2020-04-23, 02:05
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Hjärnan är ett starkt redskap, det kan ju skapa de symptom man tror på, om man tror tillräckligt starkt på det. Därav munchausen syndrome.

Det är nog många där ute som tror det här är på riktigt, och framkallar sina egna symptom trots att de är kliniskt friska.

Intressant, har märkt det hos folk därute. Jag själv som röker ville få harkla lite men höll inne för att ej skapa noja hos andra, gabrielle tror jag dock är ärlig, inte lider av det. Hon är reko
Citera
2020-04-23, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Intressant, jag undrar om inte min kropp på något vis vande sig med efter alla resor till finland och alla hade bondekatter. I sverige var det få som hade katter men sakteligen vande min kropp vid, jag förstår även att alla fungerar olika. Mina finska släktingar brukade säga, lite smuts gör gott

För mig är det tvärt om. Jag tålde katter tills jag var 15 år, sen fick jag plötsligt en oväntad kraftig allergisk chock. Fått flera andra allergier med åren också. Men kattallergi är tyvärr genetiskt i min familj.

Tråkigt gillar dem annars.

De som reagerar kraftigt mot Corona, vilket händer en mindre del kan få ett CRP upp till 300.

Över 100 brukar va bakterier.
Under 100 Virus
Under 5 är man frisk.

Så vissas immunförsvar reagerar riktigt kraftigt mot viruset.
Citera
2020-04-23, 02:06
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Hjärnan är ett starkt redskap, det kan ju skapa de symptom man tror på, om man tror tillräckligt starkt på det. Därav munchausen syndrome.

Det är nog många där ute som tror det här är på riktigt, och framkallar sina egna symptom trots att de är kliniskt friska.
Ja det finns det säkert.
Jag däremot är en person som aldrig går till läkaren. Man får dra mig dit.
Om du får det jag hade kommer du att märka att du inte inbillar dig 😉
Citera
2020-04-23, 02:07
Medlem
GrandCanyons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sant! Det postades också en annan studie igår i tråden om det har jag för mig.

Men så har vi det här. Andra coronavirus som finns bland oss har lärt sig att runda immunförsvaret:

Genetic drift of human coronavirus OC43 spike gene during adaptive evolution

https://www.nature.com/articles/srep11451

BSI var tidigt ute och sa så här:
“SARS-CoV-2 is a novel virus in humans and there is still much that we need to learn about how it affects the human immune system. Because it is so new, we do not yet know how long any protection generated through infection will last. Some other viruses in the Coronavirus family, such as those that cause common colds, tend to induce immunity that is relatively short lived, at around three months. However, these viruses have co-evolved with the human immune system over thousands of years meaning they may well have developed methods to manipulate our immune responses. With the novel SARS-CoV-2, the situation may be very different but we urgently need more research looking at the immune responses of people who have recovered from infection to be sure.”
https://www.immunology.org/news/bsi-response-herd-immunity-and-sars-cov-2

COVID19 verkar också mutera mer än vad man har trott:

Coronavirus has mutated into at least 30 different strains new study finds

https://www.jpost.com/HEALTH-SCIENCE/Coronavirus-has-mutated-into-at-least-30-different-strains-new-study-finds-625333

COVID19 har funnits bland oss bara i drygt fem månader. Man kanske skulle vänta och se vad som händer och rätta sig efter det.

Håller helt och hållet med i det du skriver. Min enda poäng och det jag ville påvisa var att; att med säkerhet säga att inga coronavirus ger lång immunitet är en felaktig utsaga. Det är ju synd att måla fan på väggen så att säga.
Citera
2020-04-23, 02:08
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är 80 år sedan man hade möjligheten att ta en kontrollgrupp med friska personer o exponera dem för tex virus i hissar.

