2020-04-23, 00:31
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
LW är den sista han skriver till innan han tar "godnatt" och den första han skriver till när han "vaknat".

Han skriver "godnatt" den natten, fast han alltid skrivit "nattis" innan. Sen skriver han helt kort på morgonen med. Han vet ju sannolikt redan vad som hänt.

Men nu rapporteras hon försvunnen och då är det naturliga väl att göra allt för att försöka få tag på den "försvunna" (som han har haft sex med i 6 år och känt längre än så)...?

Nej, inte SD. Han ringer inte en enda gång. Se bild nedan.

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-23, 00:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han skriver "godnatt" den natten, fast han alltid skrivit "nattis" innan. Sen skriver han helt kort på morgonen med. Han vet ju sannolikt redan vad som hänt.

Men nu rapporteras hon försvunnen och då är det naturliga väl att göra allt för att försöka få tag på den "försvunna" (som han har haft sex med i 6 år och känt längre än så)...?

#TeamÅsaHiding
Den bilden! En riktig rysare!
Citera
2020-04-23, 00:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I konversationen mellan Stefan och dottern angående dotterns smygätande av sötsaker, slås jag av hur hal och otydlig Stefan är. Istället för att bara hålla det kort, förklara vad hon gjort fel och vad som kommer hända om det upprepas, så är det precis som om han sitter och "grillar" henne. Sitter och tjafsar om ordval och felsägningar. Det är ett enda långt malande. Och så verkar han prata med Lena också. Jag hade blivit galen på någon som var så otydlig och nedlåtande. Som att han sitter och mästrar dem.

Ett ganska tydligt narcissistiskt beteende, där den med narcissistiska personlighetsdrag skaffar sig kontroll genom att hålla den andre i ovisshet. Inte berätta allt, undanhålla saker, vara otydlig osv.
Citera
2020-04-23, 00:39
Medlem
Citat:
När Hanna var sjuk var det bara Stefan och Lena. Lena var helt införstådd med att det skulle bli dem två. De hade gemensamma mål och drömmar. I 6 år(!) var de ett par. De hade kodord tex Kilimanjaro för framtida mål. När Hanna blev friskare blev Stefan kall och elak. Lena hade mycket svårt att släppa Stefan, sveket var brutalt. Alla som blivit behandlade såhär vet hur förkrossande det är. Lena hade all rätt att vara förbannad och hämndlysten.

Den stora skillnaden är denna, efter ett tag klarar de flesta att gå vidare, de flesta får inte huvudet krossat av den som svek och manipulerade.
Tack för ett fint inlägg!
Där fick åtminstone jag veta lite mer om SD och LW.

Ang det du skriver i det fetade:
Om jag inte minns fel, så enligt pastor Stef*an Albi*nsson och som försökte stötta LW, så valde hon ändå att återgå till smuts- och smygrelationen med SD. Trots alla samtal. Mot allt förnuft och vett!

Din avslutning antyder att SD, enligt dig, bör vara hennes baneman. Hur känns den kommande och sannolikt friande domen nu innan vi fått den? Kommer du att klara att gå vidare? -för att använda dina ord.
Citera
2020-04-23, 00:46
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Min telefon kör backup på natten. Kan förklara en uppkoppling. Om man har appar som får uppdateras automatiskt kan det vara en sådan som kollar om det finns något att hämta eller en som uppdateras.

Alright - men om man har kopplat upp sig vid tidpunkt X. Varför ska då telefonen initiera ny uppkoppling vid tid X + 1, X + 2 o.s.v. om jag inte har bytt rum?

Kollar jag i min router-logg så ser det inte ut att funka så. Utan jag ser min enhet tills jag går utanför wifi-täckningen.
Citera
2020-04-23, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fel!
Jag är inte enbart intresserad av LW:s levnadssätt. Framförallt vill jag försöka lära mig och andra att undvika att hamna i klorna på manipulativa människor.

Det fanns folk i LW:s närmiljö/nätverk som verkligen försökte hjälpa henne bryta med SD, men de var inte framgångsrika; LW struntade i folk som brydde sig om henne och hon ville inte ändra sig. Hon ville fortsätta att bete sig svartsjukt och tonårigt omoget -plus elakt.
Jag vill inte att nån av mina väninnor skall hamna i en liknande situation.

