immuna de som inte är immuna. (de tippar att 60% skall vara immuna mot covid för att vi skall ha flockimmunitet)
Men på presskonferensen igår sa att de äldre inte ingår i flocken, de är inte immuna
Så jag fattar inte vad han menar.

Jag uppfattar de som att man vill göra den friska yngre gruppen som smittade och få immunitet och sen inte sprida det till den äldre /risk/sjuka gruppen. Varför de äldre inte skall eller bör räknas med som flock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in