Dock har kineserna funnit att det kan smitta långväga via luften i bussar o upp till 30 minuter efter att den smittande stigit av.
Nästan 1500 personer har erbjudit dig att bli avsiktligt infekterade med coronaviruset!

https://www.nature.com/articles/d41586-020-01179-x

Typical vaccine trials take a long time because thousands of people receive either a vaccine or a placebo, and researchers track who becomes infected in the course of their daily lives. A challenge study could in theory be much faster: a much smaller group of volunteers would receive a candidate vaccine and then be intentionally infected with the virus, to judge the efficacy of the immunization.

[...]

Morrison says that the people who have signed up to be part of a challenge trial tend to be young and live in urban areas, and are highly motivated to do something constructive to address the coronavirus pandemic. “Many note that they recognize the risk but believe the benefits of vaccine acceleration are so tremendous that it is worth it to them,” he says.

Man får inte sitta på en uteservering, men man får anmäla sig för att avsiktligt låta sig smittas i vetenskapens tjänst. Det får en att undra hur farligt viruset egentligen är. De kommer i och för sig att få ett icke beprövat vaccin först, men det innebär att de både riskerar biverkningar av vaccinet och att insjukna av viruset.

Men gud nåde den som utsätter sig för risken att smittas utan att vara del av ett experiment, då blir det smäll på fingrarna. Aja baja!
Citera
2020-04-23, 02:09
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
För mig är det tvärt om. Jag tålde katter tills jag var 15 år, sen fick jag plötsligt en oväntad kraftig allergisk chock. Fått flera andra allergier med åren också. Men kattallergi är tyvärr genetiskt i min familj.

Tråkigt gillar dem annars.

De som reagerar kraftigt mot Corona, vilket händer en mindre del kan få ett CRP upp till 300.

Över 100 brukar va bakterier.
Under 100 Virus
Under 5 är man frisk.

Så vissas immunförsvar reagerar riktigt kraftigt mot viruset.

Autoimmun försvar? det har jag och den drabbar min tjocktarm, skiter blod ibland men det skiter jag i, Att kroppen attackerar vissa del fel, men äsch..

Edit: jag tänkte faktiskt en gång när jag var sjuk och hade diarre, blod i.. Förr i tiden körde folk med åderlåtning, det slipper jag för röven fixar det haha
Senast redigerad av EastClintfood 2020-04-23 kl. 02:13.
Citera
2020-04-23, 02:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Förhoppningsvis så vaskar hon sin mutta innan någon är där o snaskar.

Har dock inte hört någon fått covid-19 på det sättet. Men annat smittar på det sättet.

Det finns en studie på det från Singapore, eller fanns, jag hittar den inte längre, tyvärr. Jag kör på försiktighetsprincipen och pissar hemma (eller i naturen)! Tar hellre en bot än corona. Men om man tänker lite logiskt så är det ett slutet utrymme, stillastående luft och vi vet att fekalier och annat kan röra sig i det utrymmet. Undvik!

Jag såg förresten att Malmö skulle öppna sina offentliga toaletter för alla. Är man lite konspiratoriskt lagd så undviker man det!

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-28/mp-oppna-stadens-offentliga-toaletter-sa-att-hemlosa-kan

Citat:
MP: Öppna stadens offentliga toaletter så att hemlösa kan tvätta händerna
Malmöbor som saknar tak över huvudet måste få bättre möjligheter att tvätta händerna för att minska spridningen av coronaviruset. Det anser Miljöpartiet som föreslår att de offentliga toaletterna blir avgiftsfria och att staden ordnar nya tvättstationer.

Kom ihåg att det var MP som ville att ni skulle gå dit!
Citera
2020-04-23, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Autoimmun försvar? det har jag och den drabbar min tjocktarm, skiter blod ibland men det skiter jag i, Att kroppen attackerar vissa del fel, men äsch..

Edit: jag tänkte faktiskt en gång när jag var sjuk och hade diarre, blod i.. Förr i tiden körde folk med åderlåtning, det slipper jag för röven fixar det haha

Ulcerös kolit eller chrons?

