2020-04-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan också varit så att SD lockade ut henne till planket och HD stod dar bakom och sen slog ihjäl henne. Sjutton slag och mer därtill. Ansiktet mosat. Det tyder på ett ursinne som det känns främmande att SD hade. En kvinnas hat sedan många år får sitt utlopp?

Klart tänkbart. Exakt samma scenario jag själv beskrivit ett antal gånger i tråden
Citera
2020-04-23, 01:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Alright - men om man har kopplat upp sig vid tidpunkt X. Varför ska då telefonen initiera ny uppkoppling vid tid X + 1, X + 2 o.s.v. om jag inte har bytt rum?

Kollar jag i min router-logg så ser det inte ut att funka så. Utan jag ser min enhet tills jag går utanför wifi-täckningen.
Intressant inlägg.
Det verkar som om det finns väldigt mycket att hämta från listorna i 145 - om man bara vet var man ska leta, och helst kan tolka det man finner.
Citera
2020-04-23, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man får tro som man vill ... vi kanske läst eller tagit intryck av olika avsnitt .. men jag vill säga att jag tror det kan vara tvärtom. Barnen kan jag tänka mig lagrar sina minnen år efter år och en dag ... kan de slå näven i bordet på allvar. Deras mamma! Allt de inte hann säga, prata ut om med henne! Om inte förr så när de är vuxna nog att ha en del erfarenheter som de kunnat diskutera med LW.
UW är redan vuxen och jag tror han känner en fruktansvärd irritation och vet inte hur han ska "placera sig", ja han kan vara utom sig. Men tror ändå inte han hade så mycket otalt med LW
att han är redo göra dramatisk handling av sina känslor, över att inte få ha henne kvar i sitt personliga liv -
Men nog kan man förstå om han bedriver detektiv-verksamhet.
Man borde bli introvert med tiden, av en sådan erfarenhet, ha få med goda vänner.

Full pott du fattar ju poängen!!
Klart som korvspad att UW kommer leta reda på LW mördare, han kommer aldrig ge upp och det är nog mer skrämmande än poliserna som avslöjar hur de tänker. Men GM vet inte hur UW tänker och det är nog det som är mest skrämmande...ovissheten gör att GM förmodligen vill provocera UW...för att få svar vem han misstänker och hur han tänker...

Frågan är väl bara när GM börjar försöka provocera UW?
Borde väl gjort det för längesen och särskilt nu när SD är släppt dessutom?
Citera
2020-04-23, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det var en god tanke men jag tror att hon har blod på sina händer alla fall.

Törs inte tänka mer på det nu. Vi får se .. kanske.
Citera
2020-04-23, 01:23
Medlem
Citat:
Då kommer alla tänka:
Stefan Davidsson sa redan från början!
De har inget på mig, de kommer aldrig lösa fallet!!

Beställningsmord och det visste SD?
Vem beställde mordet? SD vet vem?

Idén med ett beställningsmord på uppdrag av SD eller HD verkar osannolikt. De skulle i så fall helt säkert sett till att ha ordentlig distans till brottet. Som exempel kunde de i så fall sett till att vara i USA när brottet begicks.
Citera
2020-04-23, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad fantiserar du om nu?
Varför skulle jag hata UW och barnen?

Jag hoppas att inte någon av dem är
skyldig. Men jag vill gärna veta att de är
ordentligt utredda. UW är väl egentligen
den som hade störst motiv?
Att skydda
sina barn. LW skrev i någon chatt efter
födelsedagsfesten att UW var på väg att
knäckas av allt ansvar han fick ta.
Att hon
var tvungen att börja hjälpa till.

Det verkar motsägelsefullt. Om man håller på att bli knäckt för att man får ta för mycket ansvar hänger det inte ihop att man skulle ha motiv att ta död på den som man vill ska ta mer ansvar. Den som är död har inte längre möjlighet att ta något ansvar alls.
Citera
2020-04-23, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Idén med ett beställningsmord på uppdrag av SD eller HD verkar osannolikt. De skulle i så fall helt säkert sett till att ha ordentlig distans till brottet. Som exempel kunde de i så fall sett till att vara i USA när brottet begicks.