Ja klart det var en sekt som skulle ändra på henne...en sann kristen låter folk utvecklas i sin egen takt när de är mogna. Så länge det inte handlar om små barn förstås, och du vet väl att LW var inget litet barn?
Lena var faktiskt mamma till tre barn, en vuxen kvinna på 45 år. Tre barn har förlorat sin mor, hur tror du att de mår idag? Har de förlåtit mördaren eller kommer de hämnas sin mors död en dag?
Jag tror de är som sin mor mycket förlåtande och kloka. Men pappa UW tror jag däremot är rasande och hämndlysten och kommer krossa mördaren på sitt eget sätt när han får veta vem det är, han kommer efter om det så tar 20 år tänker jag. Vad tror du?
Citera
2020-04-23, 00:56
Medlem
Citat:
I konversationen mellan Stefan och dottern angående dotterns smygätande av sötsaker, slås jag av hur hal och otydlig Stefan är. Istället för att bara hålla det kort, förklara vad hon gjort fel och vad som kommer hända om det upprepas, så är det precis som om han sitter och "grillar" henne. Sitter och tjafsar om ordval och felsägningar. Det är ett enda långt malande. Och så verkar han prata med Lena också. Jag hade blivit galen på någon som var så otydlig och nedlåtande. Som att han sitter och mästrar dem.

Hjärntvättning?
Citera
2020-04-23, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Mycket bra beskrivet. Du har läst på bra. L, rubbade S, ur sina cykler mot slutet, under triumf. Hon både ledde och hade övertaget enligt henne själv, så det kom nog som en överraskning för henne när hon precis hann inse att hon just blev ihjälslagen.

Tack! Har läst med intresse. Problemet som LW gestaltar berör många människor - som kan känna igen sig - men oftast i mindre omfattning. Hon gjorde en stor roll av sin person.
Precis som du beskriver brukar jag själv tänka, se framför mig, hur hon förmodligen hann uppfatta vad som höll på att ske. Vilken antiklimax.
Sorgligt nog.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-23 kl. 01:18.
Citera
2020-04-23, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

Jisses det säger allt!!
Han har tänkt på mycket i sin plan men tydligen inte på allt!!
Han borde verkligen ringt när han inget svar fått på sina två meddelanden.........
Ingen oro...medelanden var till för att vilseleda och verka trovärdig.
Men icke-samtal säger verkligen att han visste att hon inte skulle svara!!
Men det gör honom inte till mördare, han eller någon annan kan ha beställt mordet, men vem utförde då själva mordet?
Citera
2020-04-23, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja klart det var en sekt som skulle ändra på henne...en sann kristen låter folk utvecklas i sin egen takt när de är mogna. Så länge det inte handlar om små barn förstås, och du vet väl att LW var inget litet barn?
Lena var faktiskt mamma till tre barn, en vuxen kvinna på 45 år. Tre barn har förlorat sin mor, hur tror du att de mår idag? Har de förlåtit mördaren eller kommer de hämnas sin mors död en dag?
Jag tror de är som sin mor mycket förlåtande och kloka. Men pappa UW tror jag däremot är rasande och hämndlysten och kommer krossa mördaren på sitt eget sätt när han får veta vem det är, han kommer efter om det så tar 20 år tänker jag. Vad tror du?

Man får tro som man vill ... vi kanske läst eller tagit intryck av olika avsnitt .. men jag vill säga att jag tror det kan vara tvärtom. Barnen kan jag tänka mig lagrar sina minnen år efter år och en dag ... kan de slå näven i bordet på allvar. Deras mamma! Allt de inte hann säga, prata ut om med henne! Om inte förr så när de är vuxna nog att ha en del erfarenheter som de kunnat diskutera med LW.
UW är redan vuxen och jag tror han känner en fruktansvärd irritation och vet inte hur han ska "placera sig", ja han kan vara utom sig. Men tror ändå inte han hade så mycket otalt med LW
att han är redo göra dramatisk handling av sina känslor, över att inte få ha henne kvar i sitt personliga liv -
Men nog kan man förstå om han bedriver detektiv-verksamhet.
Man borde bli introvert med tiden, av en sådan erfarenhet, ha få med goda vänner.
Citera
2020-04-23, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Alright - men om man har kopplat upp sig vid tidpunkt X. Varför ska då telefonen initiera ny uppkoppling vid tid X + 1, X + 2 o.s.v. om jag inte har bytt rum?

Kollar jag i min router-logg så ser det inte ut att funka så. Utan jag ser min enhet tills jag går utanför wifi-täckningen.

Min telefon kommer och går.
Citera
2020-04-23, 01:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hatar du UW och barnen lika mycket som du hatar LW?
Litar du inte på att åklagaren har gjort en ordentlig utredning?
Om åklagaren fortsätter utredningen kan vi nog räkna med att det är SD som utreds.

Vad fantiserar du om nu?
Varför skulle jag hata UW och barnen?

Jag hoppas att inte någon av dem är
skyldig. Men jag vill gärna veta att de är
ordentligt utredda. UW är väl egentligen
den som hade störst motiv? Att skydda
sina barn. LW skrev i någon chatt efter
födelsedagsfesten att UW var på väg att
knäckas av allt ansvar han fick ta. Att hon
var tvungen att börja hjälpa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera