2020-04-23, 00:04
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.d-Dramaqueen
Jag tror personligen att det var ett stort misstag att börja med att säga att unga människor ej drabbas av detta virus. Vad förväntar man sig av alla ivriga unga som inte fått ett färdigt konsekvenstänk än?? Så mycket vet vi väl sedan länge. Tror inte många unga ens lyssnar på presskonferenserna.
Då kan det bli såhär:
Citat:
Han ska tatuera in idolporträtt på Anders Tegnell

Och det är så här man ser på det:
Citat:
Har Tegnell blivit nya rockstjärnan eller?

– Ja, jag tror att folk tycker att Sveriges approach är lite punkig, man låter skolor vara öppna och stänger inte ned. Anders Tegnell har blivit ansiktet utåt för det. Det är första gången som en riktig nörd blir idoliserad.
https://mitti.se/nyheter/tatuera-idolportratt-tegnell/
Citera
2020-04-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Och det trodde nog de flesta experter i de flesta länder initialt innan man upptäckte att så ej var fallet.

Nej. Många visste tidigt hur farligt Covid19 var. I januari stod det klart vart det hela skulle ta vägen och hur situationen var i Wuhan. Läkartidnng larmade i artikel redan i februari. Går inte att skylla på att man inte visste.
Citera
2020-04-23, 00:07
Medlem
Norges fina kurvor!

Idag
  • +5 döda
  • -12 inlagda
  • -4 IVA
  • -33 Respirator
  • -65 karantän
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Jag tror att de skickade ut två testballonger för att kolla reaktionerna. Ingen reaktion från någon öht, så nu vet dom att lite under 200 döda är lugnt. För att vilseleda kommer de slänga in några dagar med 40-50 döda, kanske är det en sådan dag imorgon?

Ja det är så fruktansvärt SKUMT alltsammans, förr hade jag aldrig anlag för misstänksamhet och paranoja men nu sitter jag där och tror inte på rapporterna längre. Ingenting verkar stämma.
Citera
Medlem
Det där pirret i kroppen många hävdar de haft i samband med corona påminner om herpesinfektion (kroppen) samma nervpåverkan precis innan utslagen och smärtan kommer. Viruset utlöses vid nerverna. Skumt virus. Tror det är "manmade".
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det du påstod var , som jag uppfattade det, vilket du också skrev var att på grund av Corona viruset så hade intensivården fått 10 gånger mer fall varje vecka. Vilket är lögn och förbannad dikt.

Du kanske inte uppfattade mig rätt. Så låt mig förtydliga:

10 gånger fler får intensivvård varje vecka pga coronasmittan än som fick intensivvård pga influensan under den värsta veckan under den värsta influensasäsongen 2017-2018 (då flera influensor härjade på samma gång).

Som mest fick 55 personer intensivård pga influensan under en vecka säsongen 2017-2018. Övriga veckor var antalet lägre. Detta ska jämföras med de över 500 som får intensivvård varje vecka nu, pga coronasmittan.
Citera
2020-04-23, 00:08
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Nej. Många visste tidigt hur farligt Covid19 var. I januari stod det klart vart det hela skulle ta vägen och hur situationen var i Wuhan. Läkartidnng larmade i artikel redan i februari. Går inte att skylla på att man inte visste.

Och hade man inte vetat så hade försiktighetsprincipen gällt.

Men är man impulsiv utan funkande frontallober så har man inga rädslor och kan inte vara försiktig.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Vad har han fel i då?

Nu kan jag svara, eftersom det verkar vara som jag befarade när han började promota Hydroxiklorokin där kring den 5 april.

Det verkar dräpa fler mer än det hjälper, enligt en amerikansk studie. Och då har han stått och bett folk ta det i förebyggande syfte flera gånger på sina presskonferenser, och han har verkligen fått det amerikanska folket att tro det är en mirakelmedicin mot covid19. Jag blev ju helt förbluffad där i början av april när han började promota medicinen på varje presskonferens. Och det var detta jag befarade då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Statement(tre sidor) från Dr. Bright som blev borttvingad från sin chefspost på amerikanska BARDA.

Han menar att han blev borttvingad från posten för att han vägrade promota klorokin. Anledningen till att han inte pushade läkemedlet var att läkemedlets oprövade positiva effekter inte uppvägde negativa sidoeffekter.(Ett läkemedel som Karolinska för övrigt slutade använda för några veckor sedan av samma skäl.) Han menar att ekonomiska intressen/korruption påtvingat honom läkemedlet.
Vad är det för biverkningar? Är det malariamedlet?
Citera
2020-04-23, 00:09
Medlem
Covid-19 causes sudden strokes in young adults, doctors say
(CNN)The new coronavirus appears to be causing sudden strokes in adults in their 30s and 40s who are not otherwise terribly ill, doctors reported Wednesday.

"Our report shows a seven-fold increase in incidence of sudden stroke in young patients during the past two weeks. Most of these patients have no past medical history and were at home with either mild symptoms (or in two cases, no symptoms) of Covid," he added.
Citera
2020-04-23, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det där pirret i kroppen många hävdar de haft i samband med corona påminner om herpesinfektion (kroppen) samma nervpåverkan precis innan utslagen och smärtan kommer. Viruset utlöses vid nerverna. Skumt virus. Tror det är "manmade".

Den verkar besitta egenskaper från diverse andra virus så man blir ju lite suspekt. Frågan är om den har en trigger i att den utvecklas till en stadie där dödligheten blir högre och iom den kan ligga latent i kroppen efteråt så kan det vara en lieman med timer.
Citera
2020-04-23, 00:10
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tror ni Trump kommer pudla om Hydroxiklorokin i kvällens presskonferens? Den börjar vilken minut som helst
Har aldrig sett Trump pudla om någonting vad jag vet.
"Plötsligt händer det"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in