Fast det är ju inte lika spännande då, utan snarare mer uppenbart att det är ett beställningsmord i så fall.
Tänker att planen faktiskt var att SD skulle tas in och anklagas och att han skulle tycka det var spännande att leka med poliserna eftersom han inte utfört själva mordet och dörför inget har på honom....precis som han sa!!
Citera
2020-04-23, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jo, fast... hon var sjuksköterska och kunde hjärnor specialbra. Nog hade hon begripit att LW skulle dö av de där slagen hon fick. Och jag tror inte heller att SD skulle skyddat henne så här länge om han var oskyldig... samtidigt: vad menade IB med att han VISSTE att SD var oskyldig. Ända sättet att veta det är väl om HD berättat för honom att det var hon, med ngn sorts bevis, och att SD intygar det för att han var med och såg det?

Jag undrar mycket över det där VET. Var det bara en överdrift? Är det ngt sorts kodspråk mellan jurister i Örebro? Eller vet IB verkligen ngt?

Klokt tänkt. Det kan vara så att SD tjallat på HD och att Backman har vetat detta en tid.

Måste ha hänt nåt speciellt där vid påsken eftersom celldörren plötsligt. Öppnades och SD fick kliva ut.

Så nu undrar vi alla. vad det där lilla extra kan ha varit.
Citera
2020-04-23, 01:34
Medlem
Citat:
Fast det är ju inte lika spännande då, utan snarare mer uppenbart att det är ett beställningsmord i så fall.
Tänker att planen faktiskt var att SD skulle tas in och anklagas och att han skulle tycka det var spännande att leka med poliserna eftersom han inte utfört själva mordet och dörför inget har på honom....precis som han sa!!

För mig ser det ännu mer långsökt ut. Visst, SD ger ett udda intryck på mig, men att utsätta sig för misstänkte och polisförhör som någon sorts lek låter mer hämtat ur manus till någon film. Så knasig är han inte och så mycket överkapacitet för konstiga upplägg tror jag inte han hade våren 2018. Tvärt om får jag intrycket av att det var en rätt stressig period redan som det var innan mordet på LW.
Senast redigerad av flushbuch 2020-04-23 kl. 01:51.
Citera
2020-04-23, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Törs inte tänka mer på det nu. Vi får se .. kanske.

Hon vet mer än hon talar om, och nästa gång kan det därför vara hennes tur, hon lever farligt även om det är ett beställningsmord. Det borde hon inse själv om hon vet detaljer kring mordet hon inte berättat. Hur tänker hon egentligen?
Citera
2020-04-23, 01:35
Medlem
Ko1pa41ss avatar
Med respekt för offret och anhöriga, någon som orkar förklara det outtröttliga intresset för detta white trash-drama som bäst platsar i en camilla lagerbeck-roman?
Citera
2020-04-23, 01:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för ett fint inlägg!
Där fick åtminstone jag veta lite mer om SD och LW.

Ang det du skriver i det fetade:
Om jag inte minns fel, så enligt pastor Stef*an Albi*nsson och som försökte stötta LW, så valde hon ändå att återgå till smuts- och smygrelationen med SD. Trots alla samtal. Mot allt förnuft och vett!

Din avslutning antyder att SD, enligt dig, bör vara hennes baneman. Hur känns den kommande och sannolikt friande domen nu innan vi fått den? Kommer du att klara att gå vidare? -för att använda dina ord.

Ja relationen mellan SD och LW blev mer och mer destruktiv. Det var som om hon knarkade honom, det blev som ett självskadebeteende. Sex år gick av hennes liv, hon var så uppslukad av honom. Det var inte bara kärlek, det var även dragningskraften i det sexuella och förbjudna.

Ja jag tror att Stefan slog ihjäl henne, han är den enda som har motiv. Jag tror att han tänkte slå ihjäl henne redan på fredagen, men blev avbruten eller fick kalla fötter. Blir han frigiven får vi hoppas att hans liv blir eländigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in