2020-04-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Då försöker man släta ut misstag och andtal döda med oron för ekonomin. Det fungerar säkert då en hel del folk är överbelånade. Ilska mot pandemi och gärna Kina ska skapas så att ingen ger sig på orsakerna till vår sköra samhälle och inse hur förändrade många blivit som medmänniskor.

Intressant att större delen av pressträffen handlade om ekonomi.

Exakt. Vad fan ska folk göra då? Dom sitter på en hus som har en uppblåst värde, men lånet är fortfarande 6 millar. Jag förstår att Stockholmarna blir rädda. Huset kommer vara värt 2 millar och lånet bra mycket mer.
Citera
2020-04-22, 14:19
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det här kommer att bli läskigt som F, vi har ju redan busschaufförer som dött.

Jag tror han hette Åke och var 73 år. När jag läste det så tänkte jag att det där var den sista svensken som vi kände denne. självuppoffrande, generös, älskad och modig. Han tänkte "klart man skall hjälpa till"...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg7kMB/bussforaren-ake-fick-corona--dog-pa-sin-brollopsdag

R.I.P.
Citera
2020-04-22, 14:20
Medlem
Honeyflys avatar
Det går inte så bra för FHM och deras rullande medelvärde som baseras på sju dagar, snittet låg på 60 dödsfall per dygn sa Tegnell i förrgår. Lägger man till eftersläpningar och kör enligt den Tegnellska modellen och plattar till kurvan, så ligger dagens siffra runt 60 döda vilket väcker en försiktig optimism.
Alla som inte tro på den Tegnellska modellen är högerextrema alarmister som sprider desinformation och hat när dom kritiserar och ifrågasätter FHM och regeringen för dess kompetens.
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Det var någon här i tråden som skrev att Tegnell alltid harklar sig innan han ljuger. Jag tror det var den största harkling jag hört från honom när han började prata om avlidna just innan han nämnde eftersläpningar. Men att vi ligger på 60 döda per dag hade han droppat.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
En variabel hit, och en variabel dit, och en variabel ner i diket! Hade jag gjort en sån beräkning och inte reagerat över dess orimilighet hade min gamla fysiklärare smällt mig på fingrarna med en linjal.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Stäng in er själva och lämna inte dörren, endast för att handla mat. Förutom det får ni helt enkelt bara runka, kolla film, sova, träna, skita, dricka bira etc etc och strunta i att följa Tegnells "utplanade kurva" så ses vi om ett halv år iaf så kan vi summera hur det hela slutade.

De som lever får se.

Om ett halvår ungefär kanske vi är i andra vågen och rentav i ett värre läge än nu..
Citera
2020-04-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det går ju neråt. Allt annat vore orimligt nu.

Ja, om man ger fan i att säga att rapporten inte innehåller det korrekta antalet för den dagen, så blir det alltid sjunkande. Du har väl ungefär 1 veckas statistikläsning från matten i nian som kompetens va?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
22 April Anno 2020

Eftermiddagsrapport.
Uppdatering kring sidotävling i VM antal döda per dag.
Lilla Sverige lyckades än en gång slå stora länder med häpnad.
Lilla Sverige har nu även i deltävlingen kunnat göra något som de flesta inte kunde trott.

Kaptenen Adolf Tegnell har lyckats ta lilla Sverige till plats nummer 3 i världen (bronsmedalj) i VM antal döda per dag.
Stora länderna USA, UK, Italien, Frankrike och Spanien håller fortfarande gott avstånd. Men lilla Sverige har än en gång lyckats slå stora namn såsom Preussen och underdogs Ryssland.

I en intervju som sänds under kvällen på aktuellt har Adolf sagt: "Ja, klockan är bara två. Det finns fortfarande många timmar kvar. Vi är medvetna att om de stora länderna kan köra om oss under resten av kvällen. Men vi tycker fortfarande att vi presterat väldigt väldigt bra. Än en gång."

Hälsningar från fjärde riket

”Vi ska inte sörja de döda utan glädjas åt de resurser som frigörs igenom deras osjälviska offer. Efter det här kommer svensk ekonomi stå starkare än någonsin o kunna välkomna ny global kompetens”

Covid-19 är vår tids välsingnelse.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Det finns tillverkare över hela världen som gör munskydd, Svenska staten har ju för så sent som för några veckor sedan köpt in munskydd från Kina tror jag det var.
Din länk hänvisar till den svenska marknaden och även hos oss finns det munskydd att köpa.

Det finns bara ett 17-tal stora tillverkare av FFP3 masker (3M, Honeywell, Kimberly, CardinalHealth, Ansell, Hakugen, DACH, CM, Gerson, Shanghai Dasheng, Yuanqin, Winner, Kolmi-Hopen, FIDO MASKS CO., LTD., JINHUA MEIXIN PROTECTIVE EQUIPMENT FACTORY, Tayco och MB Filter Polska).

Det är nämligen en komplicerad process och kräver speciella maskiner för att smältblåsa plast till "sockervadd" under kontrollerade former för att få hög kvalité. Många försöker bygga nya linjer men det är svårt.
Citera
Medlem
Vad gör tillväxtverket på folkhälsomyndighetens presskonferens att göra? Det börjar bli mer och mer uppenbart att det handlar om ekonomi snarare än folkhälsa.
Citera
Medlem
Covids avatar
Stabil platå runt 80 döda per dag enligt https://adamaltmejd.se/covid/ (ljusgrå interpolation av eftersläpning).

Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Det går inte så bra för FHM och deras rullande medelvärde som baseras på sju dagar, snittet låg på 60 dödsfall per dygn sa Tegnell i förrgår. Lägger man till eftersläpningar och kör enligt den Tegnellska modellen och plattar till kurvan, så ligger dagens siffra runt 60 döda vilket väcker en försiktig optimism.
Alla som inte tro på den Tegnellska modellen är högerextrema alarmister som sprider desinformation och hat när dom kritiserar FHM och regeringen.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Restaurangerna ska vara öppna, men det är bra om du inte går dit"...
Ja exakt. Ungefär som reklam.
"Vi rekommenderar dig tandkrämen sensodyn mot ilningar i tänderna"
Någon köper det, många inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in