Jag har läst hypoteser om att visa med antiinflammatoriska sjukdomar kommer lindrigare undan pga sin tidigare medicin.
Citera
2020-04-23, 02:22
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nästan 1500 personer har erbjudit dig att bli avsiktligt infekterade med coronaviruset!

https://www.nature.com/articles/d41586-020-01179-x

Typical vaccine trials take a long time because thousands of people receive either a vaccine or a placebo, and researchers track who becomes infected in the course of their daily lives. A challenge study could in theory be much faster: a much smaller group of volunteers would receive a candidate vaccine and then be intentionally infected with the virus, to judge the efficacy of the immunization.

[...]

Morrison says that the people who have signed up to be part of a challenge trial tend to be young and live in urban areas, and are highly motivated to do something constructive to address the coronavirus pandemic. “Many note that they recognize the risk but believe the benefits of vaccine acceleration are so tremendous that it is worth it to them,” he says.

Man får inte sitta på en uteservering, men man får anmäla sig för att avsiktligt låta sig smittas i vetenskapens tjänst. Det får en att undra hur farligt viruset egentligen är. De kommer i och för sig att få ett icke beprövat vaccin först, men det innebär att de både riskerar biverkningar av vaccinet och att insjukna av viruset.

Men gud nåde den som utsätter sig för risken att smittas utan att vara del av ett experiment, då blir det smäll på fingrarna. Aja baja!

Kan bli hemska biverkningar, kan dö av vaccinet, dö utav covid-19.
Hur går det för kvinnan i USA som ställde upp som försökskanin. Har du hört något om henne?
Citera
2020-04-23, 02:23
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns en studie på det från Singapore, eller fanns, jag hittar den inte längre, tyvärr. Jag kör på försiktighetsprincipen och pissar hemma (eller i naturen)! Tar hellre en bot än corona. Men om man tänker lite logiskt så är det ett slutet utrymme, stillastående luft och vi vet att fekalier och annat kan röra sig i det utrymmet. Undvik!

Jag såg förresten att Malmö skulle öppna sina offentliga toaletter för alla. Är man lite konspiratoriskt lagd så undviker man det!

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-28/mp-oppna-stadens-offentliga-toaletter-sa-att-hemlosa-kan

Kom ihåg att det var MP som ville att ni skulle gå dit!
Man måste även akta sig noga för folk som fiser eftersom det misstänks kunna sprida viruset. Lyckligtvis har folk ofta dubbla "munskydd" över relevanta kroppsdelar.
Citera
2020-04-23, 02:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Detta kan förklaras med att de som sitter på äldreboenden får morfin för att slippa lida, det ingår i palliativ vård. Då somnar man in lugnt och slutar andas innan viruset tar död på en.

På sjukhus kämpar de för att överleva, då är det inte frågan om något morfin, (om de inte är gamla och ber om det)

Där kämpar de hellre tills de drabbas av plötsligt hjärtstillestånd/drunknar i sitt eget blod, det är ju inte lika snyggt.

Nä men det kämpar i alla fall! Hellre att kämpa än att ge upp inför fienden! Det är inte vackert, men de gjorde sin del! All heder åt dem!

Jag förstår att man ger dem som inte har mer att ge morfin., det är ok, det vill jag också ha! Men jag förstår inte att man inte ger dem som vill leva, chansen!? Vi har ledig kapacitet, de har betalat skatt hela sitt liv för det här ögonblicket, nu pissar vi på dom? Jag har inget emot att det ligger en 90-åring i respirator som måste ge plats åt en 20-åring, men varför i helvete är vi inte ärliga om det! Italienarna är ärliga, varför kan inte vi vara det? Humanitär stormakt - my ass! Tror faktiskt inte ens att 90-åringen säger ifrån! Tror inte min egen far hade tvekat faktiskt, jag gillar min pappa! Stark, rättfram men ibland dum i huvudet! Tjurig som in i helvete!
Citera
2020-04-23, 02:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Man måste även akta sig noga för folk som fiser eftersom det misstänks kunna sprida viruset. Lyckligtvis har folk ofta dubbla "munskydd" över relevanta kroppsdelar.

Så tråkigt att sådana som du ska ta till sådana tramsteorier, har du källa på det får svaret bli!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in