2020-04-22, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Säger inte att du har fel, men man ska vara försiktig med att tolka statistik. Det intuitiva stämmer inte alltid med verkligheten.

Själv gillar jag att kolla på Norges "vackra" kurva: https://www.helsedirektoratet.no/statistikk/antall-innlagte-pasienter-pa-sykehus-med-pavist-covid-19

Jag skrev i mitt första inlägg, att jag HOPPAS att det är en trend.
Mest för sjukvårdspersonalens skull som sliter så in i helvete. Men såklart också för att det skulle kunna tyda på att slakten av gamla börjar lugna sig..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
😀

Ja, så kanske det lät men det var inte vad han sa. Han sa att 99% av de som haft viruset vet inte om det. Det är nog fel, men kanske inte så otroligt fel.

Ca 1h25min in i nedan om du orkar. Annars får du lita på mig. 😉

https://www.svtplay.se/video/24909843/morgonstudion/morgonstudion-21-apr-06-00

Jag har aldrig hört talas om en sjukdom som 99% inte märker av trots att man blir immun. Om det skulle vara så är det helt sensationellt.

WHO anser att det inte finns några belägg för att antikroppar garanterar immunitet.

https://www.cnbc.com/2020/04/17/who-issues-warning-on-coronavirus-testing-theres-no-evidence-antibody-tests-show-immunity.html

Det är märkligt att denne Giesecke sitter som rådgivare åt WHO, men nu verkar de ha helt olika uppfattningar. Sverige kör ett eget spår baserat på fantastiska teorier som är anpassade till den svenska värdegrunden, precis som om viruset skulle bry sig om den.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Är det vad du för för dig att folk ska göra. Ramla ihop och dö?
De är väl klart ingen ramlar ihop och dör av viruset på krogen men smittan finns ju där.
Några dagar senare blir man sjuk, sen dör vissa.
Bra för att viruset inte syns så är de inget problem?
Nej ja hoppas du skojar...
Flockimmuniteten löser det problemet.

Sedan hävdar folk att man kan åka på det igen. Inget konstigt med det. Det händer undantagsvis med påssjuka och vattenkoppor (kan jag själv intyga)
Citera
2020-04-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det kommer inga mer restriktioner. Det är ingen idé att hoppas. De har målat in sig i ett hörn så totalt så de kan bara sitta och titta på kurvorna och hoppas att de går ner. Varje ny restriktion innebär att man erkänner att det inte går så bra och det kan de aldrig erkänna.
Enda lösningen är Coronan drabbar de beslutsfattarna som kör sin djävulisk strategi
Jag önskar absolut inte tar corona deras liv men gör jävligt illa så kan de ändra sig som Boris Johnson ändrade sin strategi.
Annars blir värre och värre varje dag som pågår.
Man försätter höra samma saga kurva hit platt kurva dit .
Citera
2020-04-22, 17:33
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Skönt att vi har uppnått flockimmunitet mot zika, dengue, rabies, hiv, förkylning och annat djävulskap!

Mycket bra skrivet, snart kommer väl nya stränger av covid 19. Inte är alla världens experter och länder galna som tar åtgärder mot detta förutom. Sverige. Covid
19 är allvarligt
Citera
2020-04-22, 17:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Skönt att vi har uppnått flockimmunitet mot zika, dengue, rabies, hiv, förkylning och annat djävulskap!
Vi har hepatit A, B, C Herpes, Ebola. kräksjukan, drypar'n och klamydia. Listan kan göras lång.
Citera
2020-04-22, 17:34
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hahahaha, somliga människor blir verkligen fullständigt vansinniga i kris! Är han inte Hitler personifierad så är han Gud som man vill tatuera på armen. Två sidor av samma galenskap!
Det är synd om människorna

Människor finner alltid en högre moral någonstans. Normalt sett så brukar man ju dyrka Mammon, men nu har han fått konkurrens den djäveln!
Citera
2020-04-22, 17:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Återger bara Tegnells tankegång och logik. Att vi får en flockimmunitet är alls inte säkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Flockimmuniteten löser det problemet.

Sedan hävdar folk att man kan åka på det igen. Inget konstigt med det. Det händer undantagsvis med påssjuka och vattenkoppor (kan jag själv intyga)

Först skriver du att flockimmuniteten löser problemet och i nästa mening skriver du att det inte är något konstigt att man kan åka på det igen. Det motsäger ju vartannat. Flockimmuniteten faller ju om man kan bli sjuk igen.
Citera
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
.. tänkte på det; att covid 19 vore nåt för Yrrol gänget att göra humor utav..

Scen: några individer sitter vid en uteservering och pimplar öl, så kommer det en person och sätter sig hos dem och får efter en kort stund ett våldsamt hostanfall; de andra frågar hur det är fatt, det är väl inte TBC du har och personen svarar; nej, det är bara lite corona som jag fått och de andra.. ja, men då är det ju lugnt, ingen fara alltså..
Efter nån timme och gänget blivit fullare, så faller den hostande död ner med huvudet på bordet; de andra konstaterar; okej tråkigt för honom, men det lär inte drabba oss samtidigt som denne strax efter får ett smärre hostanfall..
Senare framåt natten har allihopa börjat hosta när de knallar vidare till sin efterfest hemmavid.. framåt morgonkvisten så faller ytterligare en utav dem ner död.. men, nej då, det är ingen fara för oss, han hade nog några underliggande sjukdomar, tyckte ni inte att han hade lite väl mycket kroppsfett och hur var det med sockret..?

Yrrol ja, tank va de skulle kunna hitta pa med olika yrken och att jobba hemifran.
Citera
Avslutad
Såg ett anslag på vår traditionella valborgsmässoplats att de ska köra med "digital brasa" i år, vad i helvete är det? Nån livesändning medan tre pers står nere o petar i brasan? Sjukt. Jag tänker gå dit.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Ja men du får tänka på att vi nått en platå!
Med raka kurvor! Glöm inte det!

Tvätta händerna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in