2020-04-22, 21:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är för att jag inte sitter med något facit, hade jag gjort det så hade jag sagt saker med en mycket rakare arm

Det är sant, ingen sitter på facit och det hela är ingen tävling.

Dock, när du skriver : -så är inte den svenska modellen optimal

Det är ett "understatement". Per dags dato, är den svenska modellen ett misslyckande utav mycket stora proportioner. Om liknande likgiltighet inför ens befolkning sker i andra länder, så höjs rösterna... , ifrån både politiker som svensk msm.
Citera
Medlem
Runt den 15:e mars hade Italien cirka 2000 döda precis som Sverige. En vecka senare redovisade Italien så många som 7 503 döda.

Om Sverige inte tar sitt ansvar nu och stoppar smittspridningen kan vi få en liknande utveckling. Det skulle innebära att om en vecka, den första maj, kan våra dödstal mer än dubbleras.

Det fungerar inte nu. Folk tar inte ansvar då de inte förstår konsekvenserna. Då vår regering och våra myndigheter inte förmår tala i klarspråk, kommer många människor offras i onödan.

Som ett skämt kommer de nu med handsprits-skyddet. Hur ska de hjälpa våra äldre som behöver hemtjänst och på äldreboenden?

Please help Sweden.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Även en evighet börjar med några veckor, några månader till att börja med. Därefter har du uppenbarligen ingen plan.

Som ex.vis Österrike.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Fler döda i Sverige idag än Tyskland . Och då ska man komma ihåg att Tyskland har 82 miljoner invånare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Källa?
Kan dock tro att det är sant. Många länder kommer att få införa stängningar till och från under lång tid framöver.

Tag det icke som fakta. Det verkar som jag gått på en fake news här. Mina ursäkter.

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det var ord och inga visor från smittskyddsläkaren i Stockholm på svt 2 nyheterna nu 21.00.

Mycket bra förmanat och informerat. Synd bara att de som behöver höra detta antagligen inte tittar. Hallåan var förvånad över läkarens skarpa ord!
Synnerligen pinsamt. 'jaha men det här var seriöst. Då måste jag ta ett till exempel' - ja men vad i helvete? Han beskrev ju med exakta ord vad han menade. Är hon dum i huvudet?
Citera
2020-04-22, 21:25
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hur når man folkimmunitet bättre med det sättet?

Man isolerar viruset tills det inte har någon mer att spridas till så dör det ut.
Citera
2020-04-22, 21:25
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Så du tycker inte det är bättre med en evidensbaserad grund för åtgärder? I så fall önskedrömer du bara.

Jag tycker det är bättre med nedstängning.
Citera
2020-04-22, 21:26
Medlem
Citat:
Källa?
Kan dock tro att det är sant. Många länder kommer att få införa stängningar till och från under lång tid framöver.

Japp känns rimligt tills vaccin kommer släppas dvs tidigast år 2021
Så karantän , skräck, rädsla kommer dominera på jordklotet i minst 2 år (källa: precis som spanska sjukan)

Vi har ju knappt ens börjat i Sverige med spridningen.. detta skall pågå i flera kvartal det är det oundvikliga
Citera
2020-04-22, 21:26
Bannlyst
Citat:
Man isolerar viruset tills det inte har någon mer att spridas till så dör det ut.

Hur lång tid tror du det skulle ta.
Citera
2020-04-22, 21:27
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Är det bara jag som skulle vilja se en sluttande kurva snart?

Om det är dödsfallen du menar så inträffar det i mitten av maj enl.

https://covid19.healthdata.org/sweden

Det borde innebära att den maximala smittspridningen äger rum denna och nästa vecka.
Citera
2020-04-22, 21:27
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Det kanske går hitta ett vaccin, men det ska vara säkert också. Ska det ges till många miljoner, för att inte säga miljarder människor så måste det helt enkelt vara skitsäkert! Om så bara 1 promille får otrevliga biverkningar så rör det sig miljoner människor vid global massvaccinering. Hur lång tid tror du det tar att testa om ett vaccin är säkert? Biverkningar kan ta ett tag att manifestera sig. Skulle du själv gärna ställa upp som försökskanin om du visste att det fanns risk för allvarliga biverkningar? Skulle du tycka om att bli tvingad?
Jag har sagt hela tiden här i tråden att vaccin skall genomgå en massa olika faser på lab innan det ens får testas kliniskt. Sedan skall det testas kliniskt ett bra tag för att se eventuella biverkningar och eventuella dödsfall.
Det skall ta ett par år.
Nej jag vägrar ta panikvaccin.
Citera
2020-04-22, 21:28
Bannlyst
Haha herr Bolund vart ju helt våldtagen i kvällens Aktuellt.

Nu kräver alla utom S/MP att regeringen dessutom går in med direkta cash i varje företag för att hindra KK.

Jheesus, det kommer kosta +500 miljarder och då har vi redan en kostnad på minst 10 miljarder för varje 10'e dag som korttidspermitteringarna lyder.

Det här är katastrof.

Det här är 90 tals kris ggr5.

Ni förnekare i tråden som påstår att Sverige går clean ur detta. Var bara tysta.

Kvartsmiljon nu kortidspermitterade under 20 dagar
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-22 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in